Sachs iskareiden laatu

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Jurri
    replied
    Vanhaan autooni (e36 320 coupe) vaihdettiin uudet Sachsin iskarit eteen n. kuukausi ennen katsastusta ja kun katsastettiin niin todettiin vaan että alkaa olemaan etuiskarit vaihtokunnossa. Olisin saanut KL varaosilta kyllä uudet takuuseen, mutta tuli auto myytyä eteenpäin. Hieman epäilyttävää laatua kyllä.

Leave a comment:

• Tome
    replied
    yksinkertaistettuna kaasuiskareita on olemassa kahta tyyppiä, ns. emulsioiskareita joissa kaasu ja öljy ovat samassa tilassa sekä välimännällisiä kaasuiskareita joissa öljy ja kaasutila erotetaan kelluvalla männällä. Välimännälliset on luonnollisesti ylivoimaisesti paremmat.

Leave a comment:

• basso72
    replied
    Originally posted by Yltti View Post
    Pitääpäs huomenna rälläköidä yx e39 sachin jousijalka katki ja kattoo mitä se on syönyt. Tämä kappale siis uusi ja käyttämätön.Ja tietenkin kaasu vaimennin.
    Tuon öljyllä sotkemisen lisäksi on hyvä muistaa,että (vaimentimesta riippuen) se typpi siellä sisällä voi olla jopa 30bar paineessa. Ettei putoa rälläkkä varpaille,kun "suhahtaa". Tuolla on kohtuuhyvin vaimentimien rakenteista: http://www.minimania.com/ArticleV.cfm?DisplayID=1047
    Ja kyllä siellä aina on vähän öljyä,niinkuin jo todettu.
    Last edited by basso72; 03-06-2009, 21:41. Reason: Olinpa hidas...

Leave a comment:

• Cell
    replied
    Jepjep, kyllä ne typellä vaan täytetään, ei tässä mitään vedätetä

Leave a comment:

• Thuppu
    replied
    :think http://www.lcool.org/technical/shock...absorbers.html

Leave a comment:

• Dunky
    replied
    Pitääpäs huomenna rälläköidä yx e39 sachin jousijalka katki ja kattoo mitä se on syönyt. Tämä kappale siis uusi ja käyttämätön.Ja tietenkin kaasu vaimennin.
    Varo ettet saa öljyjä naamalle

Leave a comment:

• Yltti
    replied

Leave a comment:

• Yltti
    replied
    Siis yleensä kun iskari vaihdetaan niin sinne pistetään mikäli mahdollista:öljyä pohjalle-> ei ruostu se vaihdettava patruuna puhki, mutta e39:ssä ei ole vaihdettavaa vaan pitää vaihtaa koko jousijalka.

Kyllä te nyt vedätätte minua oikeesti...

Leave a comment:

• Sampza
    replied
    Mulla olleet nyt reilun kuukauden Sachs Super touringit edessä ja kilsoja tullut noin luokkaa 3300km. Just kävin katsastamassa ja heittoa oli muistaakseni 4% puolelleen. kunnossa ovat kun 96%:set ja hyvältä tuntuuvat muutenkin.

ovh hinta etuiskareille tais olla 2kpl 250€ ...sain kahteensataan.

Ja vuosi sitten laitoin (eli noin 50tkm sit) taakse molemmat iskarit Sachsilta jotka oli mallia "Sport" mutta ei m-sport.. nekin oli vielä 5%heitolla ja kuitenkin 94%:set. Näillä oli hintaa 90€/2kpl

Ostopaikkana KL-varaosat Rovaniemi.

Seurataan tilannetta kuiten.

Leave a comment:

• Makee28
    replied
    Elkääs nyt ihan oikeesti. Oonko minä käynyt kymmenillä eri kursseilla ja maahantuojien esittely tilaisuuksissa n11.vuoden ajan. Ja nyt väitetään että on olemassa neste/kaasu iskareita samassa paketissa. Onx tänään aprillipäivä vai mikä?:think
    En oo käyny yhelläkään maahantuojan kurssilla 11v aikana, mutta sen kyllä tiedän että se märkä mikä valuu rikkonaisesta kaasu-iskarista ei ole kaasua.. :think

Leave a comment:

• Dunky
    replied
    Oonko minä käynyt kymmenillä eri kursseilla ja maahantuojien esittely tilaisuuksissa n11.vuoden ajan.
    En minä tiedä?

Leave a comment:

• Yltti
    replied
    Elkääs nyt ihan oikeesti. Oonko minä käynyt kymmenillä eri kursseilla ja maahantuojien esittely tilaisuuksissa n11.vuoden ajan. Ja nyt väitetään että on olemassa neste/kaasu iskareita samassa paketissa. Onx tänään aprillipäivä vai mikä?:think

Leave a comment:

• Cell
    replied
    Öljy hoitaa vaimennuksen, kaasun paine nostaa öljyn kiehumispistettä ja samalla hapen korvaavana lisää öljyn elinikää. Ei normiautoissa käytetä missään pelkällä kaasulla toimivia iskunvaimentimia.

Leave a comment:

• Dunky
    replied
    Siis Häh?

Leave a comment:

• Yltti
    replied
    Originally posted by dunky View Post
    tai öljy Kaasun Paineella
    Siis Häh?

Leave a comment: