Eli ns. Varkaudenestopultti korkkasi, reiät joihin avaimen tapit tulevat ovat murjotuneet niin ettei saa enää kunnon otetta. Pultti on todella tiukassa. Mikä neuvoksi?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
pyöränpultti korkkasi..
Collapse
X
-
Jos näkis esim kuvan siitä pyöränruuvista (ja millasessa paikassa/vanteen reiässä se on)ni osaisi ehkä neuvoa. Jos haluaa itse tehdä tosiaan eikä viedä rengassliikkeeseen. On noita irroitettu konstilla ja toisellakin.
Vinkki, sitte ku saat sen pois niin osta tilalle tavalliset pyöränruuvit. Vanne-varkaita ne ei estä mutta ovat tavan käyttäjälle yks jumalan mieliharmi.. tai, no, my 2 cents..
Jarno2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Joo o, itse totesin myös nyt tänä syksynä renkaanvaihton yhteydessä että lukkopulttien käyttö on omalta osaltani historiaa. Tosiammattilaisia ne eivät estä mitenkään (niillä on semmoset avaimet matkassa millä aukeaa mikä vain) vaan se kelle noista on haittaa on ainoastaan käyttäjä itse...
Omassa tapauksessani oli 2 juuttunutta/nyrjähtänyttä lukkopulttia joista toisen sain sarjan omalla avaimella irti kun hakkasin väkisin sen moskalla kiinni.
Toiseen pulttiin jouduin hitsaamaan avaimen kiinni että sai käännettyä. Ja oli jotain pehmeetä kromityylistä metallia niin oli aika hankalaa tuo hitsaaminen mutta sain kuitenkin kiinni ja lopulta auki.
Jos ei ole työkaluja niin suosittelen käymään rengasliikkeessä suoraan...
Comment
-
-
Joo itsekkin aion heittää vesilintua noilla lukkopulteilla. Käytän erään tutun pajalla, itse en saa ku pulttia murjottua pahemmaksi. Enkä kehtaa hitsata, joten jääköön tämä "sepän" päänvaivaksi tuli vaan aika paskaan aikaan, just nostin toiselta puolelta keulaa ku liian matala talvi olosuhteisiin. Toinen puoli on nyt lintta ja toinen ei niinkään.Volvo V60 D4 AWD -13 (käyttis)
E30 316i M40B16 4d -89 (projekti)
E36 320 M52B20 Cabriolet -95 (kesäpirssi)
Ex:
E39 525tds Sedan -99
E36 318iS Coupe -93
E60 530DA -04
Comment
-
-
Originally posted by manzneri View PostTosiammattilaisia ne eivät estä mitenkään (niillä on semmoset avaimet matkassa millä aukeaa mikä vain) vaan se kelle noista on haittaa on ainoastaan käyttäjä itse...MBCLK240 -02
E36 318 -93
E46 320 Ci -01
E46 330 CiA -01
E60 520i -04
E93 325i -07
F36 420xi -16
Comment
-
-
Edelleen suosittelen vastakierrehylsyä
http://www.virtasenkauppa.fi/tuottee...takierrehylsyt
Täällä saa työkaluliikkeestä ostettua yksittäinkin niin ei hinta karkaa.E61 535d -04
Comment
-
-
Itse irrottelin niin, että löin moskalla vaan pykälää liian pienen normi hylsyn lukkopultin päälle. Toki oma ongelma oli kadonnut lukkopultin avain.e34 520i --> 2.7 ETA sedan -89 luisupulkka
e39 530da touring -01
------------------------------- Duo Osmo
Smart fortwo coupe -00 ex
mb 190 2.5-16 -89 ex
e36 328I sedan -95 ex
e36 318Is coupe -93 ex
Comment
-
-
Originally posted by tunika View PostItse irrottelin niin, että löin moskalla vaan pykälää liian pienen normi hylsyn lukkopultin päälle. Toki oma ongelma oli kadonnut lukkopultin avain.
Comment
-
-
Originally posted by atte.o View PostKyllä ne lukkopultitkin kestää kun käyttää järkeä.Monesti tuhotaan kun ammutaan lukkopultti mutterimyllyllä auki/kiinni.
Lisäksi sarja ei ollut ihan kuitenkaan halvin mahdollinen vaan ns. keskitasoinen. Kuitenkin se hylsy oli ilmeisesti niin pehmeästä materiaalista valmistettu että muoto alkoi "sorvaantua" ja myös pultin kannoissa tapahtui samaa ilmiötä. Tämän jälkeen vaikka hylsy on pohjassa tapahtuu nyrjähtäminen ja sen jälkeen onkin näitä kivoja operaatioita tiedossa
Comment
-
-
Lukkopultit ovat itsensä Saatanan keksintö, työn puolesta noita on tullut irroteltua jos jonkun näköisiä, enkä ole myöskään asiakkailleni suositellut lukkopulttien käyttöä oli sitten kuinka "prameat" vanteet hyvänsä. Vakuutukset on sitä varten jos sattuu häviämään.
Topikkiin, onko kyseessä tälläiset viritykset ? http://www.google.fi/imgres?imgurl=h...QEwAw&dur=3234
Jos, niin nuo on helppo avata. Tuon pyörivän kortongin kun naputtelee tuosta pultin kannasta puukon/talttapäämeisselin sekä vasaran kera irtipoikki, niin sen jälkeen huitaisee 17mm hylsyn moskan kanssa perille asti ja senkun aukaisee..540i 6-Gang Touring -95 -ZzZz-
Audi A6 C7 S-Line ABT
Comment
-
Comment