Announcement

Collapse
No announcement yet.

etuiskarin ylätukilaakeri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pheno
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 1995
    • Tampere

    etuiskarin ylätukilaakeri

    Pari kysymystä näihin liittyen..

    Laakerin keskellähän on holkki, jonka ympärillä on kumia.

    Pitäisikö tuon keskellä olevan holkin olla irti/väljä alaosastaan (kuvat) ? Ylhäältä se on tiukasti kiinni kumista.
    Sitten pitäisikö tuon holkin, josta siis iskarin pää tulee läpi, olla tiukkasovitteinen iskarin päähän/varteen ? Nyt siinä on hieman välystä.
    Ja kolmas kysymys: kuinka paljon tuon laakerin keskellä olevan kumin tulee joustaa?
    Attached Files
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14427
    • Oulu

    #2
    Ei se kyllä koskaan ole ollut mitenkään tiukka iskarin päähän. Eli ei tarvitse olla tiukka.
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

    Comment

    • pheno
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 1995
      • Tampere

      #3
      Entäs toi kumin ja holkin väljyys ?

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 10031
        • KVLA

        #4
        Originally posted by pheno View Post
        Entäs toi kumin ja holkin väljyys ?
        Holkkihan on tehtaalla "vulcanoitu" kumiin kiinni.Eli pitäisi olla täysin kiinni.Orastavaa irtoamista/hajoamista siis havaittavissa.Sitten kun se irtoaa kokonaan,alkaa kuulua epämääräistä kolinaa aina pahentuen sitä mukaa,kun holkki kalvaa kumin reikää suuremmaksi.

        Comment

        • pheno
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 1995
          • Tampere

          #5
          Originally posted by Heguli 31 View Post
          Holkkihan on tehtaalla "vulcanoitu" kumiin kiinni.Eli pitäisi olla täysin kiinni.Orastavaa irtoamista/hajoamista siis havaittavissa.
          Ok, tämä selvensi asian. Yläpuolelta on holkki vielä täysin kumissa kiinni. Tuohon varmaan kohdistuu kohtuullisia voimia suoraan tiestä.
          Last edited by pheno; 04-01-2010, 10:40.

          Comment

          • Guest's Avatar

            #6
            Sulla on vääränkokoinen ylälaakeri iskariin nähden.
            Niit on 12 ja 14mm ainakin.

            Comment

            • pheno
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 1995
              • Tampere

              #7
              Originally posted by herrakani View Post
              Sulla on vääränkokoinen ylälaakeri iskariin nähden.
              Niit on 12 ja 14mm ainakin.
              Ei se voi olla, kun on alkuperäinen ja iskarit on bemarin orggis Mut se välys on jotain luokkaa alle milli.

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 10031
                • KVLA

                #8
                Kuvissa tuo on kai joku "jerkkurauta" kumia vääntämässä,eikä iskarin varsi.Aika huonolla hapella olisi,jos olisi iskari.

                Comment

                • pheno
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 1995
                  • Tampere

                  #9
                  Originally posted by Heguli 31 View Post
                  Kuvissa tuo on kai joku "jerkkurauta" kumia vääntämässä,eikä iskarin varsi.Aika huonolla hapella olisi,jos olisi iskari.
                  jerkkurautapa hyvnkin

                  Comment

                  • Jaska.T
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 1531
                    • TaNpere

                    #10
                    Originally posted by pheno View Post
                    Ei se voi olla, kun on alkuperäinen ja iskarit on bemarin orggis Mut se välys on jotain luokkaa alle milli.


                    E34:ssa nimenomaan on kahta eri kokoista mittaa, ja ihan bemarin alkuperäisenä

                    G30 530e Msport
                    -------------------------------------------------
                    F30 330e Msport
                    E60 525d Msport LCI
                    E39 530d Touring
                    Ex E46 320i coupé
                    Ex AC Schnitzer S5 3.0d
                    Ex ALPINA B6
                    Ex E34 525i Touring
                    Ex E36 328i Coupe
                    Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
                    Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
                    Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
                    Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
                    Never Drive Faster Than
                    Your GuardianAngel Can Fly

                    Comment

                    • jarzap
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2004
                      • 319
                      • Sodankylä/Pyhäsalmi

                      #11
                      Originally posted by Jaska.T View Post
                      E34:ssa nimenomaan on kahta eri kokoista mittaa, ja ihan bemarin alkuperäisenä
                      Jep, tuolla selitetty tarkemmin --> http://www.btcf.fi/forum/showthread....4+yl%E4p%E4%E4
                      "Paska analyysi!"

                      Comment

                      • pheno
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 1995
                        • Tampere

                        #12
                        Originally posted by Jaska.T View Post
                        E34:ssa nimenomaan on kahta eri kokoista mittaa, ja ihan bemarin alkuperäisenä
                        Jeps, vähän heikosti taas ilmaisin itseäni.. siis tarkoitin, että autossa kiinni oleva laakeri on alkuperäinen tehtaalta laitettu ja siten ei voi olla vääränkokoinen. Menee vaihtoon kuitenkin kun on tosiaan hieman heikossa hapessa.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎