Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alustamassan poisto?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • E36-coupe
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 1099
    • Ylämylly

    Alustamassan poisto?

    Ei löytynyt searhilla, joten otetaas asia tapetille...

    Onko ideoita/keinoja joilla saisin alustamassan pohjasta helpoiten pois? Auto on nyt täysin atomeina ja alustasta pitäisi saada "kotikonstein" massat veks....Mieleen juolahti sellainen juttu, että toimisiko homma miten, jos toholla varovasti pehmentäisi ja teräslastalla rapsuttelisi?
    *545i E60 -05*
  • Axum
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 4416
    • Kuopio

    #2
    joo. kyllähän se voisi toimia mutta se massa tahtoo syttyä aika helposti palamaan, miten olisi kuumailmapuhaltimella tai rälläkällä ja sopivalla laikalla (ei tietenkään pääse pieniin väleihin)
    - E30 325i M52B28TU Cabriolet
    - E39 528ia
    - KUOPION PUTKIMIEHET -team
    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

    Puretaan 520ia -97
    https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

    Comment

    • Miika Tissari
      BTCF Member
      • Aug 2002
      • 1802
      • Varkaus

      #3
      Katkaistu puukko ja teroittaa sen tylpän karjen, niin sillä on "helppo" kaapia enimmät pois ja sen jälkeen rälläkällä/porakoneella...
      E28 ///M-tech V8 -83
      E36 ///M3 3.2 SMG cabriolet -98

      Comment

      • xela
        Bimmer Rookie
        • Sep 2004
        • 141
        • Tampere

        #4
        Kyllä kosaani ja teräslasta on kaikkein helpoin ja siistein vaihtoehto. Massan kyllä saa palamaan, jos sitä alkaa oikein kunnolla hehkuttamaan, mutta kannattaakin lämmittää se vain kiehumispisteeseen. Jos kori on kerran tyhjä, niin tulipalon riski on hallittavissa. Pienet "tulipalot" saa sammutettua kyllä kun pistää kunnon hitsaushanskat käteen ja sitte vaan taputtelee. Kuumailmapuhallin on tietysti turvallisempi, mutta mielestäni se on vähän tuohon hommaan turhan lelu. Rälläkkäteräsharjalla massa kyllä varmaan lähtee, mutta ihan työn siisteydenkin kannalta lämmitys-lasta-menetelmä on suositeltavampi.

        Comment

        • E36-coupe
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 1099
          • Ylämylly

          #5
          Originally posted by xela
          Kyllä kosaani ja teräslasta on kaikkein helpoin ja siistein vaihtoehto. Massan kyllä saa palamaan, jos sitä alkaa oikein kunnolla hehkuttamaan, mutta kannattaakin lämmittää se vain kiehumispisteeseen. Jos kori on kerran tyhjä, niin tulipalon riski on hallittavissa. Pienet "tulipalot" saa sammutettua kyllä kun pistää kunnon hitsaushanskat käteen ja sitte vaan taputtelee. Kuumailmapuhallin on tietysti turvallisempi, mutta mielestäni se on vähän tuohon hommaan turhan lelu. Rälläkkäteräsharjalla massa kyllä varmaan lähtee, mutta ihan työn siisteydenkin kannalta lämmitys-lasta-menetelmä on suositeltavampi.
          Juu..oon kyllä vähän samaa mieltä. Kori on ihan hylsy. Ei ole sähköjohtojakaan paikallaan. Sekä kuumien massanpalojen tippuminen niskaan on minimoitu kun auto on kyljellään.

          Se teräsharjakoneella "myllytystä" en käytä koska viimeksi kun sillä hinkkasin, niin siitä irtoili niitä metallilankojalankoja...oli aika verillä paikat sen touhun jälkeen..

          Irtomassojen irroituksessa käytän kyllä tuota Miikan kertomaa puukkojudanssia..
          *545i E60 -05*

          Comment

          • tero_v
            BTCF Member
            • Sep 2006
            • 970
            • Etelä-pohjanmaa, lehtimäki

            #6
            mikä olisi paras siihen valkoiseen kori massaan, ku on tuo e28 työn alla. oon nyt poistanut kuumailmapuhaltimella ja puutaltalla sitä, mut lujassa on.
            E28 M30b34 turbo - > m54b30 Turbo
            650hp/850nm 1.8bar
            1/4m 11.48s/208km/h
            100-150km/h 2.01s
            100-200km/h 6.99s


            EX jatkeet:
            e39 528 M-Sport -99
            e36 318is "M-sport" -92

            Comment

            • Piikkinen
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2008
              • 1549
              • Kuopio

              #7
              Jos on mahollista ni paineilmavingulla jossa on teräsharja

              Sawo Connection - Normaalisti kännissä ja alasti

              ALV 0% connection

              BMW E91 330xd

              Ex:
              BMW F31 318dA
              BMW E61 525dA LCI
              BMW E36 318is coupe
              BMW E36 316 Touring -98 "YrRyKkÄ"
              BMW E30 316
              BMW E34 520


              Comment

              • Slazha
                BTCF Member
                • Nov 2004
                • 2284
                • Joensuu/Syvyys

                #8
                lämpöä kuumailmapuhaltimella ja juustohöylällä raapii massat pois
                Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                E36 318is class II, e30 turpo

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Onkohan nyt kyse oikeasti "alustamassasta", eli maaöljypohjaisesta pikimassasta, vai Polyuretaanipinnoituksesta, eli ruiskutetusta muovikalvosta, jota nyt tuppaa löytymään kaikista 90-luvun ja uudemmista autoista?

                  Comment

                  • tero_v
                    BTCF Member
                    • Sep 2006
                    • 970
                    • Etelä-pohjanmaa, lehtimäki

                    #10
                    Originally posted by Hemi View Post
                    Onkohan nyt kyse oikeasti "alustamassasta", eli maaöljypohjaisesta pikimassasta, vai Polyuretaanipinnoituksesta, eli ruiskutetusta muovikalvosta, jota nyt tuppaa löytymään kaikista 90-luvun ja uudemmista autoista?
                    eli e28 korimalli ja se tehtaalla laitettu keltainen töhnä maalin päällä. siitä nyt kyse
                    E28 M30b34 turbo - > m54b30 Turbo
                    650hp/850nm 1.8bar
                    1/4m 11.48s/208km/h
                    100-150km/h 2.01s
                    100-200km/h 6.99s


                    EX jatkeet:
                    e39 528 M-Sport -99
                    e36 318is "M-sport" -92

                    Comment

                    • slowrider
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2007
                      • 254
                      • Salo

                      #11
                      no parista autosta kyseiset massat raapinut pois ja siihen valkoiseen massaan (korikitti?) ei tahdo muu purra kuin sellainen rälläkkässä käytettävä teräslankalaikka (sellainen jossa ne piikit on punoksella ja kiinnitys suoraan rälläkän jengaan..

                      sen mustan alustamassan voi saada aika hyvin pois esim. nitromorsella/kuumalla vedellä painepesurilla. Se valkoinen kitti/massa vaan pirun tiukassa ja siihen ei tahdo myrkyt vaikuttaa.

                      näin siis jos haluaa sen pohjan ihan pellille esim. maalausta varten.
                      Last edited by slowrider; 28-10-2010, 22:47.
                      BMW S1000RR
                      Nordic Superbike #2

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎