Originally posted by duckland
View Post
Oikeilla alustakulmilla rengas EI KULU toispuoleisesti , varsinkaan jos on käyty radalla joka nimenomaan aina syö myös ulkoreunaa, tasaten näin kokonaiskulumista.
Eli sinulla on nyt oikein reilusti väärät alustakulmat ja silti sinulla on pokkaa tilittää teiniangstia minulle kuinka paskat renkaat olen sinulle jossain kohtaa suositellut???
Oletko kokeillut niitä "parempia" renkaita omassa autossasi juuri tässä kokoluokassa?
Ok, saat toki olla ihan mitä mieltä tahansa Hankookin S1:stä, se on sinun oikeutesi vaikka kymmenet ja taas kymmenet rengastestit maailmalta kertoisi ihan päinvastaista(ne siis puhuvat paskaa, samoin kuin minä).
Pointti on kuitenkin siinä minua niistä syyttelemällä ja lapsellisesti kiukuttelemalla haukut oikeasti väärää puuta, kun oikeasti pitäisi vilkaista peiliin ja tsekata ne kulmat oikeiksi tälle renkaalle.
Ne "paremmat renkaat"....jotka kuitenkaan eivät missäänpäin maailmaa eri testeissä EI OLE Hankookin S1:stä piesseet, eikä varsinkaan handling/pito ominaisuuksissa joita nyt näissä "muissa paremmissa renkaissa" niin kovin ylistät?
Ratarenkaat ovat sitten vielä erikseen, vaikka nyt on kuitenkin kyse mitä puhtaimmasta korkean nopeusluokan UHP renkaasta, jossa ulosmitattavia ominaisuuksia painotetaan sport ja ratarenkaan välimaastoon.
Kuitenkin, jos nyt haet sitä "pitoa, pitoa, pitoa"...niin kai se tarkoittaa pitoa myös sadekelissä ja tällöin nämä kadulle suunnitellut UHP renkaat taas lyövät puhtaat ratarenkaat 100-0.
Se on puhdasta itsepetosta kuvitella että yhdessä paketissa saa kaiken joka tyydyttää omia utopistisia romanttisia mielikuvia yhdestä "ultimatum" renkaasta, joka toimii kaikissa olosuhteissa täydellisesti.
Hankook S1.n yksi suurin etu on kuitenkin Suomessa ja Suomen tyyppiteillä vetelemättömyys, joka kuitenkin voi näillä "paremmilla renkailla" olla täysin sietämätöntä näissä kokoluokissa, varsinkin jos(kun rengas on jo hieman kulunut).
Se että tämän tason leveä+matala UHP rengas on lähes tunteeton urille, on melko poikkeuksellista ja itse asiassa juuri Pirellin ja Bridgen tietyt mallit alkavat olemaan näissä kokoluokissa usein ihan sietämättömiä(ok, F30 ei ole tälle kaiken herkin, mutta monet muut on).
Kuitenkin juuri sinulle S1 on se "paska rengas", se on sitten sitä sinulle, ei minulle(ajanut 3-täyttä sarjaa alusta loppuun), ei maailman autolehdistön testeille, eikä oikeastaan kenellekkään muullekkaan täällä nettikeskustelujen ihmeellisessä maailmassa, joten minun syyttely tässä kohtaa on enemmän kuin pikkulikkojen kiukuttelua.
Ei varmasti kannata poimia elämänohjeita täältä sinisen ruudun takaa "isoilta pojilta" ja ottaa uhrin roolia, jos sen jälkeen maailma tuntuu pahalta kun "kaikki onkin paskaa...paitsi kusi"...
Laita ne kulmat kuntoon ja tule sitten syyttelemeen minua "paskasta suosituksesta".
Comment