Announcement

Collapse
No announcement yet.

Napa jumissa, tehokasta ulosvetäjää Oulun seudulta.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9157
    • Oulu

    #16
    Pitihän sitä käydä työreissun jälkeen kokeilemassa. Kaivoin sitten kaikki annetut ässät hihasta. Navalle lämpöä ja vetariin kylmäspraytä. Ulosvetäjä apinan raivolla kireälle ja muutama nasakka lekan kopautus ulosvetäjän keskitapille. Perskeles, sehän paukahti irti. Kiitokset kaikista vinkeistä!
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • teropa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 3855
      • Oulu

      #17
      Originally posted by Clavurion View Post
      Pitihän sitä käydä työreissun jälkeen kokeilemassa. Kaivoin sitten kaikki annetut ässät hihasta. Navalle lämpöä ja vetariin kylmäspraytä. Ulosvetäjä apinan raivolla kireälle ja muutama nasakka lekan kopautus ulosvetäjän keskitapille. Perskeles, sehän paukahti irti. Kiitokset kaikista vinkeistä!
      Hieno homma, sullahan on sitten kohta paketti kasassa. Foorumilta kyllä löytyy apu vaivaan kuin vaivaan...

      Tero
      E60 520dA M-sport
      ---Ex
      E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
      E90 330iA, 325iA, 320dA
      E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
      E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

      PPL(A)

      Comment

      • Purni
        BTCF Member
        • May 2007
        • 915
        • Vantaa

        #18
        Kuinka helposti se napa menee takaisin sitten? Väkivalta tähänkin ratkaisu?

        Olis itellä navan irroitus edessä, pitää kattoo onko sinne joutunut paskaa kun porasin abs anturit veks ja nyt ne vittuilee.
        Kesämiina: E39 M5 S/C
        Talvimiina: E70 X5 530sd

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9157
          • Oulu

          #19
          Originally posted by Purni View Post
          Kuinka helposti se napa menee takaisin sitten? Väkivalta tähänkin ratkaisu?

          Olis itellä navan irroitus edessä, pitää kattoo onko sinne joutunut paskaa kun porasin abs anturit veks ja nyt ne vittuilee.
          Siihen tarvii ainakin 15 tonnin ruotsalaisen sisääntyöntäjän.

          Putsaa poorit pienellä harjalla, kevyt voitelu. Napputele puupalikan kanssa napaa vetaria kohti, kunnes saat hieman kierteitä näkyviin. Sitten vetarin mutterilla loput.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • SwampHog
            Bimmer Rookie
            • Sep 2011
            • 43
            • Nokia

            #20
            Hyvä neuvo, olis pitäny lukea heti ensiksi tämä postaus ;p

            Omasta koslasta juuri vaihdoin kuskin puolen laakerin ja vetari oli perhanan tiukassa. Liuku -ulosvetäjästä ei mitään apua vaikka hakkas 20 min putkeen..
            Lähti lopulta irti, kun laittoi ulosvetäjän jännitykseen, 20 min lämmitystä kosaanilla ja isolla moskalla ulosvetäjän päähän reiluja vetoja. Välissä ulosvetäjää kiristäen. Lämmin meinas tulla kun ulkona +28 ja kaasulla lämmittelee laakeria..

            Vanhan laakerin sain irti vetelemällä paineilmataltalla laakerin kuulat pihalle ja ulkokooli oli nopeasti kädessä. Sen sisemmän renkaan saikin helposti irti paineilmataltalla. Tuossa itse -asiassa hyvä "opetusvideo"

            Vetarin paikalleen saaminen oli kans aika ikävä homma. Paineilmataltalla täristämällä ja pyörittämällä vetaria 1/2 kierrosta kerrallaan ja meni milli milltä paikalleen. Liekö tuossa vetarissa jotain vikaa vai kuuluuko sen tosiaan olla noin tiukka. Pösöissä menny paikalleen käsin tuuppaamalla ilman mitään voimakeinoja, joskin vetarit ihan eri kalibeeria..

            Toivottavasti apparin puoli on helpompi vaihtaa :think


            Originally posted by WSE1 View Post
            Jos ei ala irtoamaan niin voin tulla nyt Sunnuntaina ottamaan sen vetarin pois navasta
            Vinkkinä, vetäkääs ulosvetäjä niin paljon jännitykseen kuin uskallatte, antakaa lekaa kunnolla vetäjän pulttiin (joka siis painaa vetaria keskeltä), taas kiristystä, lekaa, odottelua sillä lailla että vetäjä on jännityksessä, kiristystä, lekaa, kylmää/kuumaa, rost off ice lienee ainoa litku joka onnistuu tunkeutumaan väliin Muilla on aivan sama laittaako vai ei. Näiden konstien sopivalla yhteispelillä "väsyttämällä" irtoaa ( mitään vaurioittamatta) noin puolessa tunnissa biltemankin ulosvetäjällä, vaikka olisi kuinka lujassa, ulosvetäjän tapista tosin tulee joskus entinen mutta se tuskin haittaa. Jos mitään ulosvetäjää eikä lekaa ole saa tarvittavat hilut kempeleen biltsusta muutamalla kympillä, soita niin neuvon millä lähtee. Ei tuohon tarvita (välttämättä) mitään haitek ulosvetäjiä, tietysti homma on hivenen helpompi kunnollisella.
            E39 530d -01, Peugeot 406 2.0 ST

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              #21
              Itse tappelin kanssa viime kesänä oman kiesin (e39 540) kuskin puoleisen takalaakerin kanssa. Ensimmäinen ulosvetäjä hajosi. Irti sain kun kiristin ulosvetäjää niin paljon kun uskalsi ja sitten reippaita lyöntejä ulosvetäjän pulttiin lekalla ja heti kun liikahti niin ulosvetäjä taas kireälle ja uutta iskua. Pari kertaa kun noin teki niin lähti. Sitten huolellisesti puhdistaa boorit. Ruosteet pois mekaanisesti tai sitten siihen soveltuvalla aineella. Esim. Bilt Hamber Deox-gel. Kun kunnolla puhdistaa ne boorit niin menee helposti paikalleen.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • kani
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2003
                • 699
                • Espoo

                #22
                Hauskan näköistä. Tuskin maltan odottaa
                E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎