ATE:llakin on näköjään keraamisia paloja, onko kokemuksia niistä vs. alkuperäiset/tavalliset palat? Jarrupölyä tietty tulee vähemmän mutta onko noista mitään muuta hyötyä? Muuttuuko jarrujen tuntuma tai purevuus? Ominaisuuksissa lukee myös, että melu vähenee, missä tuon huomaa? Muita ääniä en ole huomannut, mutta nykyiset jarrut narisee jos auto pysähdyksissä jarrun antaa sopivasti luistaa D-asennossa, katoaako tuo ääni?
ATE keraamiset jarrupalat?
Collapse
X
-
Ebayssä myydään settiä keraamisetpalat+powerdiscit. Ajattelin ostaa molempiin päihin ja kokeilla.
Comment
-
Itekin tarttis etulevyt ja palat uusia joten kokemukset kiinnostaa ja vakiota parempaa settiä ois tarjolla järkevään hintaan. Varsinkin jarrupöly harmittaa kesällä.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
Just viikko sitten laitoin omaan nämä Powerdiscit ja Ceramic-palat. Edellisillä ATE:n osilla mentiin 145 tkm. Toistaiseksi paha vielä sanoa mitään syväluotaavaa analyysiä.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Jakakaa kokemuksia. Onko tullut tehtyä hankintoja?
Itse olen harkinnut ATE:n sileitä diskejä taakse ja powerdiscejä eteen.
Paloja en ole vielä valinnut. Ehdokkaina olisi Ferodon FDS-alkuiset tai sitten jos jotain "kivaa" löytyy ATE:lta itseltään. Varmaan se olisi ainakin suht. turvallinen valinta ostaa levyt ja palat samalta valmistajalta. Lienee ainakin kohdanneet samassa testipenkissä.
Diskejä (ja ATE:n paloja) löysin UK seekpartista, mutta tilaista en ole vielä tehnyt.325i e92 2011
Comment
-
Kokonaisuutena edellä mainitut palikat ovat toimineet mainiosti. Pieni miinus on kuitenkin tullut havaittua. Kylmänä heti liikkeellelähdön jälkeen takajarrut hieman vinkuu kevyessä jarrutuksessa. Tuo ominaisuus kuitenkin häviää heti ensimmäisen kunnon jarrutuksen jälkeen.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Jos varsinaista vikaa ei ole, niin kaippa tuon kanssa voisi elää. Mistä muuten ostit?Originally posted by Clavurion View PostKokonaisuutena edellä mainitut palikat ovat toimineet mainiosti. Pieni miinus on kuitenkin tullut havaittua. Kylmänä heti liikkeellelähdön jälkeen takajarrut hieman vinkuu kevyessä jarrutuksessa. Tuo ominaisuus kuitenkin häviää heti ensimmäisen kunnon jarrutuksen jälkeen.325i e92 2011
Comment
-
Tuolta tilasin. KLIK
Saksan ebayssä noita oli tarjolla halvemmallakin, mutta yllättävän moni kieltäytyi toimittamasta Suomeen.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
BMW:stä tulee siis Volvo... Oletko huomannut eroja noiden toiminnassa, siis ovatko jarrut tuntumaltaan samat, toimiiko jarrut kylmänä yhtä hyvin kuin tavallisilla paloilla? Entä tuo narina josta kirjoitin 1. viestissä?Originally posted by Clavurion View PostKokonaisuutena edellä mainitut palikat ovat toimineet mainiosti. Pieni miinus on kuitenkin tullut havaittua. Kylmänä heti liikkeellelähdön jälkeen takajarrut hieman vinkuu kevyessä jarrutuksessa. Tuo ominaisuus kuitenkin häviää heti ensimmäisen kunnon jarrutuksen jälkeen.
Comment
-
-
Sano älä muuta. Pitää tutkailla tilannetta tarkemmin, kun kelit vähän kesäistyy ja pääsee kunnolla jarruttelemaan. Sitä tyypillistä narinaa ei ainakaan vielä ole ilmennyt näillä palikoilla. Purevuudessa ja kylmäkäyttäytymisessä ero edellisiin tavallisiin paloihin on ainakin toistaiseksi ollut niin pieni, että en ole eroa huomannut suuntaan tai toiseen.Originally posted by TJJ View PostBMW:stä tulee siis Volvo... Oletko huomannut eroja noiden toiminnassa, siis ovatko jarrut tuntumaltaan samat, toimiiko jarrut kylmänä yhtä hyvin kuin tavallisilla paloilla? Entä tuo narina josta kirjoitin 1. viestissä?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Niin ne ainakin kovasti mainostavat. Jää nähtäväksi. Palojen materiaali on väriltään vaaleaa, niin pöly näkyy joka tapauksessa vähemmän perinteisen värisissä vanteissa.Originally posted by Bmw Master View PostPölyääkö nuo vähemmän kuin normaali palat?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Hipistelin vielä uudestaan takajarruja. Viilasin palojen päihin kulutuspinnalle pienet viisteet. Etupaloissahan on reilu viiste, mutta takapaloissa ei yleensä jostain syystä ole. Joka tapauksessa vinkuminen ainakin toistaiseksi loppui täysin.Originally posted by Clavurion View PostPieni miinus on kuitenkin tullut havaittua. Kylmänä heti liikkeellelähdön jälkeen takajarrut hieman vinkuu kevyessä jarrutuksessa. Tuo ominaisuus kuitenkin häviää heti ensimmäisen kunnon jarrutuksen jälkeen.
E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
No ihme ettei ole M5 tarjolla.....E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R
E36 316i Compact Hellrot
Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
Ex. E39 M5 2001 Oxford Green
Comment
Comment