Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kw variante 2 alusta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kruugeri
    Newbiemmer
    • Oct 2008
    • 24

    Kw variante 2 alusta

    Hei, ostin bemarin 325 ja autossani on kw variante 2 alusta. Kuinka tuota peräpäätä säädetään korkeammalle että ei ihan laahaa "perse" maassa, itselläni ei mitään tietoa.

    Kiitos jo etukäteen,

    Yst.Terv. PERA aloitteleva BEMARISTI
    Last edited by kruugeri; 22-04-2009, 22:20. Reason: typo "D"
  • Ha2
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 1786
    • Oulu

    #2
    1. Nosta molemmat takarenkaat ilmaan.
    2. Ota takarenkaat irti.
    3. Näet jousen yläpäässä mustan tötterön, jossa on ulkokierteet ja jousilautasen (luultavasti violetti)
    4. Puhdista kierteet hyvin.
    5. Kierrä jousilautasta alaspäin. Kierrettävän violetin osan alareuna saa tulla korkeintaan n. 5mm mustan tötterön alareunan alapuolelle.
    säädä molemmat puolet samaan korkeuteen, tarkista mitat työntömitalla.
    6. Laita renkaat takasi.

    Lukase tuokin.
    Last edited by Ha2; 22-04-2009, 23:51.
    E61 525d LCI

    Comment

    • M5 bemu
      BTCF Member
      • Nov 2007
      • 318
      • Turku

      #3
      Originally posted by Ha2 View Post
      1. Nosta molemmat takarenkaat ilmaan.
      2. Ota takarenkaat irti.
      3. Näet jousen yläpäässä mustan tötterön, jossa on ulkokierteet ja jousilautasen (luultavasti violetti)
      4. Puhdista kierteet hyvin.
      5. Kierrä jousilautasta alaspäin. Kierrettävän violetin osan alareuna saa tulla korkeintaan n. 5mm mustan tötterön alareunan alapuolelle.
      säädä molemmat puolet samaan korkeuteen, tarkista mitat työntömitalla.
      6. Laita renkaat takasi.

      Lukase tuokin.
      http://www.kw-gmbh.de/kw_upload/Einbau/eah68620021.pdf
      ja muista se pieni kuusiokolo lukitus ruuvi aukasta, ja säädön jälkeen kiristää. JA SITÄ EI VEDETÄ HAMPAAT IRVESSÄ KIINNI!!!! korkkaa kierteet.
      TEAM E34

      Kesällä e34 3.8 ///M5 -93 +re85
      Jokapäiväisessä ajossa Scoda super-bee 1.8t -07

      Comment

      • _chris_
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2003
        • 442
        • Nokia

        #4
        Pitääkö tuon korkeussäädön jälkeen käydä tekemässä uudelleen pyöränsuuntaus vai pysyvätkö säädöt suunnilleen rajoissa?
        BMW E31 850 CSi -93, BMW E38 735i -96
        Ex: Land Rover D4 SDV6 HSE -12, VW Touareg Hybrid -10, Land Rover D4 3.0 TDV6 HSE -10, BMW E53 X5 3.0dA -04, BMW E39 530dAT -00, Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited -98, BMW E34 525i -91

        Comment

        • mtv67
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2008
          • 364
          • Kokkola

          #5
          Originally posted by M5 bemu View Post
          ja muista se pieni kuusiokolo lukitus ruuvi aukasta, ja säädön jälkeen kiristää. JA SITÄ EI VEDETÄ HAMPAAT IRVESSÄ KIINNI!!!! korkkaa kierteet.
          Takana ei oo sitä lukitusruuvia ei ainakaan m3:n kwi1 ja kw3 sarjoissa:think
          e36 m3 coupe -97 smg individual-SOLD-
          e60 535d -05 "AC SCHNITZER"

          Comment

          • mtv67
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2008
            • 364
            • Kokkola

            #6
            Originally posted by _chris_ View Post
            Pitääkö tuon korkeussäädön jälkeen käydä tekemässä uudelleen pyöränsuuntaus vai pysyvätkö säädöt suunnilleen rajoissa?
            Kannattaa käydä tekemässä pyöränsuuntaus
            e36 m3 coupe -97 smg individual-SOLD-
            e60 535d -05 "AC SCHNITZER"

            Comment

            • M5 bemu
              BTCF Member
              • Nov 2007
              • 318
              • Turku

              #7
              Originally posted by mtv67 View Post
              Takana ei oo sitä lukitusruuvia ei ainakaan m3:n kwi1 ja kw3 sarjoissa:think
              ok....toi oli mullekkin uutta...aina oppii uutta!!
              TEAM E34

              Kesällä e34 3.8 ///M5 -93 +re85
              Jokapäiväisessä ajossa Scoda super-bee 1.8t -07

              Comment

              • Ha2
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 1786
                • Oulu

                #8
                Ei mulla ainakaan tosiaan mitään lukitusruuvia ollu E46:n KW2:ssa. Tuli sitä takapään systeemiä jonkin verran rämpättyä, koska mulla oli entisessä E46:ssa molemmat takajousilauset 1/4-kierroksen matkalta halki takapäästä. US-Partsilta sai uudet lautaset.

                Jos säätöä tuntuu raskaalta pyörittää jousen paikallaan ollessa, niin ottaa iskarin alapään irti, painaa jarrulaikasta alaspäin ja nappaa koko jousen säätöpalikoineen käteen ja säätää kädessä, niin on kevyt pyöritellä ja helpompi mitata, että molemmat puolet tulee samaan korkeussäätöön. Sitte vaan pakettina takasi. E36 ja E46 takapää on todella helppoa.
                E61 525d LCI

                Comment

                • Ozzy #69#
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2006
                  • 1642
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Originally posted by Ha2 View Post
                  Ei mulla ainakaan tosiaan mitään lukitusruuvia ollu E46:n KW2:ssa. Tuli sitä takapään systeemiä jonkin verran rämpättyä, koska mulla oli entisessä E46:ssa molemmat takajousilauset 1/4-kierroksen matkalta halki takapäästä. US-Partsilta sai uudet lautaset.

                  Jos säätöä tuntuu raskaalta pyörittää jousen paikallaan ollessa, niin ottaa iskarin alapään irti, painaa jarrulaikasta alaspäin ja nappaa koko jousen säätöpalikoineen käteen ja säätää kädessä, niin on kevyt pyöritellä ja helpompi mitata, että molemmat puolet tulee samaan korkeussäätöön. Sitte vaan pakettina takasi. E36 ja E46 takapää on todella helppoa.
                  Juurikin näin. Huomattavasti helpompi säädellä, kun nappaa koko paketin käsiin sieltä.
                  G20 330e M-Sport sunset orange

                  Comment

                  • Kapanos
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2006
                    • 1394
                    • Kirkkonummen Westend

                    #10
                    Tänään rantautui tännekkin kyseinen alusta. Paketissa lukee ainakin kw2, mutta en ymmärrä miten tuossa voi tuota ulosvaimennusta säätää?


                    Korkeutta kyllä kun pyörittelee niitä "holkkeja" ylös alas, mutta eikös kakkosessa pidä olla ulosvaimennuksen säätökin?

                    Mitä hyötyä tuosta ulosvaimennuksen säädöstä nyt sitten pitäisi ollam kun eikö jäykkyyttä säädetä sisään vaimennuksen säädöllä kumminkin?

                    Auto on siis e34 M5 -90
                    Ohessa vielä kuva:
                    Last edited by Kapanos; 21-09-2009, 15:05.
                    E30 M50tic -90
                    E34 M5 -90
                    E91 325d M-sport -07
                    Ford F100 -53 LS edition

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎