Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aktiiviohjaus ja liukas keli

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • huppe
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2004
    • 371
    • Suomi

    Aktiiviohjaus ja liukas keli

    Nyt kun on pari kertaa ollut liukasta ja on innostunut "revittelemään" niin hetken leikkimisen jälkeen tuloksena tulee: "Active Steering Failure". Tuolla ei itse asiassa ole vaikutusta ohjaukseen, ratti ei käänny väärään asentoon eikä ratin välitykset muutu. Paljon jos revittelee ja luisuttaa perää ja kääntelee rattia/autoa niin tuo herja tulee suhteellisen varmasti.

    Mikäs ton aiheuttaa? Lähtee pois buutilla, eli virrat pois ja käyntiin uusiksi. 2004 E61 siis autona ja softat ovat suhteellisen uusia, päivitettiin "kaikki" noin vuosi sitten.

    EDIT: Mainittakoon että mistään burnoutista ei ole suinkaan kyse. Ajonhallinnat ja luistonestot ovat kyllä päällä ja ihan esim. kun liikennevaloista lähtee ja rengas tahtoo sutia ja mutkissa saa perän irti maasta kun hieman leikkii.
    Last edited by huppe; 11-12-2009, 08:11.
    ex E61 530da 2004
  • huppe
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2004
    • 371
    • Suomi

    #2
    Nyt loppu akku, ei lähde enää käyntiin. Olisko toi voinu johtua liian alhaisesta varauksesta....?
    ex E61 530da 2004

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16457
      • Asikkala

      #3
      Originally posted by huppe View Post
      Nyt loppu akku, ei lähde enää käyntiin. Olisko toi voinu johtua liian alhaisesta varauksesta....?
      Lataa akku tai osta uusi, kone käyntiin ja mittaa latausjännite. Siinä nyt aluksi puuhaa.

      Comment

      • Baggio77
        Bimmer Rookie
        • Nov 2009
        • 99
        • Pirkanmaa

        #4
        Kertookaas muuten viisaammat, miten nämä bemarin luistonestot menee?

        Asc ?
        Asc + t ? (muistelisin tämmöisenkin nähneeni, voinpi olla väärässä)
        Dsc ?


        Anteeksi ot
        F31 320d xDrive -13
        -------------------------
        ex e39 523 -96
        ex e46 320d touring -03
        ex e28 518 -82

        Comment

        • Petri.Kekkonen
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 7425
          • Oulu

          #5
          Originally posted by Baggio77 View Post
          Asc ?
          Asc + t ? (muistelisin tämmöisenkin nähneeni, voinpi olla väärässä)
          Pelkkää ASC:tä ei taida olla ollutkaan. ASC+T on vetoluistonesto. Tarkempi selitys löytyy http://www.318ti.org/notebook/asc/index.html

          Originally posted by Baggio77 View Post
          Dsc ?
          DSC on ajonvakaudenhallinta, josta käytetään yleisnimityksenä usein EPS/ESC-lyhennettä. Tuotakin taitaa olla Bemarilla erilaisia versioita, vanhempia ei voi kytkeä "sallivampaan" välitilaan, jossa vetoluistonesto ei ole aktiivisena. Uudemmat taas voi.

          EDIT: Pidempi ja tarkempi selitys ihan suomeksi näistä kaikista löytyy: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?p=224901
          Last edited by Petri.Kekkonen; 11-12-2009, 20:09.
          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
          E39 523i M Sport '00, Titansilber

          Comment

          • huppe
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2004
            • 371
            • Suomi

            #6
            Originally posted by jr66 View Post
            Lataa akku tai osta uusi, kone käyntiin ja mittaa latausjännite. Siinä nyt aluksi puuhaa.
            No latasin tota 3 päivää eikä pakkanenkaan hellitä. Pirun huonosti lähtee käyntiin. Starttaa kyllä mun mielestä iloisesti ja jaksaa pyöritellä konettakin. Lupailee ja lupailee mutta ei vaan hurahda käyntiin. 30sek jälkeen se sitten pörähti tulille.

            Latausjännite on jotain 15V, käynnistyksen aikana jännite tipahtaa noin 8-9 volttiin ja tyhjäkäynnillä/sammuksissa jännite on noin 11,8V.

            Voiskohan tossa olla hehku sökönä kun ei käynnisty vai eikö se akku sitten jaksa pyöräyttää vain tarpeeksi kovaa konetta?
            ex E61 530da 2004

            Comment

            • Rubu
              Bimmer Fanatic
              • May 2006
              • 809
              • Kuopio

              #7
              Sulla on akku paskana jos käynnistäessä tippuu akun jännite 8 voltin luo eikä lepojännite ole kun 11.8v.

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16457
                • Asikkala

                #8
                Originally posted by Rubu View Post
                Sulla on akku paskana jos käynnistäessä tippuu akun jännite 8 voltin luo eikä lepojännite ole kun 11.8v.
                Sama.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎