Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ilmajouset sökö.(Korjattu)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jason
    Bimmer Rookie
    • Sep 2007
    • 65

    Ilmajouset sökö.(Korjattu)

    Kesä tuli ja kiesi päätti pistää suhisten perseen maahan.Auto on e39 touring ilmajousilla.Tällä kertaa palkeet ovat ehjät mutta ilmasäiliössä on reikä.Kuvaa en tästä saanut linkitettyä mutta kompuralta lähtee letku ilmajouseen, ilmajousen päältä lähtee letku auton alla olevaan säiliöön.Nyt kiinnostaisi mistä uudet saisi ja onko työläs projekti?.Aika ahtaalta paikalta näyttää.Miten mahtais sopia normi jouset noitten palkeitten tilalle?.
    Last edited by Jason; 10-05-2009, 10:26.
    Volvo v70 2.4T
    ex BMW 528 touring -97
  • Dunky
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 4929
    • Kotka

    #2
    Ei sinne kannata normi jousia laittaa jos ilmajousitus on olemassa. Toimiessaan se on todella hyvä varuste. Ostat vain uuden osan risan tilalle niin se on siinä.

    Toi osa nro 5 varmaan kyseessä?



    Eipä näytä kovin kalliilta osalta.
    Last edited by Dunky; 03-05-2009, 17:44. Reason: Linkki
    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

    Comment

    • Jason
      Bimmer Rookie
      • Sep 2007
      • 65

      #3
      Juurikin tuo osa kyseessä ja kiitos linkistä.Joo eipä toi kallis ole mutta jos pitää puoli autoa purkaa ennen kuin pääsee käsiks niin kummasti tulee lisää hintaa.
      Volvo v70 2.4T
      ex BMW 528 touring -97

      Comment

      • Dunky
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 4929
        • Kotka

        #4
        En ole auton alla käynyt kattomassa kuinka pahassa paikassa tuo on mutta tuskin on ylitsepääsemätön paikka jos pysyy kiintoavain kädessä
        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

        Comment

        • markok
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 3019
          • Kuopio

          #5
          Jos ilmajousitetussa perässä palkeet menevät täysin tyhjiksi niin miten alas perä putoaa? Jääkö matkanteko kesken tämän takia?
          BMW 530iA Touring -05

          Comment

          • Dunky
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 4929
            • Kotka

            #6
            No ei sillä kyllä ajaa kannata jos ihan alas asti putoaa
            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

            Comment

            • Makee28
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2003
              • 527
              • Kitee

              #7
              Originally posted by markok View Post
              Jos ilmajousitetussa perässä palkeet menevät täysin tyhjiksi niin miten alas perä putoaa? Jääkö matkanteko kesken tämän takia?
              Kyllä se melko alas tipahtaa. Pihassa just ko. tapaus seisoo, jossa toisen puolen palje rikki. Rengas on sen verran kaaren sisässä, jotta n. 1-2cm vanteenreunasta lokarin kaareen. (16" vanne)
              Eli tekee kyllä mieli lopettaa matkanteko jos pääsee palje hajoamaan.
              Jos molemmilta puolilta päästää yhtäaikaa palkeet tyhjäksi, niin istuu varmasti tiukasti jo maassa.. :think

              Comment

              • Jason
                Bimmer Rookie
                • Sep 2007
                • 65

                #8
                Kyllä sillä ajaan pystyy eli ei jää tienpäälle,mutta voi rikkoa muita paikkoja koska maavaraa on 2-3cm.
                Volvo v70 2.4T
                ex BMW 528 touring -97

                Comment

                • janne1974
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2006
                  • 405
                  • Kuopio

                  #9
                  Originally posted by Jason View Post
                  Kyllä sillä ajaan pystyy eli ei jää tienpäälle,mutta voi rikkoa muita paikkoja koska maavaraa on 2-3cm.
                  En ainakaan minä viitsinyt ajaa kun renkaat otti jo sisälokasuojiin kiinni. Eikä varmaan tukivarret ja niveletkään tykkää moisesta. Joten ei kannata ajamaan lähteä.

                  -Janne-
                  -Janne-

                  F10 535iX sedan -11
                  ex. ALPINA B3 3.0 "Edition 30" coupe -96 #317
                  ex. E39 528i touring -99
                  ex. E36 325ia coupe -93

                  Comment

                  • Jason
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2007
                    • 65

                    #10
                    Onkohan noilla touringilla ja sedanilla sitten eroja kun omalla touringilla pystyi ajamaan palkeet tyhjänä?.Tossahan on pussit ja iskarit erikseen ja sedanissa taitaa olla samassa molemmat:think.Vaarana tietysti on että ehjäkin palje menee entiseks jos sopivasti on jäänyt kivenmurusia väliin.
                    Last edited by Jason; 07-05-2009, 19:10.
                    Volvo v70 2.4T
                    ex BMW 528 touring -97

                    Comment

                    • Kentsu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2004
                      • 1397
                      • Tuusula

                      #11
                      Originally posted by Jason View Post
                      Onkohan noilla touringilla ja sedanilla sitten eroja kun omalla touringilla pystyi ajamaan palkeet tyhjänä?.Tossahan on pussit ja iskarit erikseen ja sedanissa taitaa olla samassa molemmat:think.Vaarana tietysti on että ehjäkin palje menee entiseks jos sopivasti on jäänyt kivenmurusia väliin.
                      Onhan niillä eroja, sedanissa on juuri niin että iskari on palkeen sisällä ja täten iskarit tulee vaihdettua jousen kanssa. Mulla sedanista suhahti toinen puoli n. 200 tkm kohdalla, ja kyllä sillä hyvin pystyi ajamaan kotiin n. 10 km; vain toinen puoli perseestä niiasi. Tässä tilanteessa yleensä on turha sääliä noita palkeita koska molemmat puolet kannattaa tietenkin vaihtaa jos toinen kyrvähtää.
                      Ex: 523iA '97, 520iA '89
                      /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                      Comment

                      • Jason
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2007
                        • 65

                        #12
                        Korjattu.Uusi säiliö maksoi 73€ ja asennus itse.Sen verran pahassa paikassa oli että uuden säiliön asensin takaluukkuun kun mahtui sopivasti muovien alle.Onpahan paremmassa suojassa ja jos joskus vielä pitää vaihtaa niin käy helposti.
                        Volvo v70 2.4T
                        ex BMW 528 touring -97

                        Comment

                        • Dunky
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 4929
                          • Kotka

                          #13
                          Se on siinä
                          Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                          Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                          Comment

                          • markok
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 3019
                            • Kuopio

                            #14
                            Originally posted by Jason View Post
                            Korjattu.Uusi säiliö maksoi 73€ ja asennus itse.Sen verran pahassa paikassa oli että uuden säiliön asensin takaluukkuun kun mahtui sopivasti muovien alle.Onpahan paremmassa suojassa ja jos joskus vielä pitää vaihtaa niin käy helposti.
                            Nyt kiinnostaisi taas nähdä kuva miten asennuksen toteutit?
                            BMW 530iA Touring -05

                            Comment

                            • Jason
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2007
                              • 65

                              #15
                              Kuvaa ei ole mutta selvennän hieman.Takaluukun pohjamuovi pois eli se mikä on ilmajousien päällä.Jousen päältä letku irti ja vanha säiliö sai jäädä paikoilleen auton alle.Uusi letku kiinni ja säiliön asennus pohjamuovin alla ilmajousien välissä olevaan syvennykseen siinä se.Ihmetyttää vaan että miksei jo tehtaalla ole noita laitettu sisäpuolelle kun on kerran tilaa.
                              Volvo v70 2.4T
                              ex BMW 528 touring -97

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎