Announcement

Collapse
No announcement yet.

ylätukivarret päittäin auraussäätö uusiksi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Playpig
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2006
    • 889
    • Iisalmi

    #16
    Originally posted by Leka View Post
    Sama väärä jännitys niissä puslissa on koko ajan vaikka et aja metriäkään... Ei sillä ole väliä kuinka ylhäällä auto on paino pyörillään läpiruuvien kiristyksen aikana, vaan sillä että itse mahdut alle muttereita vääntelemään

    HighEnd miehet tietysti voivat alkaa väittelemään siitä onko ko. operaatio oikein tehdä jommalla kummalla navalla, päiväntasaajalla vai sillä välillä, koska maan vetovoima vaihtelee, mutta luotetaan me tavalliset kuolevaiset siihen ettei sillä ole väliä...

    Joo, eiköhän me näillä mennä. No, jospa mie saisin nukuttua yöni jotenkuten vaikka tiedän että autolla on tuskalliset oltavat kun niveliin sattuu.

    Aamulla sitten pitää enstöikseen tuo
    Nyt: E39 530DA Touring -98

    ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

    Comment

    • Leka
      BTCF Member
      • Sep 2003
      • 7701
      • Vilppula

      #17
      Originally posted by RMB View Post
      Nelipilari siltanosturillahan se olisi helpoin tehdä, rasvamonttukin on hyvä, mutta jos näihin ei mahdollisuutta niin jonkun tollasen lava systeemin joutuu tekeen.
      Jep, ja kun muistetaan se että keskimäärin 99,58% foorumilaisista ei ole ko. härpäkettä käytössä niin otetaan sitten hieman kansanomaisempi toimintamalli käyttöön.
      sigpic

      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


      Comment

      • schwarze
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2004
        • 2017
        • Kangasala

        #18
        LowEnd mielipiteeni on, että rasvamonttu on paras tuohon...Nelipilari jättää käsittääkseni pyörät ilmaan tai kiristäjän puristuksiin
        Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
        Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

        Comment

        • Playpig
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2006
          • 889
          • Iisalmi

          #19
          Oikeesti siis nyt ei leikkaa tai oon vaan nii väsyny:

          1. Auton etupäästä pyörät ilmaan pukkien varaan.
          2. Kaikki pultit alatukivarsista ja reaktiotangoista löysälle, ei irti asti.
          3. Auton etupää lasketaan korokkeille renkailleen.
          4. Mies alle kiristämään löysätyt pultit ja mutterit.

          NÄINKÖ?
          Nyt: E39 530DA Touring -98

          ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

          Comment

          • Leka
            BTCF Member
            • Sep 2003
            • 7701
            • Vilppula

            #20
            Originally posted by schwarze View Post
            LowEnd mielipiteeni on, että rasvamonttu on paras tuohon...Nelipilari jättää käsittääkseni pyörät ilmaan tai kiristäjän puristuksiin
            No jos ihan tarkkoja ollaan niin kyllä. Jollei autoa liikuta mihinkään siinä välillä, niin näin on. Virhe on kuitenkin jopa "HighEnd" miehiä tyydyttävän toleranssin sisällä jossa tukivarsien kulmamuutos/puslien väärä jännitys on ollut tyyliin muutama sadasosa-aste/tukivarsi joka saadaan sillä että supermallityylinen tyttöystävä on unohtunut hanskalokeroon...

            Nyt täytyy sanoa se asia josta taas saan kuulla vi**uilua liian hyvistä laitteista joita on ehkäpä käytössä Kun auton laskee painolleen yläpäästään kelluvien pukkien päälle ko. proseduurissa, niin samalla tarkastetaan/säädetään myös kulmat kohdalleen
            sigpic

            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


            Comment

            • zener
              Moderator
              • Oct 2004
              • 14427
              • Oulu

              #21
              Kyllä ulommat (pallonivelet) voi kiristää oikeeseen tiukkuuteen ilmassa. Vain sisäpäät pitää kiristää auton ollessa omalla painollaan.
              E65 730dA '04 klick
              F10 520dA '11 klick
              E34 520iA '91 klick

              Instagram


              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

              Comment

              • Leka
                BTCF Member
                • Sep 2003
                • 7701
                • Vilppula

                #22
                Originally posted by Playpig View Post
                Oikeesti siis nyt ei leikkaa tai oon vaan nii väsyny:

                1. Auton etupäästä pyörät ilmaan pukkien varaan.
                2. Kaikki pultit alatukivarsista ja reaktiotangoista löysälle, ei irti asti.
                3. Auton etupää lasketaan korokkeille renkailleen.
                4. Mies alle kiristämään löysätyt pultit ja mutterit.

                NÄINKÖ?
                [rautalankaa]Siis ne puslienpäät löysälle ja kiinni kun keulapaino on pyörillä, ei kaikki[/rautalankaa]
                sigpic

                BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                Comment

                • Playpig
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2006
                  • 889
                  • Iisalmi

                  #23
                  Originally posted by Leka View Post
                  [rautalankaa]Siis ne puslienpäät löysälle ja kiinni kun keulapaino on pyörillä, ei kaikki[/rautalankaa]
                  Mahtavaa. Taisinpa tajuta. Eli en tarvitse välttämättä nostaa autoa ylös missään vaiheessa tai irrottaa puslien päästä pultteja KOKONAAN missään vaiheessa?
                  Nyt: E39 530DA Touring -98

                  ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16450
                    • Asikkala

                    #24
                    Originally posted by Playpig View Post
                    Mahtavaa. Taisinpa tajuta. Eli en tarvitse välttämättä nostaa autoa ylös missään vaiheessa tai irrottaa puslien päästä pultteja KOKONAAN missään vaiheessa?
                    No miksi ne pitäisi irrottaa kokonaan kun se puslan metalliholkki pääsee kääntymään pulttia löysäämällä ?

                    Comment

                    • Playpig
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2006
                      • 889
                      • Iisalmi

                      #25
                      Jiihaa. Homma tehty ja kyllähän se pusla vähän väärässä jännityksessä olikin...
                      Nyt: E39 530DA Touring -98

                      ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎