Autona on e46 320i -99
Kuukausi sitten Lahden väylällä tuli ajettua 100km/h suoraan lumipenkkaan. Mikään ei silloin näkyvällä silmällä mennyt rikki. Hinausauto veti auton ulos penkasta käyttäen vasenta takarengasta (koukku ei saatu kiinni).
Nyt auton ratti alkaa vatkata pienillä nopeuksilla, eikä vatkaus suurene, vaikka mennään moottoritiellä. Auto pyrkii nyt myös oikealle, kun ratti päästtään.
Missä voisi olla vikaa?
EDIT!! 14.2.2010
Tuli mieleen, että kaveri veti mut pois takapäästä irti jäisestä parkkipaikasta, kun omin avuin en päässyt siitä irti. Autoni oli suoraan ja kaveri tilan puutteen takia veti omalla autolla mun autoa peräpäästä oikealle. Kaveri kun ei koskaan ole vetänyt autoja, niin hän rykäsi autoni oikealle pienestä vaudista. Auto nykähti rahusti taakse oikealle ja pääsin sen jälkeen irti parkkipaikasta. Samalla autoni takapäähän ruuvattava koukku katkesi puoliksi. Vasta tämän jälkeen auto alkoi nykimään, ratti vatkamaan ja auto pyrkimään oikealle.
Tänään istuin takapenkillä ja koko 10 minuutin ajon aikana tuntui, että auto vatkaa. Kuskin paikalla ei moista tunne.
Kokeilin myös siten, että laitoin kakkosen ja annoin auton ryömiä tasaisella tiellä. Auto nytkähteli noin sekunnin välein. Tuntui kuin pyörä olisi soikea.
KYSYMYS: Onkohan moinen rykäisy vääntänyt jotain? Missä koukku tarkalleen ottaen on kiinni? Topsiaan tuntuu, että pyörä on soikea
EDIT 2. ALKUPERÄINEN AIHE
Ongelmia viskotuulettimen kanssa. Tuuletin huutaa kovaa, kun auton käynnistää kuumuudessa. Eihän se näin pidä olla? Joskus kun on kuuma ilma, tuuletin alkaa toimimaan ja autosta häviää tehot aika radikaalisesti. Onko moinen rikki, vai pitääkö se olla näin? tuntuu jotenkin, että liian usein tuo tuuletin huutaa.
xzxz
Kuukausi sitten Lahden väylällä tuli ajettua 100km/h suoraan lumipenkkaan. Mikään ei silloin näkyvällä silmällä mennyt rikki. Hinausauto veti auton ulos penkasta käyttäen vasenta takarengasta (koukku ei saatu kiinni).
Nyt auton ratti alkaa vatkata pienillä nopeuksilla, eikä vatkaus suurene, vaikka mennään moottoritiellä. Auto pyrkii nyt myös oikealle, kun ratti päästtään.
Missä voisi olla vikaa?
EDIT!! 14.2.2010
Tuli mieleen, että kaveri veti mut pois takapäästä irti jäisestä parkkipaikasta, kun omin avuin en päässyt siitä irti. Autoni oli suoraan ja kaveri tilan puutteen takia veti omalla autolla mun autoa peräpäästä oikealle. Kaveri kun ei koskaan ole vetänyt autoja, niin hän rykäsi autoni oikealle pienestä vaudista. Auto nykähti rahusti taakse oikealle ja pääsin sen jälkeen irti parkkipaikasta. Samalla autoni takapäähän ruuvattava koukku katkesi puoliksi. Vasta tämän jälkeen auto alkoi nykimään, ratti vatkamaan ja auto pyrkimään oikealle.
Tänään istuin takapenkillä ja koko 10 minuutin ajon aikana tuntui, että auto vatkaa. Kuskin paikalla ei moista tunne.
Kokeilin myös siten, että laitoin kakkosen ja annoin auton ryömiä tasaisella tiellä. Auto nytkähteli noin sekunnin välein. Tuntui kuin pyörä olisi soikea.
KYSYMYS: Onkohan moinen rykäisy vääntänyt jotain? Missä koukku tarkalleen ottaen on kiinni? Topsiaan tuntuu, että pyörä on soikea
EDIT 2. ALKUPERÄINEN AIHE
Ongelmia viskotuulettimen kanssa. Tuuletin huutaa kovaa, kun auton käynnistää kuumuudessa. Eihän se näin pidä olla? Joskus kun on kuuma ilma, tuuletin alkaa toimimaan ja autosta häviää tehot aika radikaalisesti. Onko moinen rikki, vai pitääkö se olla näin? tuntuu jotenkin, että liian usein tuo tuuletin huutaa.
xzxz
Comment