Announcement

Collapse
No announcement yet.

ohjaustehostimen öljy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LASSI-S
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 4918
    • hattula/hämeenlinna.

    ohjaustehostimen öljy

    kylminä päivinä kun auton käynnistää aamulla ( vaikka ollu lohkolämppärissä ) niin tuo ohjaus on aika jäykkä, sii ei mikään älyttömän jäykkä mut ei sellanen kuin lämpimänä. johtuu siis selvästi ohjaustehostimen öljyistä. mitäköhän sinne pitäsi tuupata että olis kylmänäkin kevyttä ohjata. ja miten nuo ylipäätänsä edes vaihdetaan?

    ja autohan on 525 tdsa
    E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari
  • SledgeHammer82
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1651
    • Pk-seutu

    #2
    Originally posted by LASSI-S
    kylminä päivinä kun auton käynnistää aamulla ( vaikka ollu lohkolämppärissä ) niin tuo ohjaus on aika jäykkä, sii ei mikään älyttömän jäykkä mut ei sellanen kuin lämpimänä. johtuu siis selvästi ohjaustehostimen öljyistä. mitäköhän sinne pitäsi tuupata että olis kylmänäkin kevyttä ohjata. ja miten nuo ylipäätänsä edes vaihdetaan?

    ja autohan on 525 tdsa
    Mitenkäs se lohkolämppäri niitä ohjaustehostimen öljyjä lämmittäisi? Jos rakentelemaan haluat ryhtyä, niin lykkää sähkövastus ohjaustehostimen nestesäiliöön.

    Mutta joo.. itse en kyllä koe tota pientä jäykkyyttä kylmänä minään ongelmana, muistuttaapahan hyvin, että auto on jäässä eli ei tarvitse heti jättää kumia katuun.

    Ja ohjaustehostimen nestesäiliön korkista (tai siinä olevasta tarrasta) selviää mitä öljyä sinne kuuluu. Uudemmissa on ATF- eli automaattiöljyt tehostimen nesteinä.

    Comment

    • LASSI-S
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 4918
      • hattula/hämeenlinna.

      #3
      Originally posted by SledgeHammer82
      Mitenkäs se lohkolämppäri niitä ohjaustehostimen öljyjä lämmittäisi? Jos rakentelemaan haluat ryhtyä, niin lykkää sähkövastus ohjaustehostimen nestesäiliöön.

      Mutta joo.. itse en kyllä koe tota pientä jäykkyyttä kylmänä minään ongelmana, muistuttaapahan hyvin, että auto on jäässä eli ei tarvitse heti jättää kumia katuun.

      Ja ohjaustehostimen nestesäiliön korkista (tai siinä olevasta tarrasta) selviää mitä öljyä sinne kuuluu. Uudemmissa on ATF- eli automaattiöljyt tehostimen nesteinä.
      tuo vastus olikin hyvä idea. tarvii vaan alkaa keksiin miten sen toteuttaa.
      mä pidän tota taas ongelmana, vaik ei se kai ole oikeasti mikään ongelma mut haluan asialle tehä jotain. enkä missään nimessä vedätä yhtään tolla ennenkuin kone on kunnolla lämmin, enkä kyl vedätä oikeastaan muutenkaan. öljyt on kyl sen mukaiset mitkä pitääkin olla tietääkseni. mut joku tos kyl mättää mielestäni ja se voi johtua ainoastaan öljyn jäykkyydestä joka poistuu kun kone lämpiää
      E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 10031
        • KVLA

        #4
        Kun tietäisi autosi iän(vanhatko öljyt kiertää tehostimessa)niin saattaisin uskaltaa kehoittamaan öljyjen vaihtoa.Veikkaampa että ko. öljyt ei monessakaan autossa ole vaihdettu.
        Tietenkään uusilla ja puhtailla öljyillä ei pakkasen aiheuttama "alkujäykkyys" startin jälkeen häviä,mutta luultavasti hieman paranee.
        Nyt kun tämä tuli kirjoitettua,niin tiedän että jotkut alan ammatti-ihmiset tyrmäävät moisen öljyjen tuhlailun (muutama desi) turhana toimenpiteenä ja aiheuttavan vain vahinkoa ohjaustehostajallesi.
        Kuitenkin kondensiovesi ja ajansaatossa öljyn sekaan tullut "kuona" aiheuttaa varmasti haittaa enemmin kuin uudet öljyt.

        Comment

        • SledgeHammer82
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1651
          • Pk-seutu

          #5
          Originally posted by LASSI-S
          tuo vastus olikin hyvä idea. tarvii vaan alkaa keksiin miten sen toteuttaa.
          mä pidän tota taas ongelmana, vaik ei se kai ole oikeasti mikään ongelma mut haluan asialle tehä jotain. enkä missään nimessä vedätä yhtään tolla ennenkuin kone on kunnolla lämmin, enkä kyl vedätä oikeastaan muutenkaan. öljyt on kyl sen mukaiset mitkä pitääkin olla tietääkseni. mut joku tos kyl mättää mielestäni ja se voi johtua ainoastaan öljyn jäykkyydestä joka poistuu kun kone lämpiää
          Jos sitten poltat autosi viritelmilläsi, niin älä täältä päin tule korvauksia hakemaan. =)

          Tässä on taas talvella oppinut arvostamaan lämmintä tallia. Jos auto joutuu olemaan yön pihalla kestää lähtö niin kauan, kun ensin auto käyntiin ja laseja puhdistelemaan, sitten liikkeellelähtö ja saakin muutaman minuutin ajella ykkösellä, jotta vaihteistoöljyt lämpeävät. Sitten sen jälkeen pidän kierrokset 2000-2500, kunnes jäähdytysneste on saavuttanut normaalin käyttölämpötilan. Niin ja vitosta en lämmittelyajossa tietenkään käytä, joten nopeudet on max. 70 km/h.

          Jotkut kutsuisivat sairaudeksi, mutta minkäs sitä luonnolleen voi.

          Comment

          • Hörö
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2004
            • 223

            #6
            No jos sulla on ATF:ää öljyinä niin laita synteettistä ATF:ää. Paljon notkeampaa kylmällä kuin mineraali ATF.
            "Yeah! I'm riding alone and I've drugged my senses
            There's no one else to take the consequences
            See when the day is gone free & the night creeps up on me
            I take my B.M.W that's where I wanna be..."
            D.A.D. True Believer

            Comment

            • pete81
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 2056
              • .........

              #7
              Originally posted by LASSI-S
              tuo vastus olikin hyvä idea. tarvii vaan alkaa keksiin miten sen toteuttaa.
              mä pidän tota taas ongelmana, vaik ei se kai ole oikeasti mikään ongelma mut haluan asialle tehä jotain. enkä missään nimessä vedätä yhtään tolla ennenkuin kone on kunnolla lämmin, enkä kyl vedätä oikeastaan muutenkaan. öljyt on kyl sen mukaiset mitkä pitääkin olla tietääkseni. mut joku tos kyl mättää mielestäni ja se voi johtua ainoastaan öljyn jäykkyydestä joka poistuu kun kone lämpiää
              varo ettei vaan käy samalla lailla kun sille volkkarille kun alat sitä vastusta asentaan

              Comment

              • ropo
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2003
                • 648

                #8
                Miksi mulla ei tehostin toimi lämpimänäkään tyhjäkäynnillä? Kierroksia pitää olla yli 2000 ennen kun alkaa tehostaa
                Last edited by ropo; 28-12-2004, 15:41.
                Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

                Comment

                • nemesis
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2003
                  • 617
                  • kymenlaakso

                  #9
                  Originally posted by ropo
                  Miksi mulla ei tehostin toimi lämpimänäkään tyhjäkäynnillä? Kierroksia pitää olla yli 2000 ennen kun alkaa tehostaa
                  tehostimen pumppu on kaput.
                  osta minulta uusi
                  E30 kesä-autona

                  Comment

                  • ropo
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2003
                    • 648

                    #10
                    Originally posted by nemesis
                    tehostimen pumppu on kaput.
                    osta minulta uusi
                    Käykö e30? Jos käy paljoko ois hintaa? Onko ihan uusi vaiko käytetty?
                    Käykö e30: e28, e34 tai e36 pumppu?
                    Last edited by ropo; 28-12-2004, 17:30.
                    Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

                    Comment

                    • nemesis
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2003
                      • 617
                      • kymenlaakso

                      #11
                      Originally posted by ropo
                      Käykö e30? Jos käy paljoko ois hintaa? Onko ihan uusi vaiko käytetty?
                      käy e30, on purettu sellasesta. 60€
                      E30 kesä-autona

                      Comment

                      • Leka
                        BTCF Member
                        • Sep 2003
                        • 7701
                        • Vilppula

                        #12
                        Originally posted by LASSI-S
                        kylminä päivinä kun auton käynnistää aamulla ( vaikka ollu lohkolämppärissä ) niin tuo ohjaus on aika jäykkä, sii ei mikään älyttömän jäykkä mut ei sellanen kuin lämpimänä. johtuu siis selvästi ohjaustehostimen öljyistä. mitäköhän sinne pitäsi tuupata että olis kylmänäkin kevyttä ohjata. ja miten nuo ylipäätänsä edes vaihdetaan?

                        ja autohan on 525 tdsa
                        Helpoimmalla pääset kun imet jollain ruutalla suoraan säiliöstä vanhat öljyt pois ja uutta tilalle. Tämän kun toistaa pari-kolme kertaa ja käy ajamassa pienen lenkin väillä niin eiköhän suurin osa öljyistä ole vaihtunut.
                        sigpic

                        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                        Comment

                        • ropo
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2003
                          • 648

                          #13
                          Originally posted by Leka
                          Helpoimmalla pääset kun imet jollain ruutalla suoraan säiliöstä vanhat öljyt pois ja uutta tilalle. Tämän kun toistaa pari-kolme kertaa ja käy ajamassa pienen lenkin väillä niin eiköhän suurin osa öljyistä ole vaihtunut.
                          Eikö ohjaustehostimen öljyjen vaihtoon ole muuta keinoa?
                          Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

                          Comment

                          • sirkus
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2004
                            • 2195
                            • kaustinen

                            #14
                            Letkut irti ohjausvaihteesta ja auto käyntiin ja känntelee ohjausta samalla ku toinen laittaa uutta kokoajan säiliöön. kaverin jenkistä hajos pumppu totaalisesti ja piti saada paskat pois kierrosta ku pantiin uus ja noin se onnas.
                            Chrysler 300c crd touring 2010
                            Daily driver
                            Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                            Man cave on wheels
                            Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                            Built not bought
                            V8, only juice&milk come in 2 litres

                            Kawasaki zzr1100 fighter


                            Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                            Comment

                            • Leka
                              BTCF Member
                              • Sep 2003
                              • 7701
                              • Vilppula

                              #15
                              Originally posted by ropo
                              Eikö ohjaustehostimen öljyjen vaihtoon ole muuta keinoa?
                              Ainakin 535:ssa on pumpussa tyhjennysroppu, mutta se on kiinnitysraudan takana muistaakseni. Siihen ropun aukaisuun voisi ehkä tehdä erikoisavaimen (8mm kuusiokolo), mutta tuo ruutalla imeminen on helpompaa. Ylempi vaihtoehto toimii myös ja kyllä sieltä aika paljon öljyä tulee pois kun ne banjoliittimet löysää vaikka kone ei ole käynnissä.
                              sigpic

                              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎