Levikepalat

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Messier
    replied
    Originally posted by alttu View Post
    Ja sama lopputulos jos kiristyksiä ei tee, kun nuo spacerit tuppaa löystymään... Oli miten oli, hengenvaarallisia vehkeitä, eikä syyttä ole katukäytössä kiellettyjä. Itse sain opin kantapään kautta, harmillisinta niiden käytössä on se että vaarantaa myös muiden tiellä liikkujien hengen.
    Oikeanlainen osa oikein asennettuna toimii varmasti.
    Se että irto spacerit on suomessa kielletty ei tee niistä hengenvaarallisia.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by Messier View Post
    Samat kaverit jotka ruuvaa alessiota ja lensoja, tai ne jotka ei vaan ymmärrä ja saavat rengasliikkeestä hienot kiiltävät pultit.
    Totta sekin. Eipä se oo aina ammattilaisillekkaan selvää, miksi esim alustassa on leveelaippanen 10.9 pultti ja miksi sitä ei saa vaihtaa kilopulttiin.

    Yllättävän harvoin kuulee että autosta on fillari lentänyt kun kattoo tota viritysten kirjoa mitä jannuilla on.

    Leave a comment:


  • alttu
    replied
    Originally posted by Messier View Post
    Tod. näköisesti spaceri pohjannut navan huuleen, ja kiristyksillä se sitten pikkuhiljaa murrettu. H&R spacereissa on ainakin ISOT huomiot että 10mm palat voivat pohjata. 15mm tuskin kun niissä enempi tilaa. Joten tarkkuutta asennukseen.

    Hyväkään osa ei toimi jos on väärin asennettu.
    Ja sama lopputulos jos kiristyksiä ei tee, kun nuo spacerit tuppaa löystymään... Oli miten oli, hengenvaarallisia vehkeitä, eikä syyttä ole katukäytössä kiellettyjä. Itse sain opin kantapään kautta, harmillisinta niiden käytössä on se että vaarantaa myös muiden tiellä liikkujien hengen.

    Leave a comment:


  • ///THe
    replied
    Originally posted by Messier View Post
    Tod. näköisesti spaceri pohjannut navan huuleen, ja kiristyksillä se sitten pikkuhiljaa murrettu. H&R spacereissa on ainakin ISOT huomiot että 10mm palat voivat pohjata. 15mm tuskin kun niissä enempi tilaa. Joten tarkkuutta asennukseen.

    Hyväkään osa ei toimi jos on väärin asennettu.
    Itselläni piti laikata navan huullosta pari milliä, jotta FK 10mm spaceri uppos navalle kunnolla. Uskoisin , että juurikin käynyt näin, että spaceri pohjaa huullokseen ja sen vuoksi murtunut. Ja kun huullos murtunut, niin spaceri pääsi pohjaan ja pultit luonnollisesti löysällä.

    Leave a comment:


  • Messier
    replied
    Originally posted by alttu View Post
    mutta selitys siihen lienee tässä...



    ja itsekin tuolla aiemmin kirjoitin, pulttien kireyttä varmiteltu ajoittain...
    Tod. näköisesti spaceri pohjannut navan huuleen, ja kiristyksillä se sitten pikkuhiljaa murrettu. H&R spacereissa on ainakin ISOT huomiot että 10mm palat voivat pohjata. 15mm tuskin kun niissä enempi tilaa. Joten tarkkuutta asennukseen.

    Hyväkään osa ei toimi jos on väärin asennettu.

    Leave a comment:


  • Messier
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    EDIT: Kuka vittu nyt ruuvaisi pyöriä kiinni pehmeemmillä / arveluttavan laatuisilla ruuveilla muutenkaan ?
    Samat kaverit jotka ruuvaa alessiota ja lensoja, tai ne jotka ei vaan ymmärrä ja saavat rengasliikkeestä hienot kiiltävät pultit.

    Leave a comment:


  • alttu
    replied
    Originally posted by Thuppu View Post
    Mutta tämähän ei ole mitenkään mahdollista jos spaceri on pohjassa asti eikä kanna mistään ja pultit on varmasti kireällä. Elikkä asennuksessa olis saanu olla himpan verran huolellisempi.

    mutta selitys siihen lienee tässä...

    Originally posted by _nixu_ View Post
    Eikös juuri noissa e9x ole ongelmia noiden kanssa. Napa jotenkin erilainen tms niin jää kantamaan ja murtuu. Bemu2000 tuosta jossain ketjussa kirjoitteli.
    ja itsekin tuolla aiemmin kirjoitin, pulttien kireyttä varmiteltu ajoittain...

    Leave a comment:


  • Thuppu
    replied
    No jos on pultattava spaceri niin niissähän on kierrereiät pyöränpulteille ja kait spacerin näköisen lätkän voi valmistaa oikeastaan mistä tahansa aineesta, siitä ehkä oli kysymys..?


    Originally posted by alttu View Post
    Sai työmatka mukavan käänteen tänään kun takarengas irtosi! Valoista ripeämmän kiihdytyksen jälkeen kuului pasaus takapäästä jonka jälkeen alkoi jäätävä jurnutus joka koveni ja koveni, levikkeelle parkkiin ja kas kummaa, navan ja vanteen välissä 1cm välystä. Onneksi pultit oli sen verran kiinni että rengas pysyi kaaren sisällä eikä sen suurempaa vahinkoa tullu. Vannetta joutuu käyttämään koneessa, vaikuttaisi kieroutuneen.

    Eli kiihdytyksen johdosta spacerista oli keskitysrengas murtunut irti. Kyseessä siis FK:n 10mm keskittävät palat.
    Onneksi sattui nyt pienissä nopeuksissa ja yksin liikenteessä eikä huomenna vknloppu reissulla perhe kyydissä!

    Onko muilla vastaavia kokemuksia spacereistä?
    Omalta osaltani nämä spaceri-leikit on kyllä nähty!

    EDIT: niin jäi se vielä sanomatta että pulttien kireys tarkastettu ajoittain...
    Mutta tämähän ei ole mitenkään mahdollista jos spaceri on pohjassa asti eikä kanna mistään ja pultit on varmasti kireällä. Elikkä asennuksessa olis saanu olla himpan verran huolellisempi.
    Last edited by Thuppu; 01-10-2011, 20:12.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by J-Poika View Post
    paitsi jos oot ostanu jottiin kiinalaiset joissa ei ehkä ole lujuusluokitus "aivan" samalla tasolla
    Mites se vaikuttaa asiaan minkä kovuiset ruuvit on ? Sama pääsääntö pätee eli 12mm matkalla tarvii olla kierrettä 12 mm paksussa ruuvissa. M12 8.8 kovuisella on tietysti toinen kiristysmomentti kuin M12 10.9 ruuvilla.

    EDIT: Kuka vittu nyt ruuvaisi pyöriä kiinni pehmeemmillä / arveluttavan laatuisilla ruuveilla muutenkaan ?

    Leave a comment:


  • J-Poika
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    12 mm paksu ruuvi tarvii 12 mm kierrettä reiässä jotta toimii. Tosin en ole napojen paksuuksia mitannut että onko niissä ton verran. Yllämainittu on se pääsääntö, ruuvin paksuuden verran kierrettä.

    paitsi jos oot ostanu jottiin kiinalaiset joissa ei ehkä ole lujuusluokitus "aivan" samalla tasolla

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by amisqo View Post
    No mulla jo 25mm, että en kyllä tiijä mikä niissä se minimi ohuus että voi pultattavat tehdä:think Ei ne mukana tulleet pultit mahdottoman kokosia kyllä ollut millä se autoon pultattiin.

    http://www.tuningstudio.fi/portal/tu...2096&section=c
    12 mm paksu ruuvi tarvii 12 mm kierrettä reiässä jotta toimii. Tosin en ole napojen paksuuksia mitannut että onko niissä ton verran. Yllämainittu on se pääsääntö, ruuvin paksuuden verran kierrettä.

    Leave a comment:


  • amisqo
    replied
    No mulla jo 25mm, että en kyllä tiijä mikä niissä se minimi ohuus että voi pultattavat tehdä:think Ei ne mukana tulleet pultit mahdottoman kokosia kyllä ollut millä se autoon pultattiin.

    Leave a comment:


  • alttu
    replied
    Originally posted by amisqo View Post
    tai samantien vaan kunnon kalut eli keskittävät ja pultattavat :P Tosin maksaa jo vähän enemmän. Itse tilasin keskittävät ja pultattavat tuningstudiolta ja teetätettiin jossain hornantuutissa, kesti mahottoman kauan

    Ja monen mm lätkistä on kyse?

    Leave a comment:


  • ///MJ
    replied
    Originally posted by alttu View Post
    FK:n keskittävät pidemmillä pulteilla. Onko pultattavia 10mm olemassa?
    Juu kunhan varmistin, ei taida 10mm ainevahvuus riittää pultattavien tekoon :think

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Eikös juuri noissa e9x ole ongelmia noiden kanssa. Napa jotenkin erilainen tms niin jää kantamaan ja murtuu. Bemu2000 tuosta jossain ketjussa kirjoitteli.

    Leave a comment:

Working...
X