Announcement

Collapse
No announcement yet.

Iskareiden kunto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kosarn
    Newbiemmer
    • Mar 2012
    • 9
    • Kokkola

    Iskareiden kunto

    Onko normaalia jos iskarit puristuu helposti sisään mutta tulevat hitaasti itsestään ulos ja ulostuloa ei saa nopeutettua käsipelillä kovinkaan helposti? Kyseessä on E90 m-sportin etu iskarit. Oman kokemuksen mukaan ne täytyisi olla suurin piirtein yhtä jäykät molempiin suuntiin. Mitään vuotoja ei ole kuitenkaan havaittavissa.
  • Antsah
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2009
    • 1776
    • Oulu

    #2
    Eikös ne pitäisi olla ainakin jonkulaisessa kunnossa vielä jos pumput nousee kuitenkin tasaisesti ylös( ei töki yms). Mitä itsellä on tullut vastaan niin pumput ei nouse enää ylös tai nousee vain vähän.

    Comment

    • kosarn
      Newbiemmer
      • Mar 2012
      • 9
      • Kokkola

      #3
      tässä vielä video:


      Tasaisesti kyllä ne nousee mutta aika helposti ja nopeasti ne saa työnnettyä sisään. Molemmat etuiskarit täsmälleen samanlaiset.

      Comment

      • Antsah
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2009
        • 1776
        • Oulu

        #4
        Minusta nuo näyttää normaaleilta, voihan nuo olla jo vähän väsyneet. Ei nuo orkkispumput kovin jäykät ole uutenakaan.

        Mitäs muu raati äänestää?
        Last edited by Antsah; 16-04-2012, 21:19.

        Comment

        • Juhis
          BTCF Honorary Member
          • Jul 2002
          • 19175
          • -

          #5
          Kyllä tuo normaalilta vaikuttaa. Jotkut iskarit on sellaisia, että niitä ei saa edes painaa "pohjaan saakka", vaan voivat rikkoontua siitä. :think En tosin tiedä, onko BMW:n alkuperäisiskareissa käytetty tällaisia malleja.

          Kai se iskarin toiminnassa on tärkeää, miten se reagoi äkkinäisiin liikkeisiin. Eikös jousituksen ole tarkoitus kantaa auton paino / kuorma ja iskunvaimentimien (joskus kutsuttu myös heilahduksenvaimentimiksi) tarkoitus pitää huolta, ettei auto jää keinumaan jousituksen varassa.. Eli pysäyttää jousituksen liike esim. kuoppaan ajettaessa.
          All good things come to those who wait.

          Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

          Sound Factory Bar & Nightclub

          Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

          Comment

          • Yyz
            Bimmer Rookie
            • Jan 2009
            • 151
            • Pirkkala

            #6
            Normaalilta näyttää, ylöspäinvaimennus on tärkeämpi vakioiskareissa.
            (ei taida vakioissa ollakkaan alaspäinvaimennusta)

            Comment

            • Tome
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2003
              • 548
              • Joensuu

              #7
              Puristus- ja paluuvaimennus on iskarin (ja alustan) toiminnan kannalta yhtä tärkeitä. Jos käsinpainamalla (niin nopeasti kun sen pystyt tekemään) saat iskarin kasaan niin aivan varmasti sulla on iskari paskana.
              Last edited by Tome; 27-04-2012, 12:31.

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                #8
                Originally posted by Tome View Post
                Puristus- ja paluuvaimennus on iskarin (ja alustan) toiminnan kannalta yhtä tärkeitä. Jos käsinpainamalla (niin nopeasti kun sen pystyt tekemään) saat iskarin kasaan niin aivan varmasti sulla on iskari paskana.
                Eipä taida maailmassa montaa ehjää iskaria sitten olla

                Comment

                • Tome
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2003
                  • 548
                  • Joensuu

                  #9
                  Originally posted by Bmw Master View Post
                  Eipä taida maailmassa montaa ehjää iskaria sitten olla
                  olkoon sitten niin muttei uus iskari mee sohlona pohjaan kun sitä vähän painaa.

                  Comment

                  • GOOFY
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 4139
                    • .

                    #10
                    Originally posted by Tome View Post
                    olkoon sitten niin muttei uus iskari mee sohlona pohjaan kun sitä vähän painaa.
                    Uus iskarihan just menee helposti pohjaan ja alkaa toimimaan kunnolla kun sitä jonku kerran painelee pohjaan...
                    E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                    Comment

                    • Antsah
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2009
                      • 1776
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by Tome View Post
                      olkoon sitten niin muttei uus iskari mee sohlona pohjaan kun sitä vähän painaa.
                      Ei tuo nyt ihan sohlona ainakaan videossa mene jos kaksinkäsin pitää painaa.

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16465
                        • Asikkala

                        #12
                        Originally posted by Tome View Post
                        olkoon sitten niin muttei uus iskari mee sohlona pohjaan kun sitä vähän painaa.
                        Ei mene sohlona mutta menee kuitenkin, tähän Bmw Master viittaa.

                        Comment

                        • Tome
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2003
                          • 548
                          • Joensuu

                          #13
                          Meneehän se toki pohjaan timmikin iskari en mä sitä väitäkään mutta kyllä sen pitää vastustaa ihan reilusti ja sitä enemmän sen pitää vastustaa mitä nopeemmin sitä yrittää painaa. Ja topikin aloittajalle jos iskareilla ajettu yli 100tkm nii suosista uutta alle ni ei tartte murehtia.

                          Comment

                          • JJT
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6694
                            • .......

                            #14
                            Vähän ot, mutta iskareissa on aika paljon eroja.
                            Esim. E36 M3, alkup. iskareissa sisäänvaimennusta paljon vähemmän kuin ulospäin. Perusmallin vakio iskareilla päinvastoin. Sitten esim. Bilstein B8, tuntuu olevan aikalailla saman verran molempiin suuntiin.
                            Myyn:
                            M10/20/52 E30-E36 osia

                            Comment

                            • expertti
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2005
                              • 873
                              • Kainuu

                              #15
                              Kokeilin ihan mielenkiinnosta painaa KONI FSD- iskareita(uudet). Kyllä nekin menee pohjaan kun painaa kaksin käsin...

                              Hitaaaaaaaaasti ne palautuu...


                              Nuo olis tarkoitus heittää alle toukkaan kun kelit kuivaa ja lämpiää.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎