Autona E36 316i vm.91
Ja ongelmana on, että käsijarru ei pitä taka-vasemmalta lähes ollenkaan. Olen kokeillut kiristää kapiinin puolelta suoraan vaijerisäätöä lähes tappiin asti, mutta tuloksetta.
Vaijerin saa kyllä jotenkin ottamaan vasemmalta, mutta ero oikeaan puoleen on sen verran suuri, että ei varmastikkaan prosenteiltaan menisi leimalta läpi.
Ja kun vasemmalta tarpeeksi kiristää, niin tuntuu, että rupeaa laahaamaan ennemmin kuin kiristyisi tarpeeksi, että saisi jarrun ottamaan lukkoon.
Onko palat jo sen verran kuluneet, että kaipaavat vaihtoa ja mahdollisesti vaijeri samalla?
Takana siis paikoillaan RUMPUJARRUT.
Ilmeisesti rumpujarruissa ei ole samaa säätömahdollisuutta, kun levyissä, joissa säätö onnistuu ilmeisesti yhden renkaan pultin irroittamalla ja ruuvimeisselillä säätöruuvia pyörittämällä?? (yritin etsiskellä säätö navikkaa äsken, mut en löytänyt)
Mielessä on myös, et kävis kokeilemassa meneekö leimalta läpi ja sen jälkeen vasta katselis vasta kenkien vaihtoa..
Ja ongelmana on, että käsijarru ei pitä taka-vasemmalta lähes ollenkaan. Olen kokeillut kiristää kapiinin puolelta suoraan vaijerisäätöä lähes tappiin asti, mutta tuloksetta.
Vaijerin saa kyllä jotenkin ottamaan vasemmalta, mutta ero oikeaan puoleen on sen verran suuri, että ei varmastikkaan prosenteiltaan menisi leimalta läpi.
Ja kun vasemmalta tarpeeksi kiristää, niin tuntuu, että rupeaa laahaamaan ennemmin kuin kiristyisi tarpeeksi, että saisi jarrun ottamaan lukkoon.
Onko palat jo sen verran kuluneet, että kaipaavat vaihtoa ja mahdollisesti vaijeri samalla?
Takana siis paikoillaan RUMPUJARRUT.
Ilmeisesti rumpujarruissa ei ole samaa säätömahdollisuutta, kun levyissä, joissa säätö onnistuu ilmeisesti yhden renkaan pultin irroittamalla ja ruuvimeisselillä säätöruuvia pyörittämällä?? (yritin etsiskellä säätö navikkaa äsken, mut en löytänyt)
Mielessä on myös, et kävis kokeilemassa meneekö leimalta läpi ja sen jälkeen vasta katselis vasta kenkien vaihtoa..
Comment