Onko normaalia jos iskarit puristuu helposti sisään mutta tulevat hitaasti itsestään ulos ja ulostuloa ei saa nopeutettua käsipelillä kovinkaan helposti? Kyseessä on E90 m-sportin etu iskarit. Oman kokemuksen mukaan ne täytyisi olla suurin piirtein yhtä jäykät molempiin suuntiin. Mitään vuotoja ei ole kuitenkaan havaittavissa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Iskareiden kunto
Collapse
X
-
Kyllä tuo normaalilta vaikuttaa. Jotkut iskarit on sellaisia, että niitä ei saa edes painaa "pohjaan saakka", vaan voivat rikkoontua siitä. :think En tosin tiedä, onko BMW:n alkuperäisiskareissa käytetty tällaisia malleja.
Kai se iskarin toiminnassa on tärkeää, miten se reagoi äkkinäisiin liikkeisiin. Eikös jousituksen ole tarkoitus kantaa auton paino / kuorma ja iskunvaimentimien (joskus kutsuttu myös heilahduksenvaimentimiksi) tarkoitus pitää huolta, ettei auto jää keinumaan jousituksen varassa..Eli pysäyttää jousituksen liike esim. kuoppaan ajettaessa.
All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Originally posted by Tome View PostPuristus- ja paluuvaimennus on iskarin (ja alustan) toiminnan kannalta yhtä tärkeitä. Jos käsinpainamalla (niin nopeasti kun sen pystyt tekemään) saat iskarin kasaan niin aivan varmasti sulla on iskari paskana.
Comment
-
-
Vähän ot, mutta iskareissa on aika paljon eroja.
Esim. E36 M3, alkup. iskareissa sisäänvaimennusta paljon vähemmän kuin ulospäin. Perusmallin vakio iskareilla päinvastoin. Sitten esim. Bilstein B8, tuntuu olevan aikalailla saman verran molempiin suuntiin.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
Comment