Siinäpä se.
Käykö r12 järjestelmään r134a:lle tarkoitetut o-renkaat?
Collapse
X
-
Kysymys jättää aika paljon auki mutta joissain vehkeissä muutetaan wanhanmallinen järjestelmä toimimaan R134A:lla vaihtamalla O-renkaat "uudenmallisiksi".
Yhtä epämääräinen vastaus kuin kysymyskin.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
-
-
Originally posted by petrolhead View PostKysymys jättää aika paljon auki mutta joissain vehkeissä muutetaan wanhanmallinen järjestelmä toimimaan R134A:lla vaihtamalla O-renkaat "uudenmallisiksi".
Yhtä epämääräinen vastaus kuin kysymyskin.
Juuri sitä mietiskelin itsekkin kun ne r12 renkaat taas päästää ton 134:n läpi niin eikö sitten tuon 134:n renkaat pitäisi olla "tiiviimpiä".
Ja siis kysyn tätä tosiaan sen takia että mulla yksi ilmastointiputki halkes ja nyt pitäis uus laittaa kiinni ja haluan vaihtaa ne o-renkaat kun oli jo aikansa nähneen näköiset.
Auto on e36 325iA -92 ja putki oli se mikä lähtee kuivaimelta rintapeltiin.
Comment
-
-
Originally posted by Jürgen_ View PostKannattaa laitta kaikki tiivisteet uusiksi mitkä vaan helposti irtoaa. Ei ne niin paljoa maksa että kannataa ruveta säästelemään muutamassa tiivisterenkaassa.
EDITTI: Esim tällainen satsi ?
EDIT 2 : Tuleehan siinä näköjään roipetta jos kunnolla tekee :
Stick-on label
Installation instructions
Filling valve adapter
Filling valve adapter
Label "retrofit"
Gasket ring
Drying container
Safety pressure switchLast edited by petrolhead; 09-05-2011, 16:42.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostNimenomaan joo , ne pitää vaihtaa kaikki jotta huttu pysyy sisällä. Merkkiliikkeen varaosatiski varmaan osaa kertoa mitä sisältyy R134a retrofit-kittiin tai sen sellaiseen.
Vanhat tiivisteet mukaan malliksi ja paikalliseen autoilmastointien erikoisliikkeeseen vaan ostoksilleEi riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...
Comment
-
-
Originally posted by Jürgen_ View PostTai sitten varaosamyyjä jää kattomaan suuauki että mitä tää jantteri oikein höpäjää :think2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by Jürgen_ View PostTai sitten varaosamyyjä jää kattomaan suuauki että mitä tää jantteri oikein höpäjää :think
Vanhat tiivisteet mukaan malliksi ja paikalliseen autoilmastointien erikoisliikkeeseen vaan ostoksille
Mitään ulkoisia eroja ei ole, mutta halusin vaan varmistella että onko kukaan oikeasti vaihtanut tiivisteitä tonne ja heittäny r12 sisään?
Ainakin mun maalaisjärjellä jos r134a järjestelmä on paineistetumpi ja aine itsessään on "ohuempaa" kuin r12, niin kyllähän niiden tiivisteiden luulisi sitten pitävän r12 järjestelmässä.
Comment
-
-
Originally posted by Kristianl View PostOon kyllä ite töissä korjaamolla ja löytyy ilmastointivehkeet ja ilmastointijärjestelmiin tarkoitettuja o-renkaita. Ne vanhat on kyllä samanväriset kun ne mitä r134ahan käytetään eli vihreitä.
Mitään ulkoisia eroja ei ole, mutta halusin vaan varmistella että onko kukaan oikeasti vaihtanut tiivisteitä tonne ja heittäny r12 sisään?
Ainakin mun maalaisjärjellä jos r134a järjestelmä on paineistetumpi ja aine itsessään on "ohuempaa" kuin r12, niin kyllähän niiden tiivisteiden luulisi sitten pitävän r12 järjestelmässä.:think
F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View Postyleensä ongelma on toisinpäin kun R12 ei saa mistään ja jos saa niin "ympäristörikos" on tapahtunut:think
Eli täytetään r12 eikä millään korvikkeella!!
Leikisti tietysti jos virkavalta tätä lankaa jostain syystä silmäilee
Comment
-
-
Originally posted by Jürgen_ View PostItse laittaisin r-134 eikä mitään r-12 korvikkeita. Ei se niin suuri homma ole vaihtaa niitä aineita.
Kun miksi maksaisin sen jos mulla on täysin toimiva r12 järjestelmä ja mahdollisuus täyttää se r12 eikä millään korvikkeella? Kun pitäis vaan saada tietää mitkä o-renkaat sinne menee ni saa ton läjään ja vietyä täytettäväks
Comment
-
-
Originally posted by Kristianl View PostPari sataa maksaa retrofitti et toimii uudella aineella.
Kun miksi maksaisin sen jos mulla on täysin toimiva r12 järjestelmä ja mahdollisuus täyttää se r12 eikä millään korvikkeella? Kun pitäis vaan saada tietää mitkä o-renkaat sinne menee ni saa ton läjään ja vietyä täytettäväksEi riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...
Comment
-
-
Heeetkinen hetkinen hetkinen?!
R12:aa ei ole saanut enää pitkään aikaan virallisesti ja toivottavasti tämä syöpä on saatu kitkettyä pimeiltä markkinoiltakin, onhan r12 kieltämisestä jo 16 vuotta. Mikäs ongelma olisi täyttää se järjestelmä jollain vähemmän haitallisella korvaavalla aineella kuten RS24 tai R413A??BMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic
Originally posted by kaolOngelma: Kolmekutonen.
Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä.
Comment
-
Comment