Announcement

Collapse
No announcement yet.

Napa jumissa, tehokasta ulosvetäjää Oulun seudulta.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9157
    • Oulu

    Napa jumissa, tehokasta ulosvetäjää Oulun seudulta.

    Nyt on piru merrassa. Oma kiesi makaa Kempeleessä pukeilla alustajumpan kourissa. Takalaakeria vaihtaessa iskikin sitten tenkkapoo. Toinen puoli vaihdettiin onnistuneesti. Toinen puoli tyssäsi siihen, että vetari on jumahtanut napaan kiinni. Peruslaatuisella ulosvetäjällä yritetty miehissä ja lämpöä napaan annettu sen, mitä pienestä liekinheittimestä irtoaa. Ei inahdakaan. Nyt napa odottelee vedossa ja ruosteenirrottajat on muhimassa.

    Löytyisikö Oulun seudulta keltään tehokkaampaa hydraulisella väliosalla varustettua ulosvetäjää tai muita apuja asian suhteen?
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
  • Dunky
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 4929
    • Kotka

    #2
    Sori, vähän OT mutta mulla olisi käytettävissä http://www.enerpac.com/en/home firman ulosvetäjä. Pikkasen liikaa matkaa Kempeleelle.
    Oletko yrittänyt jäähdyttää vetaria? Kummasti auttanut joskus lämpö plus kylmä
    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9157
      • Oulu

      #3
      Originally posted by Dunky View Post
      Oletko yrittänyt jäähdyttää vetaria? Kummasti auttanut joskus lämpö plus kylmä
      Mitenkä vetarin jäähdytys tehokkaasti onnistuu parhaiten? Kuinkas se kylmä johtuu siitä nivelestä tumpin puolelle?
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • Jpää
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2007
        • 1909
        • Ylitornio

        #4
        menee veikkailuksi ja arvailuksi mutta saako jostain kaasu firmalta hiilihappojäätä jolla saisi vetaria kylmäksi ja sitten heti perään kuumia.
        tällä saattaisi saada tarvittavan lämpölaajenemisen aikaan..... :think

        E: kaasu firmalla takoitan esim. woikoskea jne...
        Last edited by Jpää; 17-07-2009, 11:13.
        VW Crafter
        e90 320d
        ex:
        f31 320xda
        e61 530da
        e38 740d
        e34 535 bt
        e39 540ia
        Pårkkana E36
        e46 320 d
        e34 525 tds


        Comment

        • Ceppo
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2005
          • 367
          • .

          #5
          Oisko kuitenkin helppoa tarjota spraypullosta kylmää... Eli niitähän on myynnissä kylmää sumuttavia spraypulloja.

          Ja sitten lämmittäisi toista vastakappaletta.

          Comment

          • Hannu_H
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2002
            • 410
            • Paskakaupunni

            #6
            Ei herranjumala pojat mitä te leikitte?? Isolla lekalla ja lyömällä vaan se nivel irti.

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9157
              • Oulu

              #7
              Originally posted by Hannu_H View Post
              Ei herranjumala pojat mitä te leikitte?? Isolla lekalla ja lyömällä vaan se nivel irti.
              Voiman puutettahan tämä on, se on selvä. Ei vaan viitsisi rikkoa mitään.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • Hannu_H
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2002
                • 410
                • Paskakaupunni

                #8
                Satoja nuita on irroitettu ja aina lyömällä. Isolla lekalla tahi paineilmavasaralla. Ei siinä mitään rikki mene, jos ei tahallaan kierteitä tärvää

                Ps. Snap-on merkkisenä löytyy helvetin hyviä paineilmavasaroita millä voi tehdä melkein mitä vaan

                Comment

                • Supa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 7597
                  • Järvenpää

                  #9
                  Lämmittää ensin koko navan vetarin ympäriltä kuumaks ja sitten itse vetariin sumuttaa kylmäspraytä. Toimivaksi havaittu, ei tarvi hikoilla lekan kanssa.
                  - E90 320i LCI M-sport -09
                  - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                  Comment

                  • Dunky
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 4929
                    • Kotka

                    #10
                    Originally posted by Supa View Post
                    Lämmittää ensin koko navan vetarin ympäriltä kuumaks ja sitten itse vetariin sumuttaa kylmäspraytä. Toimivaksi havaittu, ei tarvi hikoilla lekan kanssa.

                    Se on just näin
                    Lämpötilaeroa tulee juuri sopivasti ja sitten vain ottaa osat irti toisistaan jos ei jo pudonnut kun kylmää antoi
                    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                    Comment

                    • Clavurion
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 9157
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by Supa View Post
                      Lämmittää ensin koko navan vetarin ympäriltä kuumaks ja sitten itse vetariin sumuttaa kylmäspraytä. Toimivaksi havaittu, ei tarvi hikoilla lekan kanssa.
                      Pakko nyt kysyä vielä tarkennus. Siis kylmäspraytä suoraan vain siihen tumpin päähän?
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16465
                        • Asikkala

                        #12
                        Originally posted by Clavurion View Post
                        Pakko nyt kysyä vielä tarkennus. Siis kylmäspraytä suoraan vain siihen tumpin päähän?
                        Joo .

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9157
                          • Oulu

                          #13
                          Kiitokset tässä vaiheessa. Pitää kokeilla, kun pääsee pajalle. Jos ei ala irrota, niin perkele koodaan koko vetarin veks tosta kiesistä.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • WSE1
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 3242
                            • Suomusjärvi

                            #14
                            Jos ei ala irtoamaan niin voin tulla nyt Sunnuntaina ottamaan sen vetarin pois navasta
                            Vinkkinä, vetäkääs ulosvetäjä niin paljon jännitykseen kuin uskallatte, antakaa lekaa kunnolla vetäjän pulttiin (joka siis painaa vetaria keskeltä), taas kiristystä, lekaa, odottelua sillä lailla että vetäjä on jännityksessä, kiristystä, lekaa, kylmää/kuumaa, rost off ice lienee ainoa litku joka onnistuu tunkeutumaan väliin Muilla on aivan sama laittaako vai ei. Näiden konstien sopivalla yhteispelillä "väsyttämällä" irtoaa ( mitään vaurioittamatta) noin puolessa tunnissa biltemankin ulosvetäjällä, vaikka olisi kuinka lujassa, ulosvetäjän tapista tosin tulee joskus entinen mutta se tuskin haittaa. Jos mitään ulosvetäjää eikä lekaa ole saa tarvittavat hilut kempeleen biltsusta muutamalla kympillä, soita niin neuvon millä lähtee. Ei tuohon tarvita (välttämättä) mitään haitek ulosvetäjiä, tietysti homma on hivenen helpompi kunnollisella.
                            Last edited by WSE1; 17-07-2009, 16:30.

                            Comment

                            • S.Kaulaote
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2006
                              • 1579
                              • Woikkaalla

                              #15
                              Originally posted by WSE1 View Post
                              Jos ei ala irtoamaan niin voin tulla nyt Sunnuntaina ottamaan sen vetarin pois navasta
                              Vinkkinä, vetäkääs ulosvetäjä niin paljon jännitykseen kuin uskallatte, antakaa lekaa kunnolla vetäjän pulttiin (joka siis painaa vetaria keskeltä), taas kiristystä, lekaa, odottelua sillä lailla että vetäjä on jännityksessä, kiristystä, lekaa, kylmää/kuumaa, rost off ice lienee ainoa litku joka onnistuu tunkeutumaan väliin Muilla on aivan sama laittaako vai ei. Näiden konstien sopivalla yhteispelillä "väsyttämällä" irtoaa ( mitään vaurioittamatta) noin puolessa tunnissa biltemankin ulosvetäjällä, vaikka olisi kuinka lujassa, ulosvetäjän tapista tosin tulee entinen mutta se tuskin haittaa. Jos mitään ulosvetäjää eikä lekaa ole saa tarvittavat hilut kempeleen biltsusta muutamalla kympillä, soita niin neuvon millä lähtee. Ei tuohon tarvita mitään haitek ulosvetäjiä, tekniikka ratkaisee. -Nimim. muutaman "lähes hitsautuneen" irroittanut...
                              Ite kanssa otin jokunen aika sitte E30 navan tuolla väsytystaktiikalla..tosin meinas kyl väsyä duunari! Kaks ulosvetäjää pamahti paskaks..
                              Osaa ne välillä aika tiukas olla!!
                              Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

                              -49 Mercury LQ4 Twin Turbo
                              -Mitsubishi "runkkari"

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎