Announcement

Collapse
No announcement yet.

alustan madallus + jäykistys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    #16
    Äh , pakko sanoo vaikka meinasin olla viisaasti hiljaa.. Mitä suotta tollaseen koriin muutenkaan laittamaan jäykkiä vietereitä..
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • marko84
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2008
      • 1489
      • Pori

      #17
      Originally posted by petrolhead View Post
      Äh , pakko sanoo vaikka meinasin olla viisaasti hiljaa.. Mitä suotta tollaseen koriin muutenkaan laittamaan jäykkiä vietereitä..
      Kerros nyt et miks ei?
      E34 535 twincharged 709hv & 851Nm

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

        #18
        Originally posted by marko84 View Post
        Kerros nyt et miks ei?
        Kolmekymppi on musta melko vetelä kori jo tehtaalta tullessaan , Cabrio vielä vetelämpi. Nyt, kahdenkymmenen vuoden liotuksen jälkeen keskivertokoppa ei oikeasti ole häävissä kunnossa. Korroosio iskee juuri niihin paikkoihin jotka (minusta) pitävät auton etu- , ja takapäätä edes jokseenkin toisiinsa nähden ruodussa.
        Autoon kun heittää jotkut oikein perkeleen jäykät jouset alle niin pienempi jousto akselistossa meinaa vaan isompaa joustoa korissa.

        Tempaise sisustus veke , katsele ja mieti mikä sitä koppaa pitää kasassa. Mä en ole keksinyt sitä vielä.

        Tämän kaiken kirjotan siksi että kaikesta päätellen tavoittelet jotain melko perkeleen jäykkää alustaa. Sanakaan ei vittuiluksi tarkoitettu.
        Last edited by petrolhead; 30-11-2009, 20:38.
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        • Rockford
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 8028
          • Pinsiö

          #19
          Originally posted by petrolhead View Post
          Kolmekymppi on musta melko vetelä kori jo tehtaalta tullessaan , Cabrio vielä vetelämpi. Nyt, kahdenkymmenen vuoden liotuksen jälkeen keskivertokoppa ei oikeasti ole häävissä kunnossa. Korroosio iskee juuri niihin paikkoihin jotka (minusta) pitävät auton etu- , ja takapäätä edes jokseenkin toisiinsa nähden ruodussa.
          Autoon kun heittää jotkut oikein perkeleen jäykät jouset alle niin pienempi jousto akselistossa meinaa vaan isompaa joustoa korissa.

          Tempaise sisustus veke , katsele ja mieti mikä sitä koppaa pitää kasassa. Mä en ole keksinyt sitä vielä.
          Ei se e30 nyt sen ihmeellisempi, vetelämpi tai yhtään muutakaan ole vrt. muihin vehkeisiin. Maailmansivun ollut kaikilla ja itse mukaan lukien auto A. Tontissa B. Kivireki, eikä ne nyt mihinkään ole venähdellyt. Omallakin ajoin ennen tätä pidempää rakennusvaihetta monta vuotta, eikä joustanut yhtään keulasta. Tosin oma nyt on ruosteeton saksantuonti, mutta kuitenkin. En ajatellut sen takia vaihtaa kyllä vakiojousia ja korottaa yhtäkkiä kiesin, että kori on nyt vetelä
          -Dodge Charger -73
          -Mercedes-Benz GLK
          -VW Transporter

          Comment

          • marko84
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2008
            • 1489
            • Pori

            #20
            Originally posted by petrolhead View Post
            Kolmekymppi on musta melko vetelä kori jo tehtaalta tullessaan , Cabrio vielä vetelämpi. Nyt, kahdenkymmenen vuoden liotuksen jälkeen keskivertokoppa ei oikeasti ole häävissä kunnossa. Korroosio iskee juuri niihin paikkoihin jotka (minusta) pitävät auton etu- , ja takapäätä edes jokseenkin toisiinsa nähden ruodussa.
            Autoon kun heittää jotkut oikein perkeleen jäykät jouset alle niin pienempi jousto akselistossa meinaa vaan isompaa joustoa korissa.

            Tempaise sisustus veke , katsele ja mieti mikä sitä koppaa pitää kasassa. Mä en ole keksinyt sitä vielä.
            pari vuotta sitten saksasta tuotu, ei ole mitenkää suuremmin korroosio iskenyt, mut näkemys tuokin.
            E34 535 twincharged 709hv & 851Nm

            Comment

            • petrolhead
              Moderator
              • Feb 2004
              • 13793
              • Hyvinkää

              #21
              Originally posted by Rockford View Post
              Ei se e30 nyt sen ihmeellisempi, vetelämpi tai yhtään muutakaan ole vrt. muihin vehkeisiin.
              Ei niin. Cabriot ylipäänsä on musta veteliä. Koitappa vaikka säätää avattavalla kovakatolla olevan auton (uudenkin) ikkunat / ovet kun auto on nostettuna. Säätö on viturallaan heti kun lasket auton pyörilleen. Niin massiivisen taipumisen saa aikaan korin ihan oma paino , ilman ulkopuolisia voimia.

              Maailmansivun ollut kaikilla ja itse mukaan lukien auto A. Tontissa B. Kivireki, eikä ne nyt mihinkään ole venähdellyt. Omallakin ajoin ennen tätä pidempää rakennusvaihetta monta vuotta, eikä joustanut yhtään keulasta. Tosin oma nyt on ruosteeton saksantuonti, mutta kuitenkin. En ajatellut sen takia vaihtaa kyllä vakiojousia ja korottaa yhtäkkiä kiesin, että kori on nyt vetelä
              En ole sanonut että se ajossa "venähtää" joksikin tai muuttaa mittojaan pysyvästi. Sen sijaan väitän että uutta vastaavassakin kunnossa tollanen 80-luvun cabriokori elää kivirekialustalla ajossa, paljon , ja sen takia toivotut ajo-ominaisuudet jää osin saavuttamatta.
              2015 VW Crafter
              1984 BMW 316
              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎