Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rengaspaineen varoitin ja bluetooth

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tla19900
    Newbiemmer
    • May 2010
    • 20
    • Helsinki

    #16
    Originally posted by _nixu_ View Post
    Entäs koot?
    Renkaiden koko on kaikissa sama: 245/45/17 ?

    Comment

    • tla19900
      Newbiemmer
      • May 2010
      • 20
      • Helsinki

      #17
      Originally posted by r_vesa View Post
      1. renkaiden paineiden valvonta toiminee kunnolla ainoastaan runflat renkailla. valvomisen saa pois idrive valikon kautta ruksaamalla rastin pois RPA kohdasta. itsellä tuon toiminnon alustaminen, renkaiden vaihdon jälkeen, kesti noin puoli tuntia mutta toimii. rengaspaineitahan tuonne ei syötetö... ainakaan omassa 2005 E60:ssä.

      2. kaikki puhelinmallit eivät toimi mutta ne jotka toimivat pitää parittaa ensin. poista kaikki pariliitokset sekä puhelimesta että autosta ja käynnistä bluetooth molemmissa uudestaan. tämän jälkeen uuden BT laitteen haku ja saman suojakoodin syöttäminen molempiin päihin (itsellä toimi 0000). ps. puhelimesta kannattaa ottaa wlan/wi-fi toiminto pois koska se voi sekoittaa bluetooth:ia.

      -Vesa
      Kiitos!
      Nyt sain bluetooth:n pelaamaan. Kesti kyllä hetken aikaa selvittää mistä liitos tehtiin. yritin ensin communications valikon kautta muttei onnistunut. Sain yhteyden sitten onnistumaan i-valikon kautta kautta ja sen jälkeen takaisin communications valikkoon kokeilemaan => toimi.

      Comment

      • enins
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2009
        • 517
        • Rauma

        #18
        Kertokaapas mistä päättelette rengaspaineenvaroittimen tietävän mikä rengas autossa on alla?
        Käsittääkseni valvonta toimii ABS-antureista saatujen signaalien avulla, eikä välitä pyöriikö alla runflatit tai tavalliset nakit, kunhan saa suurinpiirtein samanverran signaaleja joka kilometri/rengas.
        Kun joltain pyörältä alkaa tulla muita enemmän signaaleja (=renkaan vierintäkehä pienentynyt), tulkitsee järjestelmä rengaspaineen alhaiseksi ja antaa hälyn.
        Autokalusto: 320d f30

        Comment

        • viktor
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2006
          • 1272
          • ...

          #19
          Originally posted by enins View Post
          Kertokaapas mistä päättelette rengaspaineenvaroittimen tietävän mikä rengas autossa on alla?
          Käsittääkseni valvonta toimii ABS-antureista saatujen signaalien avulla, eikä välitä pyöriikö alla runflatit tai tavalliset nakit, kunhan saa suurinpiirtein samanverran signaaleja joka kilometri/rengas.
          Kun joltain pyörältä alkaa tulla muita enemmän signaaleja (=renkaan vierintäkehä pienentynyt), tulkitsee järjestelmä rengaspaineen alhaiseksi ja antaa hälyn.
          Juuri näin E60/61 korissa.

          Hyvin on toiminut ilman runflattejakin. Renkaiden vaihdon jälkeen pitää aina opettaa uusiksi, muutoin ei ongelmia ole ollut. Olisko abs-anturi antautumassa? Kai se jonkun vikakoodin lykkää jos häiriötä on, tai sitten on jotain mystistä.
          ///M5
          "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

          Comment

          • r_vesa
            Bimmer Rookie
            • Sep 2009
            • 117
            • Finland

            #20
            Originally posted by enins View Post
            Kertokaapas mistä päättelette rengaspaineenvaroittimen tietävän mikä rengas autossa on alla?
            Käsittääkseni valvonta toimii ABS-antureista saatujen signaalien avulla, eikä välitä pyöriikö alla runflatit tai tavalliset nakit, kunhan saa suurinpiirtein samanverran signaaleja joka kilometri/rengas.
            Kun joltain pyörältä alkaa tulla muita enemmän signaaleja (=renkaan vierintäkehä pienentynyt), tulkitsee järjestelmä rengaspaineen alhaiseksi ja antaa hälyn.
            Ei se tiedä eli noinhan se menee.. jos rengas tyhjenee, pyörän kehä ja samalla kehänopeus muuttuu. Järjestelmä mittaa kehänopeuden muutosta ja vertaa sitä keskenään eri pyörien välillä. Tästä johtuu että hälytystä ei aiheudu jos kaikki renkaat tyhjenee yhtäaikaa tai vastaavasti hälytyksen voi saada aikaan agressiivisella ajolla/kovalla kiihdyttämisellä/spinnaamisella vaikka renkaat olisivat ihan kunnossa Ps. järjestelmän nimi hämäsi: Run Flat Indicator RPA, tuosta itselle tuli alunperin mieleen, että olisi tarkoitettu runflat renkaille mutta eihän se niin ole
            '11 M-Sport 528i
            '15 KTM 1190 R

            Comment

            • touring39
              BTCF Member
              • May 2005
              • 3901
              • Kaarina

              #21
              Onkohan LCI-mallissa varoittimen toleranssia vähän suurennettu, kun mulla ei esim. talvirenkaista kesärenkaisiin vaihtaessa systeemi huudellut mitään, vaikka koko vaihtui 225/50-17 -> 245/40-18. Tietty, jos paineet vaan on kohdillaan, niin rengaskoko sinänsä ei vaikuta, jos ne kaikki vaan pyörii samaa vauhtia.

              Kerran se on herjannutkin, mutta silloin yhdessä renkaassa oli 0.2 bar pienempi paine kuin toisessa saman akselin nakissa.
              Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

              Ex:
              e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎