Announcement

Collapse
No announcement yet.

Käsijarrun kiristys?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JasseBMW525TDS98
    Newbiemmer
    • Oct 2004
    • 4

    Käsijarrun kiristys?

    Mites tehdään ko. operaatio? Auto on525 TDS Touring, E39.

    Kiitokset avusta etukäteen.
    t :Jarno
    BMW 525 TDS Touring, 98
  • Shadow-line
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2004
    • 245
    • Pirkanmaa

    #2
    Säädöt löytyy käsijarrukahvan pussin alta, pussi vaan eestä pois ja sieltä löytyypi vaijerin päät.Itsellä säädin sen "pitkän" kaavan mukaan, eli vaijeri riittävän löysälle ja sit säädin kengät lähelle "rumpua" ja sen jälkeen sisältä kiristys.Samalla tuli myös tutkittua ja putsailtua muuten takajarrut.Mutta laiskempi säätää nopeasti sisältä :lol:

    Comment

    • Raine
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 2603
      • N/A

      #3
      ..........
      Last edited by Raine; 24-06-2013, 00:42.
      ///Motorporot

      Comment

      • Frendiz
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2004
        • 501
        • Kajaani

        #4
        Minä vaihdoin tuossa muutama viikko taaksepäin taakse ne seisonta jarru palat kokonaan. Ensiksi sieltä lähelle rumpua niin että hankaa sopivasti. Sisältä en kehannu kiriä ollenkaan, koska joka tapauksessa pitää uudelleen kiristää takaa kun jarrurummut olivat kuluneet epätasaisesti... Tässä kun kehtaisi niin pitäisi vielä takaa kiriä. Onko muuten kukaan kokeillut kiristää siitä pöyränpultin reiästä niin kuin ohjeissa mainitaa, vaikuttaa hankalalta, mutta mene ja tiedä :?:
        BMW M5 3.8 -92 Mitt Volleder
        EX:Ford Fiesta 1.1 8V -89 | BMW 525 24V -91 | Opel C kadett -76

        "Ei Riemulla Rajaa, Ku Bemarilla Ajaa"

        Comment

        • Ha2
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 1786
          • Oulu

          #5
          Originally posted by Shadow-line
          Säädöt löytyy käsijarrukahvan pussin alta, pussi vaan eestä pois ja sieltä löytyypi vaijerin päät.
          Tietääkö kukaan toimiiko E36:ssa sama systeemi?
          E61 525d LCI

          Comment

          • Raine
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 2603
            • N/A

            #6
            ..........
            Last edited by Raine; 24-06-2013, 00:42.
            ///Motorporot

            Comment

            • Leka
              BTCF Member
              • Sep 2003
              • 7701
              • Vilppula

              #7
              Originally posted by Raine
              Originally posted by Ha2
              Originally posted by Shadow-line
              Säädöt löytyy käsijarrukahvan pussin alta, pussi vaan eestä pois ja sieltä löytyypi vaijerin päät.
              Tietääkö kukaan toimiiko E36:ssa sama systeemi?
              No eiköhän ne vaijerin päät löydy sieltä samasta paikkaa sinunkin autosta mistä ne löytyy jokaisesta autosta. Ei ole iso homma katsoa ja tarkistaa. En tiedä millainen on E36 käsijarrun suojapussi mutta se lähtee varmaan ihan käsin vetämällä pois siitä edestä. Jos ei lähde niin löydät varmaan sen kiinnitykset kun viitsit vähän kattella.
              Sieltähän ne http://www.pelicanparts.com/bmw/tech...Adjustment.htm
              sigpic

              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


              Comment

              • sqxo
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2004
                • 902
                • no man's land

                #8
                Onko kellään muuten mitään hyvää TOSIHELPPOA "kikkaa" miten saa helposti kotitallissa käsijarrun suunnilleen tasapainoon eli vasemman ja oikeen puolen puremaan kiinni samaan aikaan?

                Ei taida olla helpompaa keinoa kun tunkata perä ylös ja säädellä ja pyöritellä pyöriä käsin tai jotain muuta vastaavaa? :shock:

                Tyhmä kysyy taas, tuli vaan mieleen tämmöinen asia.. :oops: :lol:

                Comment

                • JasseBMW525TDS98
                  Newbiemmer
                  • Oct 2004
                  • 4

                  #9
                  Jees, käsijarru tuli kiristeltyä, suurkiitokset kaikille avusta.

                  Ps. Hienoo että on tällanen foorumi planeetalla
                  BMW 525 TDS Touring, 98

                  Comment

                  • Lakeson
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2004
                    • 649
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Juuri tuli oman e34:n säädettyä, jees homma:

                    Takapyörät ilmaan, yks pyöränpultti per rengas pois, pyörittää navan niin että näkee 'rattaan' josta säätö tapahtuu, neljä naksua käksää ylös :arrow: pyörittää rengasta, jos ei laahaa niin kiristää. Kiristäminen tapahtuu luonnollisesti käsijarrun ollessa pois päältä. Kun neljällä naksulla kumpikin laahaa yhtä paljon, se on siinä.

                    Vaikka autossa onkin lukkoperä tällä konstilla saa kyllä säädettyä balanssiin.
                    Ei mopolla mahottomia..

                    Comment

                    • Lakeson
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2004
                      • 649
                      • Jyväskylä

                      #11
                      Juuri tuli oman e34:n säädettyä, jees homma:

                      Takapyörät ilmaan, yks pyöränpultti per rengas pois, pyörittää navan niin että näkee 'rattaan' josta säätö tapahtuu, neljä naksua käksää ylös :arrow: pyörittää rengasta, jos ei laahaa niin kiristää. Kiristäminen tapahtuu luonnollisesti käsijarrun ollessa pois päältä. Kun neljällä naksulla kumpikin laahaa yhtä paljon, se on siinä.

                      Vaikka autossa onkin lukkoperä tällä konstilla saa kyllä säädettyä balanssiin.
                      Ei mopolla mahottomia..

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎