Announcement

Collapse
No announcement yet.

Misukka, Conti, Pirelli ja muut premiumkumit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    Misukka, Conti, Pirelli ja muut premiumkumit

    Olisiko vihdoin aika avata oma topik keskustelulle näistä hintaluokkien 1/3 yläpäähän sijoittuvista Michelin, Continental, Pirelli, Good&Year, ym.renkaista.
    Keskustelussa kannattaa muistaa mainita vähintään renkaan valmistajan lisäksi sen kokoluokka ja malli mistä ollaan kulloinkin keskustelemassa, koska samakin tuote 15" ja 20"
    kokoluokissa voi olla hyvinkin eri tyyppinen.
    Myöskin on niin että samalla valmistajalla on helposti kymmenenkin eri rengasmallia kulloinkin markkinoilla tarjolla, jolloin pelkkä valmistajan mainitseminen ei anna oikeasti tuotteesta mitään kuvaa.
    Täällä voi nyt myös kirota nämä halvemmat tuotteet suoraan manalaan.
    Myös tänne voi nyt postailla ne radoilla saavutetut kierrosajat sekä teillä saavutetut mutkanopeudet.
    Last edited by Hemi; 15-04-2011, 11:42.
  • Ripattila
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2007
    • 389
    • Wonderland

    #2
    Saisko tänne vielä sen kierrosaikaosaston näille premiumeille? :
    E39 523iA Touring
    E39 530iA Touring M-sport (nukkumassa)

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #3
      Originally posted by Rios View Post
      Saisko tänne vielä sen kierrosaikaosaston näille premiumeille? :
      Lisäänpä sen vielä tuohon avaukseen!

      Comment

      • Ha2
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 1786
        • Oulu

        #4
        Mulla ei oo kokemusta uusista premium-renkaista. On mulla autoissa sellaisia ollut mutta vain edellisten omistajien jäljiltä. Lähinnä Contin renkaita. 17" ja 18" -koissa (225, 235 ja 255 leveinä e46:n ja e39:n alla) Muuta en osaa sanoa näistä, kuin että minun kokemuksieni mukaan ainakin Contin kumit on ihan järkyttäviä melkeen suorastaan pelottavia ajaa, kun kulutuspintaa on jäljellä 4-5 mm. Siitä lisää kuluessaan pahenevat vaan. Vetelyä, vollotusta. Uraisella tiellä äkkinäisiä suunnanmuutoksia jne. Näin ainakin madalletun auton alla (E46, alusta kunnossa, uretaanipuslia, kulmat viimesen päälle) ja kyllä se ihan yhtä kauheaa oli ihan sporttialustaisella e39 touringillakin (kulmat säädetty ja alusta kunnossa). Vaikutti myös, että kuluneena kuluu todella nopeasti. Burniksia ja luisuja en harrasta.
        E61 525d LCI

        Comment

        • tuumas
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2007
          • 2564
          • Lapland, Finland

          #5
          M3:ssa tällä hetkellä Misukan Pilot Sportit, erittäin hyvät ajaa ja hiljaiset. Ei vetele urissa. Kulutuskestävyydestä vielä paha sanoa mutta tuntuu kuluvan ehkä hieman nopeammin :think

          Comment

          • alttu
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2010
            • 519
            • Nummela

            #6
            Misukan Pilot Sporteista kokoluokassa 225/45/17" itelläkin erittäin huonot kokemukset kahdelta kesältä. Kova rengasmelu ja uraherkkyys, nämä on juuri ne kaksi ominaisuutta joita renkailta haluan, hiljaiset ja kulkee suoraan vaikka ilman käsiä
            F15 30d ///M-SPORT
            Ex.
            F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

            Comment

            • jaki
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2003
              • 2971
              • Uusimaa

              #7
              Ehkä sopii tähän toikkiin:
              E36:ssa ostettaessa alla Nexen S3000 koossa 235/40/17. Auto oli yli 150:n jälkeen hengenvaarallinen ajaa = sivutuuli heitteli kaistalta toiselle useamman kerran. Ylipäätään auto oli vaikea hallita. En jaksanut asialle vaivautua, koska auto tultaisiin purkamaan joka tapauksessa ja rakentamaan uudestaan (oletin, että alusta oli loppu). Keli huononikin sen verran, että kävin vaihdattamassa alle mukana tulleet Continental TS810 (195/65/15) kitkat. WTF: auto meni viivasuoraan vielä yli 210:n vaudissa. Renkaat oli H-nopeusluokkaa (ja vanhat), niin en juuri tuon kovempaa viitsinyt ajaa. Taas hyvä muistutus, millaisia eroja on merkkirenkailla ja halpiksilla. Tuossahan olisi pitänyt käydä juuri toisin päin.
              BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

              Comment

              • Ha2
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 1786
                • Oulu

                #8
                Oishan ne verrokit pitäny sentään olla samaa kokoluokkaa. Ei kai ilmapallokumeilla mitkään urat tunnu missään.
                E61 525d LCI

                Comment

                • Sami_R
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2007
                  • 276
                  • Kurikka

                  #9
                  Hommasin tuohon 540i E39:iin Continental Sport Contact 3 renkaat kokoa 235/45/17. Ihan hyvin tuntuu kulkevan ainakin verrattuna melkein loppuun kuluneisiin Hankookeihin. Ainahan uusi rengas toki on parempi kuin loppuunkulunut vanha. Uraherkkyys väheni eikä äänikään ole paha. Toki silti Contin kitkoilla (koko 225/55/16) auto kulkee vielä paremmin suoraa ja on hiljaisempi. Mutkatiellä asia toki on toinen... Saas nähdä miten noi kestää kulutusta.
                  BMW F11 520d -11
                  MINI Cooper D -11
                  BMW E90 318i -11
                  BMW E90 318i -06

                  Ex:
                  BMW E46 316i -04
                  E70 X5 3.0sd M-Sport -08
                  E46 325iA -03
                  E39 540iA Individual Limonit Metallic -99

                  Comment

                  • Ripattila
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2007
                    • 389
                    • Wonderland

                    #10
                    Omassa e39:ssä edelliset renkaat oli Misukan ps2:t 235/45/17 kokoisina. Renkaat toimi mielestäni hyvin. Olivat kohtuu hiljaiset ja auto kulki suoraan, eikä hakenut urille. Toisin kuin aikaisemmissa vastaavan kokoluokan Nokialaisissa. Nokia Tsetat muistaakseni...

                    Toisaalta sitten taas, taksissa mitä aikaisemmin ajoin..

                    225/55/16 Continental contisportit oli hyvät ja hiljaiset ajaa. Pito oli loistava, mutta rengas kului nopeasti.

                    Misukat ps2, samaa kokoluokkaa, olivat taas continentaleja huonommat. Kovempi meteli, ja huonompi pito, mutta ehkä hivenen parempi kestävyys.. Mainittakoon vielä, että taksina oli v70 D5(210hp) AWD.
                    E39 523iA Touring
                    E39 530iA Touring M-sport (nukkumassa)

                    Comment

                    • jaki
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2003
                      • 2971
                      • Uusimaa

                      #11
                      Originally posted by Ha2 View Post
                      Oishan ne verrokit pitäny sentään olla samaa kokoluokkaa. Ei kai ilmapallokumeilla mitkään urat tunnu missään.
                      Saksassa on kyllä aika vähän uria (lue ei juuri lainkaan). No, voin kertoa, että, jos auto siirtyy kaistalta toiselle (mitä ei ikinä tapahtunut itselle, kuitenkin varmaan n 20 - 30 tkm tullut tuolla ajettua...), vika ei todellakaan ole missään uraherkkyydessä.
                      Ok, mutta n 120:n vauhdissa, auto oli lähes siedettävä. Epätarkka kuitenkin, verrattuna noihin pallukoihin.
                      BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                      Comment

                      • TKGL
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2009
                        • 260
                        • Tampere

                        #12
                        Itsellä nyt kesärenkaina Misukan PS3:set koossa 235/45 17". Ei vetele urissa eikä ole mielestäni mitenkään meluisat. Pitoa riittää varmasti yli tarpeiden.

                        Isona miinuksena on todella kova kuluminen takarenkaissa. Alusta on suunnattu ja rengas kuluu tasaisesti, mutta paljon.

                        Comment

                        • AlpinWeiss
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2007
                          • 927
                          • West coast

                          #13
                          Ihan täytyi tulla vaan ilmoittamaan kaikille että alla on Pirelli Pzero Rossot ja oon kyllä tykännyt. Hieno katsella linglong kuljettajia mutkateillä peileistä! Höh, ei vaan, mutta varmasti yhdet parhaista renkaista mitä itsellä on ollut. Hiljaiset ja kulkee todella hienosti suoraan, pitoakin riittää aika reilusti.
                          MBCLK240 -02
                          E36 318 -93
                          E46 320 Ci -01
                          E46 330 CiA -01
                          E60 520i -04
                          E93 325i -07
                          F36 420xi -16

                          Comment

                          • jaki
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2003
                            • 2971
                            • Uusimaa

                            #14
                            Yhdessä E39:ssä oli edessä Campirot (siihen aikaan ihan tuntematon merkki). Luulin aluksi, että ovat jotkut merkkirenkaat, joita saa vain Saksassa. No, totuus paljastui ajossa pari sataa kilometriä myöhemmin (kysyin renkaista yhdestä BMW merkkiliikkeestä ja alkoivat nauramaan ). Noissa lähinnä kamalinta oli meteli ja vetely, märkäpidosta en kerennyt saamaan kokemusta, kun ei sattunut satamaan tuollon lainkaan. Ostin alle Continentalit ja siitä päästäänkin asiaan. Ollut useammat eri Contit alla (niin kesä kuin talvikitka) ja yhtään huonoa tai edes keskinkertaista sarjaa ei ole tullut alle. Ei varmaan ihan ns huippurenkaat mutta ns turvallinen valinta. Ohjaa yllätyksettömästi, suht hiljaiset ja pitää hyvin myös märällä.

                            Sen sijaan aivan huippurenkaina pidän E60:ni alla olevia Bridgestonen A050 renkaita. Ainoa huono puoli on se, että ovat liukkaat kylmällä < +5C. Muuten aivan järjettömän hyvä pito ja johdonmukainen käytös, niin kuivalla kuin märälläkin. Itse asiasa tuo märkäpito melkein naurattaa, tulee ihan kisasaderenkaat mieleen.
                            BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              #15
                              Originally posted by jaki View Post
                              Yhdessä E39:ssä oli edessä Campirot (siihen aikaan ihan tuntematon merkki). Luulin aluksi, että ovat jotkut merkkirenkaat, joita saa vain Saksassa. No, totuus paljastui ajossa pari sataa kilometriä myöhemmin (kysyin renkaista yhdestä BMW merkkiliikkeestä ja alkoivat nauramaan ). Noissa lähinnä kamalinta oli meteli ja vetely, märkäpidosta en kerennyt saamaan kokemusta, kun ei sattunut satamaan tuollon lainkaan. Ostin alle Continentalit ja siitä päästäänkin asiaan. Ollut useammat eri Contit alla (niin kesä kuin talvikitka) ja yhtään huonoa tai edes keskinkertaista sarjaa ei ole tullut alle. Ei varmaan ihan ns huippurenkaat mutta ns turvallinen valinta. Ohjaa yllätyksettömästi, suht hiljaiset ja pitää hyvin myös märällä.

                              Sen sijaan aivan huippurenkaina pidän E60:ni alla olevia Bridgestonen A050 renkaita. Ainoa huono puoli on se, että ovat liukkaat kylmällä < +5C. Muuten aivan järjettömän hyvä pito ja johdonmukainen käytös, niin kuivalla kuin märälläkin. Itse asiasa tuo märkäpito melkein naurattaa, tulee ihan kisasaderenkaat mieleen.
                              Mitenkäs...kun mm.tuossa uusimmassa -2011 Autoreview:in testissä Bridgestone A050 haukuttiin nimenomaan heikon kostean kelin pitonsa vuoksi jopa surkeaksi mainninnalla:
                              ...."Poor wet grip, poor wet handling, low aquaplaning resistance".....?:

                              If a broken car is a sign of a good tyre test, breaking a Focus RS twice, then giving up and using a Sirocco R means the latest Max performance tyre test from Russian magazine Auto Review should be ...


                              mm.samassa testissä kuitenkin Conti5 ja Hankook S1 kehuttiin hyviksi märkäpidon renkaaksi?
                              Lisäksi uusimman Autobildin Max performance renkaiden testissä
                              Hankook Evo 1 oli ainoa 9-pisteeseen märkäpidossa yltänyt rengas?
                              Misukan ps3 sai muuten vain 6-pistettä märkäpidosta ja tätäkin on joku kehunut huippu sadekelin renkaaksi?
                              Kaiken lisäksi Hankook jatkoi jo 2010 alkamaa voittoputkea ja taas kerran voitti koko testin maininnalla: ....."Following on the trend from 2010 the Hankook S1 EVO scored strongly in all the tests to take the overall win"...... :

                              The excellent German magazine Auto Bild have just published their 2011 max performance summer tyre test covering 10 tyres. Auto Bild decided to use the the popular 225/40 r18 tyre size, fitted to ...
                              Last edited by Hemi; 15-04-2011, 16:50.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎