Announcement

Collapse
No announcement yet.

ohjausongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pallonivel
    Bimmer Rookie
    • Dec 2008
    • 65
    • Southern lappi

    ohjausongelma

    searchilla etin, mutta ei ihan oikeaa vastausta löytynyt..
    elikkä mikähän on menossa, ohjaustehostin vai hammastanko?
    aamulla ajamaan lähtiessä ratti kääntyy raskaasti ja samalla "rrutinaa" konehuoneesta ja kierrokset laskee, kierroksia nostamalla hieman kevenee.
    oisko päässy systeemiin ilmaa vaiko pumppu vetelemässä viimeisiään.
    ja juhannusreissukin just edessä..
    bemari keksii aina hyvät ajat alkaa koirimaan
    323 e46 on auto ja hyvät vinkit tarpeeseen, että kestääkö lähteä ajelemaan??
    E39 M5 & e61 525xi & karina 2.0i
    ex E39 525i
    ex E46 323 sedan
    ex E36 325 coupe
  • Ha2
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 1786
    • Oulu

    #2
    Katso ensin, onko ohjaustehostimen nestettä tarpeeksi.
    E61 525d LCI

    Comment

    • pallonivel
      Bimmer Rookie
      • Dec 2008
      • 65
      • Southern lappi

      #3
      nestettä löytyy, pitänee nesteet vaihtaa ja ilmata aluksi.
      ajamaan pystynee kaiketi..
      onkohan muuten pumpun vaihto edessä? ei kyllä osat näissä kestä, jos pumpun joutuu vaihtaan
      E39 M5 & e61 525xi & karina 2.0i
      ex E39 525i
      ex E46 323 sedan
      ex E36 325 coupe

      Comment

      • Nifa
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2008
        • 292
        • Kymenlaakso™

        #4
        Paljonkos kilsoja ja koska nesteet vaihdettu viimeeks tehostimeen? Itellä tuli E36:ssa sama ongelma vastaan, rutisi ja kiekat laski ku paikallaan käänteli. Parani huuhtelulla ja uusilla öljyillä. Itellä tais maksaa öljyt enemmän kuin korjaustyön hinta, varmaan vartin vie kun sen liikkeessä teettää. :P Ainoa tietenkin että Juhannus lähestyy että empä tiedä saatko missää liikkeessä tehtyä.

        Ja jos vaihdat itse ni älä vaan missään nimessä mene sekottamaan ATF:ää ja CHF:tä keskenään :P
        "That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

        Comment

        • pallonivel
          Bimmer Rookie
          • Dec 2008
          • 65
          • Southern lappi

          #5
          reilut 200 tkm ja enpä tiedä onko vaihdettu koskaan.
          auto ilmassa ja pientä rutinaa vain kun ei paino päällä, ilmaa ei näyttänyt tulevan enää..
          atf näyttäs olevan ja jää vaihdot vasta juhannuksen jälestä, auta muu kuin jurruuttaa juhannuksen yli.
          Jos vaihtas öljyt niin että paluu letkusta alkaa tuleen kirkasta vai tarviiko muuten alkaa huuhteleen:think
          kokeilla öljyjen vaihto sit ekaks, kun heti viitsisi ostella bemun huokeaa pumppua tai hammastankoa.
          E39 M5 & e61 525xi & karina 2.0i
          ex E39 525i
          ex E46 323 sedan
          ex E36 325 coupe

          Comment

          • pallonivel
            Bimmer Rookie
            • Dec 2008
            • 65
            • Southern lappi

            #6
            Pumppu

            meni hajalle lopulta tässä tapauksessa, näyttäs olevan joissakin pumpuissa tyyppivika, mitä ulkolaisia foorumeita lueskelin.
            löyty uusvanha pumppu, eikä tarvinnu marmoritiskille marssia.
            E39 M5 & e61 525xi & karina 2.0i
            ex E39 525i
            ex E46 323 sedan
            ex E36 325 coupe

            Comment

            • ///saMi
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2006
              • 1198
              • 52300

              #7
              kirjoitellaanpas tähän topikkiin.. eli itellä e36 325:ssa on kans ilmeisesti pumppu jollain tapaa sökönä kun ohjaus on TODELLA raskas ja hurinaa pitää. Ajettaessa tottakai kevyempi kääntää. Tuli irroitettua tuo tehostimen pumppu ja tutkailtua sitä hieman ja rupesi arveluttamaan että kuuluuko tuossa pumpussa olla välystä pitkittäis suunnassa? tuossa mun pumpussa nimittäin on. Ja onko tuota pumppua mahdollista lähteä korjauttamaan vai onko hankittava uusi?

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16422
                • Asikkala

                #8
                Originally posted by ///saMi View Post
                kirjoitellaanpas tähän topikkiin.. eli itellä e36 325:ssa on kans ilmeisesti pumppu jollain tapaa sökönä kun ohjaus on TODELLA raskas ja hurinaa pitää. Ajettaessa tottakai kevyempi kääntää. Tuli irroitettua tuo tehostimen pumppu ja tutkailtua sitä hieman ja rupesi arveluttamaan että kuuluuko tuossa pumpussa olla välystä pitkittäis suunnassa? tuossa mun pumpussa nimittäin on. Ja onko tuota pumppua mahdollista lähteä korjauttamaan vai onko hankittava uusi?
                Omassa ex-e36 oli myös välystä pitkittäissuunnassa, toimi täysin moitteettomasti.

                Comment

                • ///saMi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2006
                  • 1198
                  • 52300

                  #9
                  Ok, mikähän noissa pumpuissa sitten yleensä hajoaa?

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎