E60:ssä Lemförderin taaempi etualatukivarsi kesti 9kk ja 30tkm. No, menihän se takuun nimissä uusiksi asennuksineen. Ehkä se oli se kuuluisa maanantailainen.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kumpi on parempi Meyle vai Lemförder?
Collapse
X
-
Originally posted by Antti O View PostPakko kommentoida "tuntuu ettei näissä vehkeissä mikään kestä"
En tiedä millaisella käytöllä autosi ovat, mutta isäni osti vuonna 2005 uuden E46 faceliftin ja käytti sitä päivittäin työajoihin (ostoesimies metsäpuolella) = ajeli hiekkateitä ja mettäteitä päivät. Nyt autossa on 175tkm mittarissa ja siihen on vaihdettu eteen alatukivarren puslat+koiranluut. Muut osat ovat alkuperäisiä. Joten mielestäni voisi sanoa että alatukivarsi/pallo/raidetangot ovat vähintäänkin kestävää kamaa. Minulla sitävastoin on 2003 E46 facelifti missä on myöskin alkuperäiset alatukivarret. Osissa on 2003 stanssaukset. Ajomäärä 147tkm. Takapuslat + koiranluut on vaihdettu tietysti hiljattain kun alkoi pientä oireilua olemaan.
Summasummarum, e46 alusta alunperin on melkoisen vahvaa kamaa. Alatukivarren puslat on se heikoin lenkki.
Nuohan ovat ihan hyvin kestäneet.
Mutta kaikki on niin suhteellista. 150 tkm Bemarilla vain muutaman alustan osan vaihdolla on hyvä suoritus, mutta esim. vaikka Corollan kohdalla voitaisiin puhua maanantaikappaleesta...
Aikamoista nivelenvaihteluahan tämä "laatuautoilu" japseihin tottuneelle on, mutta kyllä näiden kanssa pärjää, kunhan vaan vaihtaa aina kaikki pareittain, ja vaikka muutenkin vähän enemmän kerralla. Esim jos nyt vaikka E39:ssä on joku pallo reilun satkun jälkeen väljä, niin laittaa kaikki sitten kerralla uutta. Ei tarvii ihan jatkuvasti olla yksittäisia osia vaihtamassa.
Audi/Passat on paras esimerkki siitä, kuinka nivelien vaihdosta ei tule loppua ikinä, ja aina on joku paikka väljänä, jos niitä vaihtaa yhden kerrallaan. Kyllä noillakin hyvän tovin ajelee kolinoitta, jos uusii koko etupään kerralla.
Comment
-
-
Muistaapa kiristää sisäpäät vasta auton ollessa pyörien varassa, varsinkin tuo E6x taaemman tukivarren sisäpään pusla on niin pieni ettei kestä suurta kiertoliikettä mikä syntyy jos kiristetään "tunkin nokassa". Mulle pajalla kiristivät aikoinaan nuo ylhäällä ollessa, kesti sisäpuslat kuukauden. Sain kyllä takuuseen uudet jotka vaihoin ite.
Comment
-
Comment