Originally posted by _nixu_
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Rengaspaineen varoitin ja bluetooth
Collapse
X
-
Originally posted by r_vesa View Post1. renkaiden paineiden valvonta toiminee kunnolla ainoastaan runflat renkailla. valvomisen saa pois idrive valikon kautta ruksaamalla rastin pois RPA kohdasta. itsellä tuon toiminnon alustaminen, renkaiden vaihdon jälkeen, kesti noin puoli tuntia mutta toimii. rengaspaineitahan tuonne ei syötetö... ainakaan omassa 2005 E60:ssä.
2. kaikki puhelinmallit eivät toimi mutta ne jotka toimivat pitää parittaa ensin. poista kaikki pariliitokset sekä puhelimesta että autosta ja käynnistä bluetooth molemmissa uudestaan. tämän jälkeen uuden BT laitteen haku ja saman suojakoodin syöttäminen molempiin päihin (itsellä toimi 0000). ps. puhelimesta kannattaa ottaa wlan/wi-fi toiminto pois koska se voi sekoittaa bluetooth:ia.
-Vesa
Nyt sain bluetooth:n pelaamaan. Kesti kyllä hetken aikaa selvittää mistä liitos tehtiin. yritin ensin communications valikon kautta muttei onnistunut. Sain yhteyden sitten onnistumaan i-valikon kautta kautta ja sen jälkeen takaisin communications valikkoon kokeilemaan => toimi.
Comment
-
-
Kertokaapas mistä päättelette rengaspaineenvaroittimen tietävän mikä rengas autossa on alla?
Käsittääkseni valvonta toimii ABS-antureista saatujen signaalien avulla, eikä välitä pyöriikö alla runflatit tai tavalliset nakit, kunhan saa suurinpiirtein samanverran signaaleja joka kilometri/rengas.
Kun joltain pyörältä alkaa tulla muita enemmän signaaleja (=renkaan vierintäkehä pienentynyt), tulkitsee järjestelmä rengaspaineen alhaiseksi ja antaa hälyn.Autokalusto: 320d f30
Comment
-
-
Originally posted by enins View PostKertokaapas mistä päättelette rengaspaineenvaroittimen tietävän mikä rengas autossa on alla?
Käsittääkseni valvonta toimii ABS-antureista saatujen signaalien avulla, eikä välitä pyöriikö alla runflatit tai tavalliset nakit, kunhan saa suurinpiirtein samanverran signaaleja joka kilometri/rengas.
Kun joltain pyörältä alkaa tulla muita enemmän signaaleja (=renkaan vierintäkehä pienentynyt), tulkitsee järjestelmä rengaspaineen alhaiseksi ja antaa hälyn.
Hyvin on toiminut ilman runflattejakin. Renkaiden vaihdon jälkeen pitää aina opettaa uusiksi, muutoin ei ongelmia ole ollut. Olisko abs-anturi antautumassa? Kai se jonkun vikakoodin lykkää jos häiriötä on, tai sitten on jotain mystistä.///M5
"Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."
Comment
-
-
Originally posted by enins View PostKertokaapas mistä päättelette rengaspaineenvaroittimen tietävän mikä rengas autossa on alla?
Käsittääkseni valvonta toimii ABS-antureista saatujen signaalien avulla, eikä välitä pyöriikö alla runflatit tai tavalliset nakit, kunhan saa suurinpiirtein samanverran signaaleja joka kilometri/rengas.
Kun joltain pyörältä alkaa tulla muita enemmän signaaleja (=renkaan vierintäkehä pienentynyt), tulkitsee järjestelmä rengaspaineen alhaiseksi ja antaa hälyn.Ps. järjestelmän nimi hämäsi: Run Flat Indicator RPA, tuosta itselle tuli alunperin mieleen, että olisi tarkoitettu runflat renkaille mutta eihän se niin ole
'11 M-Sport 528i
'15 KTM 1190 R
Comment
-
-
Onkohan LCI-mallissa varoittimen toleranssia vähän suurennettu, kun mulla ei esim. talvirenkaista kesärenkaisiin vaihtaessa systeemi huudellut mitään, vaikka koko vaihtui 225/50-17 -> 245/40-18. Tietty, jos paineet vaan on kohdillaan, niin rengaskoko sinänsä ei vaikuta, jos ne kaikki vaan pyörii samaa vauhtia.
Kerran se on herjannutkin, mutta silloin yhdessä renkaassa oli 0.2 bar pienempi paine kuin toisessa saman akselin nakissa.Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
Comment