Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vanteen rosterireunan irroitus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • herrakani
    • Feb 2025

    Vanteen rosterireunan irroitus

    Hei. Millähän oheisen kuvan kaltaisen prässätyn 1mm vahvan rosterilärpän saisi näiverrettyä vanteesta irti? Ruuvimeisselöintejä on turha ehdottaa, vanteita on kumminkin 4 ja yhdessäkin olisi hommaa. Sorvissa pyörähtäis varmaan iisisti, mutta missäs teetät. Hämeenlinnan nurkilla on hirmu nihkeästi sorvaamoja ylipäätäänkin.



    Kuvan rosteri on "rullattu" vanteen reunan yli.
  • tabasco
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2007
    • 851
    • fin

    #2
    Originally posted by herrakani View Post
    Hei. Millähän oheisen kuvan kaltaisen prässätyn 1mm vahvan rosterilärpän saisi näiverrettyä vanteesta irti? Ruuvimeisselöintejä on turha ehdottaa, vanteita on kumminkin 4 ja yhdessäkin olisi hommaa. Sorvissa pyörähtäis varmaan iisisti, mutta missäs teetät. Hämeenlinnan nurkilla on hirmu nihkeästi sorvaamoja ylipäätäänkin.

    Kuvan rosteri on "rullattu" vanteen reunan yli.
    Ei vastaa kysymykseen, mutta kiinnostaa, miksi rosterilippa pitää saada irti...

    Comment

    • Guest's Avatar

      #3
      Originally posted by tabasco View Post
      Ei vastaa kysymykseen, mutta kiinnostaa, miksi rosterilippa pitää saada irti...
      Kiitos, tuo auttoi jo paljon.

      Comment

      • JJT
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6694
        • .......

        #4
        Onko se pelkästään tiukka sovite vai liimaa tms välissä?
        Jos lämmitäis varovasti:think

        E: Aijjoo nyt vasta älysin että se menee tuon reunan yli eipä sitten.
        Myyn:
        M10/20/52 E30-E36 osia

        Comment

        • Jaska.T
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 1534
          • TaNpere

          #5
          Liimallahan nuo on kiinni mitä on vastaan tullut eli sisäpuolelle lämpöä niin voi lähteä irti, tai sitten ei Itsenikin kiinnostaa miksi nuo pitää saada irti, anteeksi jo etukäteen jos kysymys häiritsee jollain tavoin


          (sisäpuoli = renkaan sisälle jäävä osa )

          G30 530e Msport
          -------------------------------------------------
          F30 330e Msport
          E60 525d Msport LCI
          E39 530d Touring
          Ex E46 320i coupé
          Ex AC Schnitzer S5 3.0d
          Ex ALPINA B6
          Ex E34 525i Touring
          Ex E36 328i Coupe
          Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
          Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
          Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
          Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
          Never Drive Faster Than
          Your GuardianAngel Can Fly

          Comment

          • Guest's Avatar

            #6
            Originally posted by Jaska.T View Post
            Itsenikin kiinnostaa miksi nuo pitää saada irti, anteeksi jo etukäteen jos kysymys häiritsee jollain tavoin.
            Ei mitään erityistä syytä, olen autoharrastaja, teen juttuja jotka muuttaa osien tai auton ulkonäköä.

            Mun ajatus oli sorvata tosta "huippukohdasta" halki toi renkula ja irrottaa ulko- ja sisäpuoli erikseen mutta tarttis aika ison sorvin et tommonen mahtuu pyörimään.
            Last edited by Guest; 01-07-2009, 22:58. Reason: kijotusvihree

            Comment

            • Guest's Avatar

              #7


              Havainnollistava kuva. Eli rosterilipan sisempi osa uloittuu renkaan alle tulevaan kohtaan. Jos toi olis pehmeetä matskua, sen vois vääntää tosta reunan yli, mutta kun ei ole. Paras ajatus tähän mennessä leikata dremelillä muutamasta kohdasta halki ja koittaa taivuttaa sitten.

              Comment

              • racing02
                BTCF Member
                • Nov 2004
                • 2044
                • Riihimäki

                #8
                Mä hioisin rälläkällä sen halki samaan tyyliin kun ajattelit sorvilla. Vanne vielä ehkä napaan kiinni ja kaveri pyörittelemään. Jättää viimeisen kympin vajaaksi ettei laikka mene läpi alumiiniin niin eiköhän se siitä repeä irti.

                Comment

                • Guest's Avatar

                  #9
                  Originally posted by racing02 View Post
                  Mä hioisin rälläkällä sen halki samaan tyyliin kun ajattelit sorvilla. Vanne vielä ehkä napaan kiinni ja kaveri pyörittelemään. Jättää viimeisen kympin vajaaksi ettei laikka mene läpi alumiiniin niin eiköhän se siitä repeä irti.
                  Toi tarttis vakaakätisemmän laikkaajan. Mietin kyllä tuotakin vaihtoehtoa, mut vanteen pilaamiseen aika hyvä sauma.

                  Comment

                  • racing02
                    BTCF Member
                    • Nov 2004
                    • 2044
                    • Riihimäki

                    #10
                    Pikkuhiljaa hiomalla vaan. Rosteri on aika kovaa kamaa, ei se siitä yhtäkkiä katoa. Vetäis vaikka ensin vähän kovalla laikalla ja sitten varovaisemmin lamellilla.
                    Tietty onhan siinä aina riski olemassa.

                    Comment

                    • Guest's Avatar

                      #11
                      Niin se antautu taas viisaampi voimakkaamman alla. Vedin hohtimilla ja ruuvimeisseleillä ja pihdeillä tota reunaa ja lopulta hirveän taistelukarjahduksen saattelemana irti koko höskän.

                      Comment

                      • Spiddu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 3564
                        • Nla

                        #12
                        Originally posted by herrakani View Post
                        Niin se antautu taas viisaampi voimakkaamman alla. Vedin hohtimilla ja ruuvimeisseleillä ja pihdeillä tota reunaa ja lopulta hirveän taistelukarjahduksen saattelemana irti koko höskän.
                        otappa kuvaa mitä sieltä alta tuli näkytiin ihan mielenkiinnosta haluan nähdä
                        BMW F30 330e 2017

                        Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
                        e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D

                        Comment

                        • Guest's Avatar

                          #13
                          Originally posted by Spiddu View Post
                          otappa kuvaa mitä sieltä alta tuli näkytiin ihan mielenkiinnosta haluan nähdä
                          Ihan tavis kevytmetallivanteen maalattu pinta. Ei ollu liimoja eikä teippejä mitään. Otan kuvan iltasella.

                          Comment

                          • Guest's Avatar

                            #14


                            Rosterinauha sisältä.

                            Irroitin tän siis hohtimilla ja papukaijapihdeillä vääntämällä, alta vanne on tämän näköinen:



                            Ja tuosta sitten mataksi ja maalia päälle. Kyllä kelepaa.

                            Comment

                            • jopeh
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2003
                              • 694
                              • Tampere

                              #15
                              Originally posted by herrakani View Post
                              Irroitin tän siis hohtimilla ja papukaijapihdeillä vääntämällä, alta vanne on tämän näköinen:



                              Ja tuosta sitten mataksi ja maalia päälle. Kyllä kelepaa.
                              Tuolla tavalla saisi rosterireunaltaan huonot vanteet vielä kohtuu hyvännäköisiksi.
                              "Everything works out in the end. If it hasn't worked out, it's not the end."

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎