Announcement

Collapse
No announcement yet.

ATE keraamiset jarrupalat?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

    ATE keraamiset jarrupalat?

    ATE:llakin on näköjään keraamisia paloja, onko kokemuksia niistä vs. alkuperäiset/tavalliset palat? Jarrupölyä tietty tulee vähemmän mutta onko noista mitään muuta hyötyä? Muuttuuko jarrujen tuntuma tai purevuus? Ominaisuuksissa lukee myös, että melu vähenee, missä tuon huomaa? Muita ääniä en ole huomannut, mutta nykyiset jarrut narisee jos auto pysähdyksissä jarrun antaa sopivasti luistaa D-asennossa, katoaako tuo ääni?

    E39 528iA
  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

    #2
    Anyone?
    E39 528iA

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      #3
      Ebayssä myydään settiä keraamisetpalat+powerdiscit. Ajattelin ostaa molempiin päihin ja kokeilla.

      Comment

      • Petri.Kekkonen
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2006
        • 7325
        • Oulu

        #4
        Itekin tarttis etulevyt ja palat uusia joten kokemukset kiinnostaa ja vakiota parempaa settiä ois tarjolla järkevään hintaan. Varsinkin jarrupöly harmittaa kesällä.
        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
        E39 523i M Sport '00, Titansilber

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9078
          • Oulu

          #5
          Just viikko sitten laitoin omaan nämä Powerdiscit ja Ceramic-palat. Edellisillä ATE:n osilla mentiin 145 tkm. Toistaiseksi paha vielä sanoa mitään syväluotaavaa analyysiä.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • kapupetri
            Bimmer Rookie
            • Jan 2012
            • 92
            • Vantaa

            #6
            Jakakaa kokemuksia. Onko tullut tehtyä hankintoja?
            Itse olen harkinnut ATE:n sileitä diskejä taakse ja powerdiscejä eteen.
            Paloja en ole vielä valinnut. Ehdokkaina olisi Ferodon FDS-alkuiset tai sitten jos jotain "kivaa" löytyy ATE:lta itseltään. Varmaan se olisi ainakin suht. turvallinen valinta ostaa levyt ja palat samalta valmistajalta. Lienee ainakin kohdanneet samassa testipenkissä.

            Diskejä (ja ATE:n paloja) löysin UK seekpartista, mutta tilaista en ole vielä tehnyt.
            325i e92 2011

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9078
              • Oulu

              #7
              Kokonaisuutena edellä mainitut palikat ovat toimineet mainiosti. Pieni miinus on kuitenkin tullut havaittua. Kylmänä heti liikkeellelähdön jälkeen takajarrut hieman vinkuu kevyessä jarrutuksessa. Tuo ominaisuus kuitenkin häviää heti ensimmäisen kunnon jarrutuksen jälkeen.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • kapupetri
                Bimmer Rookie
                • Jan 2012
                • 92
                • Vantaa

                #8
                Originally posted by Clavurion View Post
                Kokonaisuutena edellä mainitut palikat ovat toimineet mainiosti. Pieni miinus on kuitenkin tullut havaittua. Kylmänä heti liikkeellelähdön jälkeen takajarrut hieman vinkuu kevyessä jarrutuksessa. Tuo ominaisuus kuitenkin häviää heti ensimmäisen kunnon jarrutuksen jälkeen.
                Jos varsinaista vikaa ei ole, niin kaippa tuon kanssa voisi elää. Mistä muuten ostit?
                325i e92 2011

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9078
                  • Oulu

                  #9
                  Tuolta tilasin. KLIK

                  Saksan ebayssä noita oli tarjolla halvemmallakin, mutta yllättävän moni kieltäytyi toimittamasta Suomeen.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Originally posted by Clavurion View Post
                    Kokonaisuutena edellä mainitut palikat ovat toimineet mainiosti. Pieni miinus on kuitenkin tullut havaittua. Kylmänä heti liikkeellelähdön jälkeen takajarrut hieman vinkuu kevyessä jarrutuksessa. Tuo ominaisuus kuitenkin häviää heti ensimmäisen kunnon jarrutuksen jälkeen.
                    BMW:stä tulee siis Volvo... Oletko huomannut eroja noiden toiminnassa, siis ovatko jarrut tuntumaltaan samat, toimiiko jarrut kylmänä yhtä hyvin kuin tavallisilla paloilla? Entä tuo narina josta kirjoitin 1. viestissä?
                    E39 528iA

                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      #11
                      Pölyääkö nuo vähemmän kuin normaali palat?

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9078
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by TJJ View Post
                        BMW:stä tulee siis Volvo... Oletko huomannut eroja noiden toiminnassa, siis ovatko jarrut tuntumaltaan samat, toimiiko jarrut kylmänä yhtä hyvin kuin tavallisilla paloilla? Entä tuo narina josta kirjoitin 1. viestissä?
                        Sano älä muuta. Pitää tutkailla tilannetta tarkemmin, kun kelit vähän kesäistyy ja pääsee kunnolla jarruttelemaan. Sitä tyypillistä narinaa ei ainakaan vielä ole ilmennyt näillä palikoilla. Purevuudessa ja kylmäkäyttäytymisessä ero edellisiin tavallisiin paloihin on ainakin toistaiseksi ollut niin pieni, että en ole eroa huomannut suuntaan tai toiseen.
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9078
                          • Oulu

                          #13
                          Originally posted by Bmw Master View Post
                          Pölyääkö nuo vähemmän kuin normaali palat?
                          Niin ne ainakin kovasti mainostavat. Jää nähtäväksi. Palojen materiaali on väriltään vaaleaa, niin pöly näkyy joka tapauksessa vähemmän perinteisen värisissä vanteissa.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • Clavurion
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 9078
                            • Oulu

                            #14
                            Originally posted by Clavurion View Post
                            Pieni miinus on kuitenkin tullut havaittua. Kylmänä heti liikkeellelähdön jälkeen takajarrut hieman vinkuu kevyessä jarrutuksessa. Tuo ominaisuus kuitenkin häviää heti ensimmäisen kunnon jarrutuksen jälkeen.
                            Hipistelin vielä uudestaan takajarruja. Viilasin palojen päihin kulutuspinnalle pienet viisteet. Etupaloissahan on reilu viiste, mutta takapaloissa ei yleensä jostain syystä ole. Joka tapauksessa vinkuminen ainakin toistaiseksi loppui täysin.
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • reekoon
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2007
                              • 3415
                              • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                              #15
                              No ihme ettei ole M5 tarjolla.....
                              E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                              JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                              E36 316i Compact Hellrot

                              Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                              Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎