Levikepalat

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • amisqo
    replied
    tai samantien vaan kunnon kalut eli keskittävät ja pultattavat :P Tosin maksaa jo vähän enemmän. Itse tilasin keskittävät ja pultattavat tuningstudiolta ja teetätettiin jossain hornantuutissa, kesti mahottoman kauan

    Leave a comment:


  • alttu
    replied
    Originally posted by J-Poika View Post
    kai sen nyt jo järkikin sanoo että jos homma spacerit niin on hommava myös pidemmät pultit, ei ne muutaman millin sisään menevät kierteet kestä sitte mitään

    Tietenkin, ja tässä tapauksessa oli 12mm vakiota pidemmät.

    Leave a comment:


  • alttu
    replied
    Originally posted by ///MJ View Post
    Nämä olivat siis FK:n 10mm keskittävät mutta eivät pultattavat napaan? Ja sulla oli vaan pidemmät pultit näihin?

    FK:n keskittävät pidemmillä pulteilla. Onko pultattavia 10mm olemassa?

    Leave a comment:


  • J-Poika
    replied
    kai sen nyt jo järkikin sanoo että jos homma spacerit niin on hommava myös pidemmät pultit, ei ne muutaman millin sisään menevät kierteet kestä sitte mitään

    Leave a comment:


  • bimmerE34
    replied
    Sunnuntaina alastarolla 15mm spaceri otti ja irtos. Syy oli liian lyhyt pyöränpultti. Navasta 4 reiästä kierteet paskana. Kirin niitä aika-ajoin, kun radalla tuppaavat spacerin kanssa löystymään. Kirittäessä sitten kierteet korkannu. Momenttiavain hommattava ja vielä pidemmät pyöränpultit.. Onneksei sattunu las palmasin jarruun.. Rengas taittu alle ja onneks jäi lokarin ja jarrulevyn väliin. Muuten ois jarrulevy paskana. nyt vain sisälokari, napa, lokari, helma ja vanteesta sorvasi lastua. Jos ois halppisvanne, niin vannekkin ois varmaan paskana, mutta compomotive taisi tämän kestää

    Leave a comment:


  • KanaDimmy
    replied
    Ei ole rikkoutumista mutta täryttämis kokemuksia kyllä. Harkisin jo uusien ostoa ja kaarien mankelointia mutta taitaapa jäädä tekemättä(vanhatkin jo hyllyllä) Kiitos ilmoituksesta/varoituksesta

    Leave a comment:


  • Dani
    replied
    Joo-o, taitaa omat spacerit lähteä lätkimään, en haluu nähdä itseni ja perheeni tukkirekan keulassa räjähtäneen spacerin takia

    Leave a comment:


  • ///MJ
    replied
    Originally posted by alttu View Post
    Joo kiitos vaan mutta EI kiitos, vaikka ilmasiks saisin
    Melkein olisi pitäny laittaa omana topickina niin tavoittaisi useamman kuulijan, hyvä varoittava esimerkki... kyllä se vaan täytyy nyt uskoa että ei ne turhaan ole katukäytössä kiellettyjä.
    Nämä olivat siis FK:n 10mm keskittävät mutta eivät pultattavat napaan? Ja sulla oli vaan pidemmät pultit näihin?

    Leave a comment:


  • alttu
    replied
    Originally posted by Ändi View Post
    Mikä ihmeen voima tuonkin saa aikaiseksi?
    Kaverilla oli eturenkaissa tuollaiset ja niille kävi samoin.
    Mulla olis tallissa 10mm FK:t odottamassa talvivanteita. Mut voin mä ne sulle myydä jos haluut uudet rikkinäisten tilalle
    Joo kiitos vaan mutta EI kiitos, vaikka ilmasiks saisin
    Melkein olisi pitäny laittaa omana topickina niin tavoittaisi useamman kuulijan, hyvä varoittava esimerkki... kyllä se vaan täytyy nyt uskoa että ei ne turhaan ole katukäytössä kiellettyjä.

    Leave a comment:


  • Ändi
    replied
    Originally posted by alttu View Post
    Sai työmatka mukavan käänteen tänään kun takarengas irtosi! Valoista ripeämmän kiihdytyksen jälkeen kuului pasaus takapäästä jonka jälkeen alkoi jäätävä jurnutus joka koveni ja koveni, levikkeelle parkkiin ja kas kummaa, navan ja vanteen välissä 1cm välystä. Onneksi pultit oli sen verran kiinni että rengas pysyi kaaren sisällä eikä sen suurempaa vahinkoa tullu. Vannetta joutuu käyttämään koneessa, vaikuttaisi kieroutuneen.

    Eli kiihdytyksen johdosta spacerista oli keskitysrengas murtunut irti. Kyseessä siis FK:n 10mm keskittävät palat.
    Onneksi sattui nyt pienissä nopeuksissa ja yksin liikenteessä eikä huomenna vknloppu reissulla perhe kyydissä!

    Onko muilla vastaavia kokemuksia spacereistä?
    Omalta osaltani nämä spaceri-leikit on kyllä nähty!

    EDIT: niin jäi se vielä sanomatta että pulttien kireys tarkastettu ajoittain...
    Mikä ihmeen voima tuonkin saa aikaiseksi?
    Kaverilla oli eturenkaissa tuollaiset ja niille kävi samoin.
    Mulla olis tallissa 10mm FK:t odottamassa talvivanteita. Mut voin mä ne sulle myydä jos haluut uudet rikkinäisten tilalle

    Leave a comment:


  • alttu
    replied
    Spaceri rikki -> rengas irti!

    Sai työmatka mukavan käänteen tänään kun takarengas irtosi! Valoista ripeämmän kiihdytyksen jälkeen kuului pasaus takapäästä jonka jälkeen alkoi jäätävä jurnutus joka koveni ja koveni, levikkeelle parkkiin ja kas kummaa, navan ja vanteen välissä 1cm välystä. Onneksi pultit oli sen verran kiinni että rengas pysyi kaaren sisällä eikä sen suurempaa vahinkoa tullu. Vannetta joutuu käyttämään koneessa, vaikuttaisi kieroutuneen.

    Eli kiihdytyksen johdosta spacerista oli keskitysrengas murtunut irti. Kyseessä siis FK:n 10mm keskittävät palat.
    Onneksi sattui nyt pienissä nopeuksissa ja yksin liikenteessä eikä huomenna vknloppu reissulla perhe kyydissä!

    Onko muilla vastaavia kokemuksia spacereistä?
    Omalta osaltani nämä spaceri-leikit on kyllä nähty!

    EDIT: niin jäi se vielä sanomatta että pulttien kireys tarkastettu ajoittain...

    Leave a comment:


  • zippe78
    replied
    Tämä on sitten mielenkiintoinen asia,kun muissa maissa nämä asiat on toisin kuin täällä vaikka eu:ssa ollaan.Niin suomessaon omat jutut siltikin ja tämä on niin totta mikä tässäkin kävi ilmi että joissain K-asemissa suhtaudutaan ok ja toisissa sitten "hyvä että ei käske pihassa ruuvamaan ne irti".Pitää pistää tietoa mihin ratkaisuun päädyn leimalle menemään noilla vai talvikiekoilla.En kyllä käsitä sitä että kun noi keskittää pyöran navasta ja keskittää vannetta ja on tehdas valmisteiset joista löytyy noi TUV-laputkin niin mikä suomessa on noissa niin vaikiaa joissain paikoissa:think.Joku olikin laittanut tuosta madallussarjasta ihan oikeassa olet.Mitta on rekisteri-otteessakin pyörän navasta.Se täs ihmetyttää että kun niiistä on Tuv-paperit ja yleensäkin pelkällä madallusjousillakin ne pitää olla niin minkä eron tekee TUV-hyväksyttyjen levikepalojen:think.Tuntuu vain että suomi on suomi,Eipä täällä saa edes poltellakaan pian.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Riippuu suuresti vanteista pistääkö ne spacerit silmään.:think Mikäpä estää viemästä leimalle esim. talvirenkailla?

    Originally posted by Sami. View Post
    Nehän on hengenvaarallisia!
    Kyllä. Tosin , olen kuullut että mustaan 1984 316:een voisi laittaa ei-keskittävät spacerit eikä täristä yhtään/löysty edes radalla , vaikka on kiristetty vain 120Nm momenttiavaimella. En tiiä onko totta, en ole kokeillut
    Last edited by petrolhead; 18-10-2010, 14:19.

    Leave a comment:


  • Sami.
    replied
    Nehän on hengenvaarallisia!

    Minkähän kokoset limput mahtaa olla kyseessä? Jos ihan jotku ~15-20mm, ni melkee sipasisin mattamustalla ne ja lähtisin kokeilemaan.

    Leave a comment:


  • Thuppu
    replied
    Originally posted by Mokoma View Post
    Jos laihialta viitsii lähteä niin kauhajoella ainakin eräs katsastusasema katsoo spacereita suopeasti. Onko kauhajoella enempää kuin yksi katsari?
    Eipä taida olla. Ja kuulemma mukaan on aika nihlisti paikka, et porukat käy sit paljolti Seinäjoella jossa on jo valinnanvaraa enempi.

    Leave a comment:

Working...
X