Eli e34 -89 525 on kyseessä ja leimalle pitäis viedä ja ei tahto kuskin puoli pitää käsijarrusta. Kengät vaihdoin uudet kun kuluneet oli vanhat..kaikki paikoilleen ja säätämään oikea puoli pitää hyvin mutta vasen ei. kahvasta myös yrittänyt lisää säätää mutta ei meinaa toimia. Kysymys voiko olla mahdollista että vaijerit olisi ristissä kahvan luona oikea pultti - Vasen rumpu , vasen pultti - Oikea rumpu. pitäis tän kuun aikana viedä leimalle mutta kun ei käsijarru pidä kunnolla.. :( nyt neuvoja kiireisesti.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Käsijarru ei pidä
Collapse
X
-
Originally posted by Bimmary88 View PostEli e34 -89 525 on kyseessä ja leimalle pitäis viedä ja ei tahto kuskin puoli pitää käsijarrusta. Kengät vaihdoin uudet kun kuluneet oli vanhat..kaikki paikoilleen ja säätämään oikea puoli pitää hyvin mutta vasen ei. kahvasta myös yrittänyt lisää säätää mutta ei meinaa toimia. Kysymys voiko olla mahdollista että vaijerit olisi ristissä kahvan luona oikea pultti - Vasen rumpu , vasen pultti - Oikea rumpu. pitäis tän kuun aikana viedä leimalle mutta kun ei käsijarru pidä kunnolla.. :( nyt neuvoja kiireisesti.
Eli suosittelen vaihtamaan niin paljon niitä pikku tilpehöörejä sinne kuin mahdollista, vaijerit säätörullat jne mitä sielä nyt on. Itselläkään ei pitäisi olla rummuissa mitään vikaa.Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!
-
-
Muistitko puhdistaa jarrulevyjen sisäpinnat, mihin käsijarrukengät ottaa kiinni?
Työkaverin e39:ssä oli samaa oiretta kun vaihdeltiin pelkät palat, mutta käsijarru ei pitänyt kunnolla.
Takaisin purkuun koko roska ja puhdistamaan pinnat porakoneeseen liittettävällä hiomalaikalla, jonka ansiosta käsijarru saatiin pitämään.
Ajan myötä kaikki paska ja jarrupöly ym. "paakkuuntuu" rummun pintaan, eikä
käsijarru tahdo enää pitää kunnolla.
Comment
-
-
Tästä ohjeesta oli hyötyä oman auton käsijarrua säädettäessä: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=76275
Kannattaa huomioida teksti viestin #2 alussa.
Comment
-
-
Minulla oli tuon e34 m5:sen kanssa samaa ongelmaa ja vaihdoin kaikki hilut napoihin ja silti kuskin puoli ei ottanut,niin syynä oli siellä kahvan juuressa oleva puolikaari mikä toimii ohjarina vaijerille niin vaijeri oli kuskinpuoleisesta jarrusta luiskahtanut pois sieltä ja oikasi tavallaan.tarkistappa tuo asia meinaa tuli itselle harmaita hiuksia ennenkuin honasinE34 M5
E61 535D
Comment
-
-
minulla ollut samanlaisia ongelmia. taaksepäin piti hyvin muttei eteenpäin , no vaihdoin kaikki palikat toistepäin ja sain jarrun pitämään eteenpäin ja leiman paperiin taaksepäin ei kuitenkaan pitänyt mutta sitähän ne eikatsastuksessa kokeile. Seuraavaan katsastukseen sitten vaihdoin kaikki tilpehöörit rummun sisään ja pari vuotta toiminut( ei mikään hirmutehokas mutta kelpaa katsastuksessa ja pitää auton mäessä paikallaan) Vanhoissa osissakaan ei näkynyt päälisinpuolin mitään vikaa mutta ehkä kuitenkin antoi jostain periksi. Eli ei muuta kun kaikki jouset ja vivut uusiks ni eköhän leima tule paperiin
Comment
-
-
Itselläni E34 ongelmana oli käsijarruvaijerin käyttövipu. Eli se osa johon vaijeri kiinnitetään kengässä. Käyttövipu ei kääntynyt toisesta päästään joten jarru otti vain toisesta reunasta. Seurauksena jarrun huono pito ja kun jarru otti päälle jumitti se kiinni pakittaessa.E34 525i Touring -96 "Iris"
E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
E46 328ia Sedan -98 "HOI"
E61 530d Touring -04
ex. E39 520ia Touring -98
ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
ex. E28 520i -82
Comment
-
-
Joo no aukasin tuossa joulun pyhinä ja putsasin rummun ja kengät.. pitoja sain taas pukilla hyvin,MUTTA SITTEN TAAS PRKL.. nykäs kahvasta niin kohina kuuluu vaan. eli ei pidä vielä eli laahaamalla ottaa kiinni. Täytyy katsoo tuo vaijeri juttu kyl vielä. Kun oikea puoli ottaa kumminkin silleen että kuivalla asfaltilla perä painuu selvästi vauhdissa kun kokeilee vetää ei lukkoon renkaita mutta silleen että huomaa että ottaa kiinni. Pakko kokeilla vaijeria vielä mutta jos menee nipin napin läpi niin sitten ei muuta ku seuraavaan katsastukseen mennes kaikki uutta sisään.
Tässä ohi mennen sanon vaikka tänne ei kuulu niin toi baijeri on myynnis,jos jotakuta kiinnostaa 525 -89
Comment
-
-
Originally posted by DTR View PostTästä ohjeesta oli hyötyä oman auton käsijarrua säädettäessä: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=76275
Kannattaa huomioida teksti viestin #2 alussa.
Vaijereiden kiristys. Kahva neljännessä portaassa ja kiristystä niin paljon, että renkaat vielä juuri ja juuri pyörii käsin.
Itse säädin vanhat kengät noin katsastukseen ja molemmat näytti samaa 2.0.
Comment
-
-
Originally posted by M.J.P View PostTakaisin purkuun koko roska ja puhdistamaan pinnat porakoneeseen liittettävällä hiomalaikalla, jonka ansiosta käsijarru saatiin pitämään.
Ajan myötä kaikki paska ja jarrupöly ym. "paakkuuntuu" rummun pintaan, eikä
käsijarru tahdo enää pitää kunnolla.
Sellainen vain tuli mieleen, että onko tuo rakenne miten umpinainen tuossa käsijarrurummussa? Laiskana tulee väistämättä mieleen että eikö noita ruosteita ja jarrupölyjä vois "huuhdella" vähemmäksi jos ruiskuttais jotain sopivaa ainetta pultinreijästä rummun sisään. Mutta eipä uskalla ruiskuttaa mitään ennen kuin tietää että pääseekö sieltä mistään ne litkut ulospäin.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostNäinhän se pitäisi itsekin tehdä. Viimevuonna meni katsastuksesta läpi arvosanalla "ei sais olla yhtään huonompi". Nyt kattelin että oisko levy tai jarrupalat kuluneet niin vaihtais samalla, mutta kun ei, niin ei viittis alkaa vain puhdistuksen vuoksi purkamaan kun käsijarru kuitenkin toimii käytössä aivan OK.
Sellainen vain tuli mieleen, että onko tuo rakenne miten umpinainen tuossa käsijarrurummussa? Laiskana tulee väistämättä mieleen että eikö noita ruosteita ja jarrupölyjä vois "huuhdella" vähemmäksi jos ruiskuttais jotain sopivaa ainetta pultinreijästä rummun sisään. Mutta eipä uskalla ruiskuttaa mitään ennen kuin tietää että pääseekö sieltä mistään ne litkut ulospäin.
2 vuotta sitten vaihdoin jarruosia ja säädin käsijarrun vielä dynamometrillä "täydelliseksi". Kuinka ollakaan viime kesänä oli jo toinen puoli käsijarrusta reilusti heikentynyt ja aivan kintaalla katsastuksen osalta. Eli pakko yhtyä siihen, että E39:n käsijarru on todellakin pelsepuubin keksintö. No ensi keväälle taas rassausta tiedossa.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Comment