Announcement

Collapse
No announcement yet.

ohjaustehostimen öljy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ViisKolmeVitonen
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2004
    • 390
    • Kauhajoki

    #16
    Jaaha. Mitäs se meinaa ku mun auton ohjaus pitää semmosta pientä nypytystä ku joutokäynnillä kääntelee? Aivan kuin joidenkin pykälien yli hyppis. Mut kyllä se silti kevyt käännellä on läpi kierros alueen. Vaiva poistuu ku kierroksia nostaa.
    Passat tdi -04

    Comment

    • Carman
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2002
      • 676
      • Vilppula

      #17
      Originally posted by ViisKolmeVitonen
      Jaaha. Mitäs se meinaa ku mun auton ohjaus pitää semmosta pientä nypytystä ku joutokäynnillä kääntelee? Aivan kuin joidenkin pykälien yli hyppis. Mut kyllä se silti kevyt käännellä on läpi kierros alueen. Vaiva poistuu ku kierroksia nostaa.
      Pumppu alkaa olla loppu, tuotto ei enää riitä pikkukierroksilla.

      Comment

      • tihuovin
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 1422
        • Oulu

        #18
        Lekan mainitsema "ruutalla" imeminen on helpoin ja vaivattomin keino. Marssit vain apteekkiin ja ostat suurimman ruiskun mitä löytyy. Taitaapi löytyä melkomoisen isojakin (useampi sata millilitraa, 500ml? eli 5dl). Seuraavaksi hankit siihen sopivan letkunpätkän ruiskun nokkaan. Sillä saa aikamoisen pian säiliön tyhjäksi.

        Eli avaat sailiön kannen, poistat tieltä suodattimet yms. ja alat "lappamisen" tyhjään purkkiin. Kun olet saanut pois kaiken mitä voi, täytät säiliön uudella litkulla ja käynnistät pirssin ja kääntelet rattia, jotta ATF lähtee kiertoon. Sitten toistat homman 2-3 kertaa => suurin osa tavarasta on vaihtunut.

        Jos vaihdat pumpun, huomioi että niitä on eri tehoisia, sama pumppu jakaa monesti paineen sekä ohjaukselle että jarruille. Eli ihan kaikkien mallien pumput ei käy (välttämättä) ristiin.

        E28/525tds:ään (pitäisi) käydä 320i - 325iX:n pumppu (myös 324d/td), sama pumppu on myös 520i, 524d/td ja 525e.

        E34/525tds:ään (pitäisi) käydä sama pumppu, riippuen vuosimallista.

        Timo

        Comment

        • Gifu
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2002
          • 1666
          • Vantaa

          #19
          Originally posted by ViisKolmeVitonen
          Jaaha. Mitäs se meinaa ku mun auton ohjaus pitää semmosta pientä nypytystä ku joutokäynnillä kääntelee? Aivan kuin joidenkin pykälien yli hyppis. Mut kyllä se silti kevyt käännellä on läpi kierros alueen. Vaiva poistuu ku kierroksia nostaa.
          Meitsillä lähti vastaavanlainen ongelma ihan hihnan kiristyksellä (tai sit uusimalla) ja öljyjen vaihdolla. Auto e34 M5 -89.
          g26 i4 edrive40 -22 msport brooklyngray metallic
          z3 2.8l roadster -00 cosmosschwarz metallic
          e34 540iA -93 calypsorot metallic

          ex.:g30 530e -21, z3m roadster -00, e46 325Ci A -01, e36 328iA coupe -97, e36 328iA cabrio m-tech -95, e30 -87 m50b25tu, z3 2.8 roadster -97, e28 528i -82, e36 316i touring -98, e60 530iA -04, e36 328iA cabrio m-tech -98, e30 325i cabrio -91, e46 320d m-sportII touring -04, Audi 200tq -89, e38 728iA -96, e34 M5 -89, e30 318i -89, e30 320is -88, e30 325i -86

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎