E90 nelipyöräsuuntaus raportti, onkohan oikein säädetty?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jr66
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Tuota, paljonko on 0.81`-astetta...kun jo 0.60`-astetta on yksi minuutti?
    1,21`-astetta vai?
    Missä casterit ym.? Eli nyt on sellainen nyrkkipaja että kannattaa heti vaihtaa mittaustyön tekevää putiikkia.
    Hmm... minun silmään nuo merkit esim. tuon 0,81 perässä on asteen merkki, ei minuutin eli 0,81 astetta olisi 0,19 astetta alle yhden asteen, ei 81 minuuttia eli 1 aste 21 minuuttia joka olisi asteiden sadasosina ilmoitettuna 1,35 astetta.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by Kale79 View Post
    Jep, edessä camber vasen 0,81 ja oikea 0,67....
    Tuota, paljonko on 0.81`-astetta...kun jo 0.60`-astetta on yksi minuutti?
    1,21`-astetta vai?
    Missä casterit ym.? Eli nyt on sellainen nyrkkipaja että kannattaa heti vaihtaa mittaustyön tekevää putiikkia.

    Leave a comment:


  • Kale79
    replied
    Jep, edessä camber vasen 0,81 ja oikea 0,67....

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Takana liian vähän camberia ja vas. enemmän aurausta kuin oik.
    Edessä camberit plussalla ?

    Leave a comment:


  • Kale79
    replied
    Kuvankäsittelyn jälkeen hieman parempilaatuinen printti liitteenä.
    Last edited by Kale79; 23-06-2013, 00:54.

    Leave a comment:


  • Kale79
    replied
    Noniin, pientä päivitystä tänne. Autossa on nyt uutta osaa. Konin fsd iskarit, molemmat raidetangot, uretaanipuslat edessä reaktiotangoissa ja tukivarressa. Asennutin puslat ja etuiskarit liikkeessä.

    Nyt herää kysymys tuosta heidän tekemästä nelipyöräsuuntauksesta. Kuulosti meinaan semmoselta tuskailulta, eikä valmista meinannut tulla. Kuulemma säätövara loppuu ja joutuu jotain säätään lisää.

    Liitteenä suuntausraportti. Niin huonolaatuinen printti, ettei siitä meinaa saada selvää. Ei tuo taida ihan kunnossa olla, vai mitä ootte mieltä?
    Attached Files

    Leave a comment:


  • ZTeme
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Se ratkeaa renkaita vaihtamalla.
    No renkaat on vaihdettu ensimmäisenä ja ei ole runflatit

    Leave a comment:


  • Kale79
    replied
    Ei ole runflatit. Onkohan tuo GY efficient grip muuten vaan huono rengasmerkki ko. autoon?

    Leave a comment:


  • Warra
    replied
    Komppaan Hemiä, jos runflatit alla niin ei mikään ihme. Kamalia ajaa.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by ZTeme View Post
    Itsellä aivan samat ongelmat, oma epäilyni on enää iskarit, sillä kaikki muut paikat on jo vaihdettu. Laitathan viestiä tänne jos ongelma ratkeaa:think
    Se ratkeaa renkaita vaihtamalla.

    Leave a comment:


  • ZTeme
    replied
    Itsellä aivan samat ongelmat, oma epäilyni on enää iskarit, sillä kaikki muut paikat on jo vaihdettu. Laitathan viestiä tänne jos ongelma ratkeaa:think

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by Kale79 View Post
    320d -05 auto on vieläki mielestäni aika kamala ajettava.
    Kuulemma eivät löytäneet alustasta väljää ja puslatkin olivat kuulemma jämäkässä kunnossa.
    Säätivät ohjauskulmat. Mutta silti autoa saa ohjata jatkuvasti, että menee suoraan ja urat muljauttelee ikävästi. Hyvin kiikkerän tuntuinen ja tunnoton ohjaus.. Renkaina on goodyear efficientgrip 225/45 -17, liekkö rengasmerkillä osuutta asiaan?

    Lähdenkö suosiolla uusimaan iskarit ja jouset? Ohjauksessa tuntuu pieni klappi kun heiluttaa rattia edestakas ja kaveri pitää renkaasta kiinni samalla. Auton käynnissä ollessa klappia tuntuu paljon vähemmän.

    Suuntausraportti liitteenä. Paikkana Hyvinkään muottikadun bmw huolto.
    Kulmissa ei mitään vikaa.
    Eli sinulla ilmeisesti alla GY:n runflatit? Jos näin, niin vika korkaantuu vaihtamalla renkaat.

    Leave a comment:


  • MKV
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    Taka-akselin kulmia ei ole säädetty. Vähintään pitäis koittaa saada camberit about symmetriseksi oik/vas ja säätää kulkukulma nollaan. Lapun mukaan ei ole edes yritetty vaikka siellä säädöt on olemassa.
    Katsohan tarkemmin. Minusta kai tuossa on kaikki arvot aika hyvinkin kohdallaan. Ja takapäätä on myös säädetty paremmaksi. Takapäässä camber on molemmin puolin lähes sama ja auraus on täsmälleen sama. Etupäässä camber sekä caster on molemmin puolin lähes sama ja auraus on täsmälleen sama. "Ajosuunta", joka tarkoittaa varmaankin kulkukulmaa on 0, mikä sen pitääkin säädön jälkeen olla. Minä sanoisin, että vika on renkaissa/rengaspaineissa tai sitten alustassa jos sinne ei ole tuohon kilometrimäärään vielä mitään uusittu?!
    Last edited by MKV; 26-08-2012, 17:03.

    Leave a comment:


  • bemu2000
    replied
    Voi olla että sinne alustaan ei ole vielä uusittu mitään osaa ja vähän kaikki palikat alkaa olla kulunut.

    Leave a comment:


  • Kale79
    replied
    Autolla on ajettu 210tkm. En yhtään tiedä mitä alustan osia siihen on vaihdettu. Huomasin, että etuiskarin jousessa oli vielä liimatarra roikkumassa, kun vaihdoin kesärenkaat alle.. Oliskohan tuolle ongelmalle edellinen omistaja koittanu tehdä jotain? Itse ajanu jo 20tkm tuolla..

    Auto on tosiaan käytetty jo 2x kertaa nelipyöräsuuntauksessa... Kiemurteleva auto se on.. Itellä työmatka suurimmaksi osaksi motaria...

    Leave a comment:

Working...
X