Announcement

Collapse
No announcement yet.

pyöränpultti korkkasi..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • m.luukkonen
    BTCF Member
    • Feb 2011
    • 336
    • Oulu

    pyöränpultti korkkasi..

    Eli ns. Varkaudenestopultti korkkasi, reiät joihin avaimen tapit tulevat ovat murjotuneet niin ettei saa enää kunnon otetta. Pultti on todella tiukassa. Mikä neuvoksi?
    Volvo V60 D4 AWD -13 (käyttis)
    E30 316i M40B16 4d -89 (projekti)
    E36 320 M52B20 Cabriolet -95 (kesäpirssi)
    Ex:
    E39 525tds Sedan -99
    E36 318iS Coupe -93
    E60 530DA -04
  • kaol
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 5007
    • Ilmajoki

    #2
    Aja auto rengasliikkeseen. Siellä on työkalut korkanneiden pulttien avaamiseen.
    Kokeilemalla se selviää...

    Comment

    • petrolhead
      Moderator
      • Feb 2004
      • 13793
      • Hyvinkää

      #3
      Jos näkis esim kuvan siitä pyöränruuvista (ja millasessa paikassa/vanteen reiässä se on)ni osaisi ehkä neuvoa. Jos haluaa itse tehdä tosiaan eikä viedä rengassliikkeeseen. On noita irroitettu konstilla ja toisellakin.

      Vinkki, sitte ku saat sen pois niin osta tilalle tavalliset pyöränruuvit. Vanne-varkaita ne ei estä mutta ovat tavan käyttäjälle yks jumalan mieliharmi.. tai, no, my 2 cents..

      Jarno
      2015 VW Crafter
      1984 BMW 316
      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

      Comment

      • manzneri
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2007
        • 551
        • Kesälahti

        #4
        Joo o, itse totesin myös nyt tänä syksynä renkaanvaihton yhteydessä että lukkopulttien käyttö on omalta osaltani historiaa. Tosiammattilaisia ne eivät estä mitenkään (niillä on semmoset avaimet matkassa millä aukeaa mikä vain) vaan se kelle noista on haittaa on ainoastaan käyttäjä itse...

        Omassa tapauksessani oli 2 juuttunutta/nyrjähtänyttä lukkopulttia joista toisen sain sarjan omalla avaimella irti kun hakkasin väkisin sen moskalla kiinni.

        Toiseen pulttiin jouduin hitsaamaan avaimen kiinni että sai käännettyä. Ja oli jotain pehmeetä kromityylistä metallia niin oli aika hankalaa tuo hitsaaminen mutta sain kuitenkin kiinni ja lopulta auki.

        Jos ei ole työkaluja niin suosittelen käymään rengasliikkeessä suoraan...

        Comment

        • m.luukkonen
          BTCF Member
          • Feb 2011
          • 336
          • Oulu

          #5
          Joo itsekkin aion heittää vesilintua noilla lukkopulteilla. Käytän erään tutun pajalla, itse en saa ku pulttia murjottua pahemmaksi. Enkä kehtaa hitsata, joten jääköön tämä "sepän" päänvaivaksi tuli vaan aika paskaan aikaan, just nostin toiselta puolelta keulaa ku liian matala talvi olosuhteisiin. Toinen puoli on nyt lintta ja toinen ei niinkään.
          Volvo V60 D4 AWD -13 (käyttis)
          E30 316i M40B16 4d -89 (projekti)
          E36 320 M52B20 Cabriolet -95 (kesäpirssi)
          Ex:
          E39 525tds Sedan -99
          E36 318iS Coupe -93
          E60 530DA -04

          Comment

          • AnttiR
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2006
            • 819
            • Jyväskylä

            #6
            Vastakierrehylsy, sillä lähtee.
            E61 535d -04

            Comment

            • AlpinWeiss
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2007
              • 927
              • West coast

              #7
              Originally posted by manzneri View Post
              Tosiammattilaisia ne eivät estä mitenkään (niillä on semmoset avaimet matkassa millä aukeaa mikä vain) vaan se kelle noista on haittaa on ainoastaan käyttäjä itse...
              Itsekin lopettanut lukkopulttien käytön, koska vakuutuksetkin ovat olemassa. Mutta kyllä ne silti estävät ne lippismiesten pöllintäyritykset, vaikka ammattilaisia eivät haittaakaan.
              MBCLK240 -02
              E36 318 -93
              E46 320 Ci -01
              E46 330 CiA -01
              E60 520i -04
              E93 325i -07
              F36 420xi -16

              Comment

              • m.luukkonen
                BTCF Member
                • Feb 2011
                • 336
                • Oulu

                #8
                Tänään koetetaan vielä hitsaamalla pulttiin avain, katsotaan miten käy. Myös vastakierretappia kokeillaan tänään.
                Volvo V60 D4 AWD -13 (käyttis)
                E30 316i M40B16 4d -89 (projekti)
                E36 320 M52B20 Cabriolet -95 (kesäpirssi)
                Ex:
                E39 525tds Sedan -99
                E36 318iS Coupe -93
                E60 530DA -04

                Comment

                • AnttiR
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2006
                  • 819
                  • Jyväskylä

                  #9
                  Edelleen suosittelen vastakierrehylsyä
                  http://www.virtasenkauppa.fi/tuottee...takierrehylsyt
                  Täällä saa työkaluliikkeestä ostettua yksittäinkin niin ei hinta karkaa.
                  E61 535d -04

                  Comment

                  • tunika
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2008
                    • 808
                    • Seinäjoki

                    #10
                    Itse irrottelin niin, että löin moskalla vaan pykälää liian pienen normi hylsyn lukkopultin päälle. Toki oma ongelma oli kadonnut lukkopultin avain.
                    e34 520i --> 2.7 ETA sedan -89 luisupulkka
                    e39 530da touring -01
                    ------------------------------- Duo Osmo
                    Smart fortwo coupe -00 ex
                    mb 190 2.5-16 -89 ex
                    e36 328I sedan -95 ex
                    e36 318Is coupe -93 ex

                    Comment

                    • zener
                      Moderator
                      • Oct 2004
                      • 14427
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by tunika View Post
                      Itse irrottelin niin, että löin moskalla vaan pykälää liian pienen normi hylsyn lukkopultin päälle. Toki oma ongelma oli kadonnut lukkopultin avain.
                      Riippuu taas lukkopultista. Kaikkiin tuokaan ei onnistu suoraan.
                      E65 730dA '04 klick
                      F10 520dA '11 klick
                      E34 520iA '91 klick

                      Instagram


                      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                      Comment

                      • atte.o
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2009
                        • 894
                        • haukipudas

                        #12
                        Kyllä ne lukkopultitkin kestää kun käyttää järkeä.Monesti tuhotaan kun ammutaan lukkopultti mutterimyllyllä auki/kiinni.
                        E61 M-sport

                        Comment

                        • manzneri
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2007
                          • 551
                          • Kesälahti

                          #13
                          Originally posted by atte.o View Post
                          Kyllä ne lukkopultitkin kestää kun käyttää järkeä.Monesti tuhotaan kun ammutaan lukkopultti mutterimyllyllä auki/kiinni.
                          Omassa tapauksessani ei kyllä voi allekirjoittaa tuota. Tasan tarkkaan putsannut _aina_ sekä avaimen että pultinpään ja katsonut että on varmasti hylsy pohjassa. Ja räikällä avattu eikä pulttipyssyllä.

                          Lisäksi sarja ei ollut ihan kuitenkaan halvin mahdollinen vaan ns. keskitasoinen. Kuitenkin se hylsy oli ilmeisesti niin pehmeästä materiaalista valmistettu että muoto alkoi "sorvaantua" ja myös pultin kannoissa tapahtui samaa ilmiötä. Tämän jälkeen vaikka hylsy on pohjassa tapahtuu nyrjähtäminen ja sen jälkeen onkin näitä kivoja operaatioita tiedossa

                          Comment

                          • Dani
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2007
                            • 3847
                            • Espoo

                            #14
                            Lukkopultteja ei pitäis pulttipyssyllä kiristää, tai käsin rystyset valkoisina.
                            sigpic
                            Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                            Comment

                            • Cock
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2003
                              • 752
                              • Tsadi

                              #15
                              Lukkopultit ovat itsensä Saatanan keksintö, työn puolesta noita on tullut irroteltua jos jonkun näköisiä, enkä ole myöskään asiakkailleni suositellut lukkopulttien käyttöä oli sitten kuinka "prameat" vanteet hyvänsä. Vakuutukset on sitä varten jos sattuu häviämään.

                              Topikkiin, onko kyseessä tälläiset viritykset ? http://www.google.fi/imgres?imgurl=h...QEwAw&dur=3234

                              Jos, niin nuo on helppo avata. Tuon pyörivän kortongin kun naputtelee tuosta pultin kannasta puukon/talttapäämeisselin sekä vasaran kera irtipoikki, niin sen jälkeen huitaisee 17mm hylsyn moskan kanssa perille asti ja senkun aukaisee..
                              540i 6-Gang Touring -95 -ZzZz-
                              Audi A6 C7 S-Line ABT

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎