Announcement

Collapse
No announcement yet.

E-34 ratti heiluu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JaniMotturi
    Bimmer Rookie
    • Nov 2003
    • 47
    • Kouvola

    E-34 ratti heiluu

    Joo, huomasin että ratti heiluu siihen malliin, että epäilen sen olevan löysällä. Miten tuon saa "auki"? Arvaako tota mennä sorkkimaan vai tuleeko pussi silmille?
    Siis tämmönen ratti.
    Attached Files
  • Jusaus
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1124
    • Kajaani

    #2
    Originally posted by JaniMotturi
    Joo, huomasin että ratti heiluu siihen malliin, että epäilen sen olevan löysällä. Miten tuon saa "auki"? Arvaako tota mennä sorkkimaan vai tuleeko pussi silmille?
    Siis tämmönen ratti.
    Se varmaan tarttee sähkösen signaalin se bägi että se laukee --> akunkenkä irti ja sitte tutkimaan *mutu*
    Nyk: GSX1300R -00
    Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
    ---------------------------------------------
    -Official member of BTCF-Sauna Team-
    ---------------------------------------------

    Comment

    • Frendiz
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2004
      • 501
      • Kajaani

      #3
      Tässäpä olisi aikalailla mainiot ohjeet ratin irroitukseen. Nuolla ohjeilla itekkin irrotin, paitsi että ei ollu airbag...
      Ratin irroitus
      BMW M5 3.8 -92 Mitt Volleder
      EX:Ford Fiesta 1.1 8V -89 | BMW 525 24V -91 | Opel C kadett -76

      "Ei Riemulla Rajaa, Ku Bemarilla Ajaa"

      Comment

      • JaniMotturi
        Bimmer Rookie
        • Nov 2003
        • 47
        • Kouvola

        #4
        Eli, tarviiko minun irrottaa mitään muuta kuin nuo T-27 kannalla olevat pultit päästäkseni kiristämään/tarkistamaan ratin pultti? Jos irrotan akun navan niin nollautuuko kello? Mielestäni kellon oikeaan aikaan laittaminen on hankalaa minun olemattomalla saksan kielen taidolla.
        Frendiz, kiitos ohjeesta.

        Comment

        • jani73
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 4328
          • Turku

          #5
          Just checking.

          Olet varmaan jo tarkistanutkin rattiputken alaosassa, siellä polkimien lähellä olevan kiristysmutterin, jolla kiristetään säädettävä rattiakseli sopivan jämäkäksi, kuitenkin niin löysälle, että pituussäätö toimii vaivatta? Olipas lausetta.

          Kyseinen mutteri vain on sellainen, joka löystyy ajan mittaan ja tuo välystä ohjaukseen. Muistaakseni sitä polkimien päällä olevaa "pahviakaan" ei tarvitse irroittaa.

          Comment

          • mike_e36
            Bimmer Rookie
            • Feb 2003
            • 175
            • Iisalmi-Kuopio Finland

            #6
            Ettei olis vain ohjaus akselin Ns:Simpukka löystyny jonka pystyy kirimään konehuoneen puolelta...
            Ex bimmers: 4kpl e30 316, 2kpl 320 e30, 325 Cabrio(turbo), e34 520, e30 325IM, 2002 -71.
            -------------------------------------------------------
            320d e46

            Comment

            • Hevimies
              Bimmer Enthusiast
              • May 2004
              • 1456
              • Savonlinna

              #7
              Originally posted by jani73
              Olet varmaan jo tarkistanutkin rattiputken alaosassa, siellä polkimien lähellä olevan kiristysmutterin, jolla kiristetään säädettävä rattiakseli sopivan jämäkäksi, kuitenkin niin löysälle, että pituussäätö toimii vaivatta? Olipas lausetta.
              Tuohan se nimenomaan kaikissa kolmenelosissa kolisee. Kuskin jalkatilan yläpuoleinen muovipaneeli irti ja sieltähän se mutteri jo polkimien luona pilkottaa. Jos ei auta niin sitten ohjausvaihdetta kiristämään.

              Comment

              • JaniMotturi
                Bimmer Rookie
                • Nov 2003
                • 47
                • Kouvola

                #8
                Joo, ratin pultti oli 4 kierrosta löysällä.
                Voisko joku kertoa onko tota rattia käytetty paljonkin e-34:sessa? Alkuperäinen vaikuttaisi olevan valmistusleimojen/valmistusajan mukaan. Kuitenkin sisältä löytyy merkintä e-38. Kaverilta löytyy ko. auto mutta ratti ei kyllä muistuta tippaakaan tota.

                Comment

                • mukko
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2003
                  • 5965
                  • Uleåborg

                  #9
                  Airpägillinen sporttiratti, harvinaisuudesta ei tietoa.
                  Liekö joku Mtech2 + airbag hybridi sitten
                  -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                  Save the World, Fuck The Fuel Economy
                  Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎