Announcement

Collapse
No announcement yet.

BBS RC Kehäpultit !!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Spiddu
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 3564
    • Nla

    #16
    Originally posted by Sami. View Post
    BBS muistaakseni suosittelee noihin 2-osasiin 20-30nm ja 3-osasiin vähän enempi.

    selvä pitääkin hommata jostain sitten momentti avain lainaan pariksi päiväksi kun aika kasata nuo uudestaan
    BMW F30 330e 2017

    Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
    e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D

    Comment

    • M-T2
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2007
      • 733
      • Sawo

      #17
      Originally posted by Stone View Post
      Täältä voit kysellä myös pultteja. En löytänyt suoraan valikoimasta, mutta voihan sitä aina kysellä. Tosin hinta varmaan ainakin siellä €/kpl ja mitäs noita menee, 30kpl/vanne?

      34kpl per vanne... EPDM ltä tilasin viimeksi, mutta nyt kun kysyin niin ei enää saa muistaakseni oli reilun 200e satsi.

      Comment

      • Spiddu
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 3564
        • Nla

        #18
        noniin nyt on keskiö irti voimaahan se vaati, mutta vinkkejä miten nuo pultit saisi ehjänä irti kehästä. Samalla tavalla joku palikka pultin päähän ja lekaa perään?
        BMW F30 330e 2017

        Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
        e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D

        Comment

        • TFV
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2006
          • 3080
          • Nurmijärvi

          #19
          Originally posted by Spiddu View Post
          noniin nyt on keskiö irti voimaahan se vaati, mutta vinkkejä miten nuo pultit saisi ehjänä irti kehästä. Samalla tavalla joku palikka pultin päähän ja lekaa perään?
          Vaimo vihainen pitkän talli-illan jälkeen?

          Tuliko kuivausrumpu kuntoon?
          E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

          Comment

          • Spiddu
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 3564
            • Nla

            #20
            Originally posted by TFV View Post
            Vaimo vihainen pitkän talli-illan jälkeen?

            Tuliko kuivausrumpu kuntoon?
            ei se mulle ole kun koruja siltä ostelen pois

            ei tullut ilmeisesti rummun moottori kyykähtänyt
            BMW F30 330e 2017

            Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
            e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D

            Comment

            • TFV
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2006
              • 3080
              • Nurmijärvi

              #21
              Originally posted by Spiddu View Post
              ei se mulle ole kun koruja siltä ostelen pois

              ei tullut ilmeisesti rummun moottori kyykähtänyt
              Ok.OT.

              Katselin tuota Annikan sivustoa. Sieltäkin varmasti löytyy kultaukseen tarvittavat vermeet.
              Mielenkiintoista.
              Nimimerkki: Kultaseppä.

              Ja kyllä sen moottorin parsii.
              E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

              Comment

              • OZBMW
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2006
                • 347
                • Lumivuoret, Australia

                #22
                Originally posted by Spiddu View Post
                noniin nyt on keskiö irti voimaahan se vaati, mutta vinkkejä miten nuo pultit saisi ehjänä irti kehästä. Samalla tavalla joku palikka pultin päähän ja lekaa perään?
                Mutteri ensin paikalle!

                Itse ostaisin uudet pultit Wolfilta www.wokke.de
                ///Matti @ Australia

                Comment

                • beemers
                  BTCF Member
                  • Oct 2005
                  • 5136
                  • Oulunsalo/Oulu

                  #23
                  Originally posted by OZBMW View Post
                  Mutteri ensin paikalle!

                  Itse ostaisin uudet pultit Wolfilta www.wokke.de
                  Itse olin köyhä enkä raaskinu uusia ostaa niin tein niin että pyöritin mutterin vähintään pultin pään tasalle, laitoin jatkovarren hylsyyn ja kopsuttelin vasaralla siihe jatkovarren päähän. Kaikki lähti nätisti ja vahingoittumatta.

                  E36Ticompact -95 HELLROT
                  -: orava : connection-

                  EX:E30///M3 replica Tic
                  EX: E36 328i Touring ///M-sport -97 [TOP SECRET] Showroom EX:E28 518i -85 Karminrot EX:E30 325i touring Malachitgrün metallic EX:E30 316 -88 vaarin helmi

                  Comment

                  • Cock
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2003
                    • 752
                    • Tsadi

                    #24


                    Tollanen kuparivasara jos on saatavilla niin tolla kärsii lyödä ihan suoraan pultin päähän ilman mutteria, eikä pultti vahingoitu. Itse käyttänyt tollasta. Varmaan pieni lyijyvasarakin toimii yhtälailla.
                    540i 6-Gang Touring -95 -ZzZz-
                    Audi A6 C7 S-Line ABT

                    Comment

                    • M-T2
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2007
                      • 733
                      • Sawo

                      #25
                      Jos nyt kuvittelisi, että rupeaisi nuo vanhat hapettuneet pultit kiillottamaan niin miten niissä kiilto pysyy sitten käytössä/käytännössä, että ovatko millaisesta materiaalista:think kun noissahan on joku lakka pinnassa uutena ja sieltä mistä lakka oli irronnut niin ne olivat mustuneet??

                      Comment

                      • racing02
                        BTCF Member
                        • Nov 2004
                        • 2048
                        • Riihimäki

                        #26
                        Itse kunnostin yhdet RM:n pultit hiekkapuhaltamalla kannat ja käyttämällä sitten sinkittävänä/kirkaspassivoitavana. Tulos oli omaan silmään parempi kuin odotinkaan. Mitään kromikiiltoa en tosin hakenutkaan.

                        Last edited by racing02; 16-12-2010, 12:20.

                        Comment

                        • M-T2
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2007
                          • 733
                          • Sawo

                          #27
                          Originally posted by racing02 View Post
                          Itse kunnostin yhdet RM:n pultit hiekkapuhaltamalla kannat ja käyttämällä sitten sinkittävänä/kirkaspassivoitavana. Tulos oli omaan silmään parempi kuin odotinkaan. Mitään kromikiiltoa en tosin hakenutkaan.

                          http://www.bmw2002faq.com/component/...load/id,37619/

                          Oliko minkä hintasta touhua? Itse vaan sitä mietin kun olen noita pultteja hionu kiiltäväksi niin, että miten kestäisivät ilman mitään pinnoitusta käytössä??

                          Comment

                          • racing02
                            BTCF Member
                            • Nov 2004
                            • 2048
                            • Riihimäki

                            #28
                            Kyllähän ne ruosteeseen vetää ilman mitään pintaa.

                            Hiekkapuhalluksen tein itse, ei maksanut mitään. Porasin reikiä laudanpätkiin mihin ruuvasin ruuvit puhalluksen ajaksi. Sinkityksen hinta riippuu löytyykö suhteita alan firmoihin. Itse sain puhuttua halvan hinnan Reikko Oy:stä, pari-kolme kymppiä+postikulut.

                            Comment

                            • M-T2
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2007
                              • 733
                              • Sawo

                              #29
                              Originally posted by racing02 View Post
                              Kyllähän ne ruosteeseen vetää ilman mitään pintaa.

                              Hiekkapuhalluksen tein itse, ei maksanut mitään. Porasin reikiä laudanpätkiin mihin ruuvasin ruuvit puhalluksen ajaksi. Sinkityksen hinta riippuu löytyykö suhteita alan firmoihin. Itse sain puhuttua halvan hinnan Reikko Oy:stä, pari-kolme kymppiä+postikulut.
                              Joo itsekkin olen lankkuun porannu reikiä ja siihen pultti ja teräsharja poraan niin kyllä kiiltää. Niin arvelinkin, että varmaan ruostuu/tummuu. Täytyypä rueta kyselemään kyseiseltä firmalta
                              Last edited by M-T2; 16-12-2010, 14:31.

                              Comment

                              • Laku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 17540
                                • Turku

                                #30
                                Täällähän on hyvää ohjetta. Täytyypä laittaa seurantaan, jos päätän ruveta noita omia RC:tä kunnostamaan. Onko sulla TFV tiedossa pk-seudulla joku asiallisen hintainen kultauspaikka?
                                Näillä mennään:
                                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎