Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alatukivarsi ja ympärillä olevat pömpelit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -snowhawk-
    Bimmer Rookie
    • Apr 2009
    • 35
    • Posio

    Alatukivarsi ja ympärillä olevat pömpelit

    en tiedä, oliko tästä aiheesta jo muualla, mutta härkää sarvista kiinni:

    minulla on 316i E36 4d -92 sedan, josta katsastusmestarin mielestä tulisi vaihtaa kuskinpuolelta edestä alatukivarren pallonivel, koska se on väljä. :think

    kysymys siis kuuluu, että onko vaikea projekti, onko se kyseisessä mallissa pitkä vai lyhyt se itse osa, ja oikeastaan kaikki siihen liittyvät salat.

    joku joka tietää niin vois ilmoitella, olisin enemmän kuin kiitollinen!

    (ps. tosiaan amatööri -VIELÄ- näissä puuhissa)
    Ex. E36 316i -92
    Ex. E36 320i -93
    Ex. E39 528iA -96
    Ex. E36 M3 -93
    Ex. A8 4.2 quattro -03
    Nyt E39 M5 -00 ja käyttis E320CDI -01
  • Aazu
    Bimmer Rookie
    • Jun 2007
    • 182

    #2
    Helpoimmalla pääset kun haet kokonaan uudet tukivarret Motonetistä.



    Kyseessä siis kuvassa puslat nro. 3 tai 19.

    E: Ja searchilla löytyy miljuunia sivuja tästä aiheesta.

    Comment

    • petrolhead
      Moderator
      • Feb 2004
      • 13793
      • Hyvinkää

      #3
      Alapallon kartiotappien irroitus olka-akselista ja etuapurungosta on kokemattomalle se vaikein juttu tukivarsihommassa. Lisäksi helan prässääminen oikeaan asentoon ja sen korvan kohdistaminen kiinni ruuvatessa runkoaisan pykäliin on huomioitava.
      2015 VW Crafter
      1984 BMW 316
      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

      Comment

      • Jürgen_
        Bimmer Enthusiast
        • May 2008
        • 2707
        • Mylsä

        #4
        Ja myös e30 tukivarsi sopii luotettavien lähteiden mukaan. Hiukan halvempi ja ilmeisesti "jäykempi" erilaisen alapallonivelen kiinnityksen johdosta. Samalla tietenkin kannattaa laittaa Powerflexit niinhin tukivarsien takasilmukoihin
        Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

        Comment

        • petrolhead
          Moderator
          • Feb 2004
          • 13793
          • Hyvinkää

          #5
          Originally posted by Jürgen_ View Post
          .... Samalla tietenkin kannattaa laittaa Powerflexit niinhin tukivarsien takasilmukoihin
          No , hypätään välivaiheen yli ja suositetaan saman tien mustia powerflexejä :think

          Ei vaan , ehjänä olevat orkkispuslatkin riittää normiajoon. Kannattaa uusia samalla kun on tukivarret pöydällä jos itse tekee (oma työhän on ilmaista).
          2015 VW Crafter
          1984 BMW 316
          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

          Comment

          • Jürgen_
            Bimmer Enthusiast
            • May 2008
            • 2707
            • Mylsä

            #6
            Originally posted by petrolhead View Post
            (oma työhän on ilmaista).
            Jos ei asennusolutta lasketa
            Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

            Comment

            • -snowhawk-
              Bimmer Rookie
              • Apr 2009
              • 35
              • Posio

              #7
              nojuu,kiitoksia! Mut miten semmonen ehdotus että uusis samalla koko alatukivarren, jossa tulis mukana aivan kaikki, puslatniveletyms...?

              kiitoksia todellaki avusta!!
              Ex. E36 316i -92
              Ex. E36 320i -93
              Ex. E39 528iA -96
              Ex. E36 M3 -93
              Ex. A8 4.2 quattro -03
              Nyt E39 M5 -00 ja käyttis E320CDI -01

              Comment

              • Jürgen_
                Bimmer Enthusiast
                • May 2008
                • 2707
                • Mylsä

                #8
                Se takapusla on vaan niin tärkeä ajettavuuden kannalta että osa niistä halpispuslista on melko lyhyt ikäisiä. Ei mee rikki mutta menettää jäntevyytensä ja alkaa etupyörä liikkua pituus-suunnassa. Siksi ehdotin niitä PowerFlexejä.
                Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎