Announcement

Collapse
No announcement yet.

Säädettävä bensanpaineensäädin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kmn
    Moderator
    • May 2009
    • 6022
    • Sipoo

    #16
    Nämä pitäis varmaan pistää turhien kysymysten topikkiin, mutta siis voiko tuon siis tehdä esim.haaroittamalla jotenkin nykyisestä alipaineletkusta?

    EDIT: niin ja siis nyt jos länttään säädettävän säätimen toisen perään, niin luonnollisestikaan se ei varmaan näytä, että 3,5bar paineiden ollessa 3,5bar, vai mitä?
    Last edited by kmn; 08-08-2012, 19:11.

    Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
    Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
    --
    Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

    Comment

    • Thuppu
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2007
      • 3626
      • Seinäjoki

      #17
      Paras varmaan heivata mäkeen se vanha säädin ja laittaa tai tehä ite tommonen roclan viestissä oleva letkuadapteri sen tilalle.
      BMW 740iA "ALPINA"
      BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
      Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
      Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

      Comment

      • kmn
        Moderator
        • May 2009
        • 6022
        • Sipoo

        #18
        Originally posted by Thuppu View Post
        Paras varmaan heivata mäkeen se vanha säädin ja laittaa tai tehä ite tommonen roclan viestissä oleva letkuadapteri sen tilalle.
        Punnitaan toki sitäkin vaihtoehtoa, mutta mikäli tuohon en päädy, niin miten tuo alipaineistus toiseen säätimeen pitäisi tehdä? :think

        Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
        Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
        --
        Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

        Comment

        • petrolhead
          Moderator
          • Feb 2004
          • 13793
          • Hyvinkää

          #19
          Originally posted by kmn View Post
          Punnitaan toki sitäkin vaihtoehtoa, mutta mikäli tuohon en päädy, niin miten tuo alipaineistus toiseen säätimeen pitäisi tehdä? :think
          Jos vanha säädin alipaineletkuineen jää paikalleen niin haaroitat vaikka siitä alkuperäisestä?
          2015 VW Crafter
          1984 BMW 316
          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

          Comment

          • O-Peksi
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2007
            • 2775
            • Joensuu

            #20
            Originally posted by kmn View Post
            EDIT: niin ja siis nyt jos länttään säädettävän säätimen toisen perään, niin luonnollisestikaan se ei varmaan näytä, että 3,5bar paineiden ollessa 3,5bar, vai mitä?
            Säädettävän, eli viimeisen säätimen mittari näyttää juuri sitä painetta, mikä kiskossakin on(olettaen, että haluttu paine on korkeampi, kuin alkuperäisen säätimen säätämä paine). Eli vielä kerran selostettuna, bensa tulee pumpulta, kulkee kiskon läpi, ja kiskon päässä oleva alkuperäinen säädin jarruttaa bensan virtausta, mikä nostaa kiskossa vallitsevan bensanpaineen välille 3-4bar(kaasun asennosta riippuen). Nyt, kun alkuperäisen säätimen jälkeen laitetaan toinen säädin hieman korkeammalle paineasetukselle, ei alkuperäiseltä säätimeltä lähtevä polttoaine pääsekään vapaasti takaisin tankkiin, vaan ennen säädintä olevalla alueella paine nousee viimeisen säätimen haluamaan arvoon. Eli alkuperäinen säädin pysyy käytännössä kokoajan avonaisena, koska sen haluama polttoaineen paine on saavutettu - ja menty jälkimmäisen säätimen takia ylikin.

            En ehkä osaa enää paremmin rautalangasta vääntää, mutta toivottavasti nyt valottuu?

            Mikäli toi orkkissäädin on ehjä, niin saa se siellä kiskossa olla. Toki siihen säätimen paikalle voi myös soveltaa letkulähdön.
            ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

            Comment

            • kmn
              Moderator
              • May 2009
              • 6022
              • Sipoo

              #21
              Siis kyllä, juuri näin. Kiitos ratakiskon vääntämisestä. Nyt aukesi. Taidan siis tilata paineensäätimen ja liittää sen tuohon alkuperäisen säätimen jatkoksi ja harkita tuota orggis säätimen paikan "tulppaamista" uudestaan sitten, kun tulee vastaan paikka, mistä noita vermeitä saa. Onpa sitten yksi paikka vähemmän hajoamassa.

              Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
              Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
              --
              Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

              Comment

              • O-Peksi
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2007
                • 2775
                • Joensuu

                #22
                Originally posted by kmn View Post
                Siis kyllä, juuri näin. Kiitos ratakiskon vääntämisestä. Nyt aukesi. Taidan siis tilata paineensäätimen ja liittää sen tuohon alkuperäisen säätimen jatkoksi ja harkita tuota orggis säätimen paikan "tulppaamista" uudestaan sitten, kun tulee vastaan paikka, mistä noita vermeitä saa. Onpa sitten yksi paikka vähemmän hajoamassa.
                Hyvä, että selvisi. Sit tosiaan sen alipaineletkun muistat haaroittaa.
                ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                Comment

                • JToivonen
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2005
                  • 489
                  • Turku

                  #23
                  Originally posted by Rocla View Post


                  Tämä pultataan alkuperäisen säätimen tilalle.

                  Silloin voidaan hyödyntää uuden säätimen koko skaala.

                  Tosin siihen ei sinällään ole useinkaan tarvetta koska harvoimpa sitä peruspainette halutaan pienentää ja säätimet voidaan laittaa peräkkäin.

                  EDIT: tuohan ei nyt välttämättä käy m50 koneen kiskoon.

                  +1

                  Ei sitä vanhaa kannata enää jättää, jos kerran uuden laittaa. Yksi vika kohde vaan lisää.
                  E39 Touring
                  exät:
                  E34 525 TIC
                  E34 540 Touring
                  E34 535 M5 look
                  E36 325 Coupe Wideboby

                  Comment

                  • coupe320
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2010
                    • 417
                    • viikkoja tiellä

                    #24
                    rupesin ettimään netistä bensapaineen mittaria kun oli tarkotus mitata paineet, mutta näköjään saa jo bensapaineen säätimiä joissa on mittari niin samaan hintaan, [halvimmillaan taitaa olla 40e, tekeekö mitään?:think] eli huomaako eroa jos hommasi tuollasen säätimen ja nostas paineita 3,5 --> 4 bar. luulis m50b25 suuttimien kestävän vielä helposti. onko kokemuksia?

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16422
                      • Asikkala

                      #25
                      Originally posted by coupe320 View Post
                      rupesin ettimään netistä bensapaineen mittaria kun oli tarkotus mitata paineet, mutta näköjään saa jo bensapaineen säätimiä joissa on mittari niin samaan hintaan, [halvimmillaan taitaa olla 40e, tekeekö mitään?:think] eli huomaako eroa jos hommasi tuollasen säätimen ja nostas paineita 3,5 --> 4 bar. luulis m50b25 suuttimien kestävän vielä helposti. onko kokemuksia?
                      Miksi pitäisi painetta nostaa ?

                      Comment

                      • coupe320
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2010
                        • 417
                        • viikkoja tiellä

                        #26
                        Originally posted by jr66 View Post
                        Miksi pitäisi painetta nostaa ?
                        Siis kun samaan hintaan pelkän mittarin sijasta saa tuon säädettävän bensapaine mittarin,niin sillähän sais painetta lisättyä mikäli siitä jotain käytännön hyötyä on, sitä lähinnä kyselin.? vastaako kaasuun paremmin,? Itellä ainakin tuntuu miettivän hetken aikaa ennen kuin alkaa vetämään kunnolla jos paikaltaan lähtee. Siks oli tarkotus mitatakkin b-paineet että onko ne normaalit..

                        Comment

                        • makkis
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 5152
                          • Kouvola, Savisto

                          #27
                          Eihän noi halvat mitään parhaimpia ole, paineet saattaa heitellä jne. Mutta ajanee asiansa ja siksi myös itsellä tulossa tuollainen 23e kiinapaska.

                          Mutta ei niitä paineita kannata muuten vakiosta autosta nostaa, menee vaan rikkaalle. Ei sillä tehoa saa, päinvastoin.
                          Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                          Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                          Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎