Säädöt löytyy käsijarrukahvan pussin alta, pussi vaan eestä pois ja sieltä löytyypi vaijerin päät.Itsellä säädin sen "pitkän" kaavan mukaan, eli vaijeri riittävän löysälle ja sit säädin kengät lähelle "rumpua" ja sen jälkeen sisältä kiristys.Samalla tuli myös tutkittua ja putsailtua muuten takajarrut.Mutta laiskempi säätää nopeasti sisältä :lol:
Minä vaihdoin tuossa muutama viikko taaksepäin taakse ne seisonta jarru palat kokonaan. Ensiksi sieltä lähelle rumpua niin että hankaa sopivasti. Sisältä en kehannu kiriä ollenkaan, koska joka tapauksessa pitää uudelleen kiristää takaa kun jarrurummut olivat kuluneet epätasaisesti... Tässä kun kehtaisi niin pitäisi vielä takaa kiriä. Onko muuten kukaan kokeillut kiristää siitä pöyränpultin reiästä niin kuin ohjeissa mainitaa, vaikuttaa hankalalta, mutta mene ja tiedä :?:
BMW M5 3.8 -92 Mitt Volleder
EX:Ford Fiesta 1.1 8V -89 | BMW 525 24V -91 | Opel C kadett -76
Säädöt löytyy käsijarrukahvan pussin alta, pussi vaan eestä pois ja sieltä löytyypi vaijerin päät.
Tietääkö kukaan toimiiko E36:ssa sama systeemi?
No eiköhän ne vaijerin päät löydy sieltä samasta paikkaa sinunkin autosta mistä ne löytyy jokaisesta autosta. Ei ole iso homma katsoa ja tarkistaa. En tiedä millainen on E36 käsijarrun suojapussi mutta se lähtee varmaan ihan käsin vetämällä pois siitä edestä. Jos ei lähde niin löydät varmaan sen kiinnitykset kun viitsit vähän kattella.
Onko kellään muuten mitään hyvää TOSIHELPPOA "kikkaa" miten saa helposti kotitallissa käsijarrun suunnilleen tasapainoon eli vasemman ja oikeen puolen puremaan kiinni samaan aikaan?
Ei taida olla helpompaa keinoa kun tunkata perä ylös ja säädellä ja pyöritellä pyöriä käsin tai jotain muuta vastaavaa? :shock:
Tyhmä kysyy taas, tuli vaan mieleen tämmöinen asia.. :oops: :lol:
Takapyörät ilmaan, yks pyöränpultti per rengas pois, pyörittää navan niin että näkee 'rattaan' josta säätö tapahtuu, neljä naksua käksää ylös :arrow: pyörittää rengasta, jos ei laahaa niin kiristää. Kiristäminen tapahtuu luonnollisesti käsijarrun ollessa pois päältä. Kun neljällä naksulla kumpikin laahaa yhtä paljon, se on siinä.
Vaikka autossa onkin lukkoperä tällä konstilla saa kyllä säädettyä balanssiin.
Takapyörät ilmaan, yks pyöränpultti per rengas pois, pyörittää navan niin että näkee 'rattaan' josta säätö tapahtuu, neljä naksua käksää ylös :arrow: pyörittää rengasta, jos ei laahaa niin kiristää. Kiristäminen tapahtuu luonnollisesti käsijarrun ollessa pois päältä. Kun neljällä naksulla kumpikin laahaa yhtä paljon, se on siinä.
Vaikka autossa onkin lukkoperä tällä konstilla saa kyllä säädettyä balanssiin.
Comment