Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bensaputken valmistus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    #16
    Originally posted by petrolhead View Post
    Asennuksen ja ilmaamisen jälkeen putsaa kaikki liitokset paineilmalla ja cleanerillä. Sitten käy painamassa tennarilla kaikin voimin pedaalia ja kurkkii liitokset läpi ettei missään ole pienintäkään vuotojälkeä. No problem.

    Ja kyllä tollasessa kupariputkessa missä on tyssätty pää, pysyy hutut sisällä. Edes sitä letkuklemmaria ei tarvii mitään älyttömiä kiristää.
    Huolella tehtynä ei tuossa ole mitään ongelmaa. Komentti nyt oli lähinnä tarkoitettu jaki:lle, joka tuntui olevan kauhistunut siitä, että joku tekee itse bensaputket.
    Last edited by HTK12; 18-11-2012, 02:45. Reason: Korjausta..
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Supra^
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 5150
      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

      #17
      Originally posted by HTK12 View Post
      Huolella tehtynä ei tuossa ole mitään ongelmaa. Komentti nyt oli lähinnä tarkoitettuSupra^:lle, joka tuntui olevan kauhistunut siitä, että joku tekee itse bensaputket.
      Anteeksi, mitä? Lue huolellisemmin


      Topicin aloittajalle:
      Jos auto on BMW, ja putkilinjoihin ei tule muutoksia vrt. alkuperäiseen, niin kannattaa ilman muuta tsekata paikalliselta BMW-jälleenmyyjältä alkuperäisten putkien hinta. Mulla maksoi E34:een valmiiksi taitellut 31e & 35e.
      Last edited by Supra^; 18-11-2012, 02:15.
      Musti 8HP
      Nokivasara M47
      TeiniCoupé DCT
      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

      Ex:
      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        #18
        Originally posted by Supra^ View Post
        Anteeksi, mitä? Lue huolellisemmin
        Sori, tuli ajatuskatkos tuossa . Piti olla jaki:lle
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • Perlenbacher
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2010
          • 1103
          • Suomi

          #19
          Ja noihin jarruputkien tekoonhan on työkaluja hydrauli"prässeistä" sellaisiin sormiveivattaviin, vähän pienempiin kuin tuo kuvan työkalu. Olen itse jälkimmäisiin hyvin tykästynyt kun joutuu kuitenkin joskus tosi ahtaassa paikassa vääntämään. En tiedä vaan mistä noita pieniä laadukkaita sarjoja enään saisi. Jos on vinkkiä niin otetaan mielellään vastaan.

          Ja ideahan noissa työkaluissa on kaikissa sama eli puristetaan putken pää sellaiseen "kartio" muotoon joka sitten tiivistyy liitoksesta jatkuvan kappaleen vastakartiota vastaan.
          Last edited by Perlenbacher; 25-11-2012, 18:11.

          Comment

          • jaki
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 2978
            • Uusimaa

            #20
            Mtäs jengi täällä sekoilee. Jarruutkethan on ihan tajuttoman ohutta putkea. Eihän sellaista voi polttoaineputkiksi tehdä. Siitä nyt lähinnä kirjoitin.
            FIA:n säännöissä muuten vaaditaan min 70 bar-putkea/letkua polttoainekäyttöön. Hassusti esim Earlin liittimet on mitoitettu 69 bar:lle (tai siis vastaavala psi paineelle). Naureskelimme yhden AKK:n tekniikkakaverin kanssa, että oikeastaan niitä lentokoneliittimiä ei saisi kilpureissa käyttää
            Kyllähän minä sen tiedän, että polttoaineputkissa on max 10 bar, yleensä luokkaa 2,5 - 3,5 bar, kilpureissakaan. On tuo 70 kyllä "vähän" ylimitoitettua.
            Kirjoitin myös, että liittimien tekeminen ei ole mitään rakettitiedettä. Huolellisuutta vaan peliin.
            BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

            Comment

            • Perlenbacher
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2010
              • 1103
              • Suomi

              #21
              Ohutta tai ei, kestää 10 kertaisen määrän painetta kuin ikinä bensalinjoissa menee.

              Comment

              • Tzeimi
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2004
                • 2067
                • Banshee - Jyväskylä

                #22
                Originally posted by jaki View Post
                Mtäs jengi täällä sekoilee. Jarruutkethan on ihan tajuttoman ohutta putkea. Eihän sellaista voi polttoaineputkiksi tehdä. Siitä nyt lähinnä kirjoitin.
                Niin tuota jarruputkea nyt löytyy hiukka isompiakin kokoja kuin tuo 4.75mm...
                Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                & 02 tulpo saniteetti dyno




                Älä väkisin, ota isompi vasara.
                If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                Comment

                • jaki
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2003
                  • 2978
                  • Uusimaa

                  #23
                  Originally posted by Tzeimi View Post
                  Niin tuota jarruputkea nyt löytyy hiukka isompiakin kokoja kuin tuo 4.75mm...
                  Ok, enpä tuota ajatellut. Itse tein aikoinaan alumiiniputkesta ohjaamon läpi. Onhan se ainakin kevyempää
                  BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                  Comment

                  • Thuppu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2007
                    • 3626
                    • Seinäjoki

                    #24
                    Haponkestävä hydrauliputki on ikuista ja hyvin taittuu 10/12mm putki motonetin halppis putkentaivuttimella.



                    Ja liitokset tietty tällasilla hydrauliversioilla:

                    Last edited by Thuppu; 25-11-2012, 20:09.
                    BMW 740iA "ALPINA"
                    BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                    Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                    Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                    Comment

                    • Ears
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2008
                      • 94
                      • Oulunseutu

                      #25
                      Minä olen tehnyt omaani ihan 12mm vesijohto kuparista. Löijännyt vaan ja taivutellut sopivaksi. Kunnon puhdistus ennen käyttöönottoa.
                      Hytin läpi tulee suojaputkessa että JOS vuotaa niin ei hyttiin bensa lennä.

                      Onko tässä jotakin ihmeellistä kun muut näin ei ole tehnyt? :think

                      Comment

                      • 2bar..ahhh
                        BTCF Honorary Member
                        • Nov 2004
                        • 3351
                        • haapavesi

                        #26
                        Originally posted by Thuppu View Post
                        Haponkestävä hydrauliputki on ikuista ja hyvin taittuu 10/12mm putki motonetin halppis putkentaivuttimella.



                        Ja liitokset tietty tällasilla hydrauliversioilla:

                        siinä on oikee ratkaisu samanlaiset itellä mut vihreillä kiinikkeillä ja vähempi.
                        €34 M5 pelastetaan museoinnilta

                        Comment

                        • Thuppu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2007
                          • 3626
                          • Seinäjoki

                          #27
                          Originally posted by 2bar..ahhh View Post
                          siinä on oikee ratkaisu samanlaiset itellä mut vihreillä kiinikkeillä ja vähempi.
                          Joo, ite hieman vaan näytin vinkua orkkiskiinnikkeille.

                          BMW 740iA "ALPINA"
                          BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                          Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                          Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎