Announcement

Collapse
No announcement yet.

coilovereihin -vaihtojouset

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • racing02
    BTCF Member
    • Nov 2004
    • 2044
    • Riihimäki

    #16
    Nimenomaan sen apujousen kanssa saat auton matalammaksi. Jos tavoitteena on ettei jouset putoa ulosjoustossa paikaltaan.

    Rajoittaako joku nyt säätämästä matalammaksi nykyisillä jousilla?

    EDIT. Eikun sori, siis olit vasta ostamassa niitä coilovereita. Ilmanmuuta apujousella jos haluat matalaa. Ts. ota vaan ne mitä ammattilaiset tarjoaa. Säädetään sitten jos et ole tyytyväinen.
    Last edited by racing02; 21-07-2013, 19:44.

    Comment

    • bemu2000
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 17799
      • Jämsä

      #17
      Eikös ne coilit jo ollut, mutta jousia oli ostamassa?

      Jos tolpat on jotkut halvat esim. Ta-Technix tms., niin iskarit on sen verran löysät, että ihan turha yrittää mitään jäykkiä jousia laittaa niille toisesta alustasta. Ei riitä vaimennusteho. Esim. Ta-Technixin tolppiin ei voi laittaa yhtään jäykempää jousta kuin mitä alkuperäiset on. Tuon takia meinasin että ajettavuutta saa paremmaksi laittamalla pidemmät pääjouset ja ottamalla apujouset pois. Mahdollisimman iso madallusvara on sitten täysin eri asia...
      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
      Vanteet edullisesti
      Nostureita ja rengaskoneita

      Comment

      • janke
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2010
        • 3667
        • seinäjoki

        #18
        Originally posted by bemu2000 View Post
        Eikös ne coilit jo ollut, mutta jousia oli ostamassa?

        Jos tolpat on jotkut halvat esim. Ta-Technix tms., niin iskarit on sen verran löysät, että ihan turha yrittää mitään jäykkiä jousia laittaa niille toisesta alustasta. Ei riitä vaimennusteho. Esim. Ta-Technixin tolppiin ei voi laittaa yhtään jäykempää jousta kuin mitä alkuperäiset on. Tuon takia meinasin että ajettavuutta saa paremmaksi laittamalla pidemmät pääjouset ja ottamalla apujouset pois. Mahdollisimman iso madallusvara on sitten täysin eri asia...
        Alkuperäinen kysymys oli juurikin, että onko jollain kokemusta noista irtojousista mitä myydään vähän siellä,täällä nettiä ja kun, on mahdollista tilata pehmeitä tai kovia jousia, niin olisi ollut kiva kuulla,että onko joku saanut jousien kovuutta/pehmeyttä kasvattamalla alustansa omaan mieltymykseen sopivaksi? Itse nyt en meinaa laittaa tällähetkellä mitään ultra matalaa lookkia keulaan.

        Mutta... nämä alusta asiatkin on vähän vaikea todeta kuulopuheilla ja teksteillä, kun kuiteskin toiset tykkäävät pehmeistä ja toiset hieman kovemmista alustoista joten kokeilemalla tässäkin asiassa pääsisi haluttuun lopputulokseen. Itsellä ollut aina autoissani jäykemmän puoleisia alustoja ja kai sitten tottunut kovempiin joustoihin Nämä nykyiset Jom tolpat ovat varsin mukavat ja pehpeät mielestäni, mutta kun eivät kestä, niin eivät sitten kestä. Laitan nyt noi Ta-technixit eteen ja katon miltä ne tuntuvat ja katsotaan sitten tarviiko tehdä jousipäivitystä.
        Bmw 316 E30 -88

        Comment

        • maverick999
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2006
          • 919
          • Rauma

          #19
          Itse ainakin tykkään ilman apujousia hieman pehmeämmillä primäärijousilla olevasta tolpasta, mutta ilman korkeussäätöä! Korkeussäätäminen vain yhdellä jousella voi olla hieman vaikeampaa, kuin apujousen kanssa. Matalammaksi säätäminen lisää esijännitystä jouselle (kun madaltamalla jousi puristuu jo valmiiksi x-määrän (=y kg) ja alkaa "toimia" vasta tämän esijännityskuorman ylityttyä), joten tässä mielessä apujousellinen tolppa luulisi olevan parempi. Omia kokemuksia ei ole korkeussäätämisestä yhdellä jousella.
          Respect your elders

          Comment

          • bemu2000
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 17799
            • Jämsä

            #20
            Originally posted by maverick999 View Post
            Itse ainakin tykkään ilman apujousia hieman pehmeämmillä primäärijousilla olevasta tolpasta, mutta ilman korkeussäätöä! Korkeussäätäminen vain yhdellä jousella voi olla hieman vaikeampaa, kuin apujousen kanssa. Matalammaksi säätäminen lisää esijännitystä jouselle (kun madaltamalla jousi puristuu jo valmiiksi x-määrän (=y kg) ja alkaa "toimia" vasta tämän esijännityskuorman ylityttyä), joten tässä mielessä apujousellinen tolppa luulisi olevan parempi. Omia kokemuksia ei ole korkeussäätämisestä yhdellä jousella.

            Siis tarkoitat varmaan että korottamalla esijännitystä tulee lisää. Aika rajusti saa tosin olla esijännitystä, että se jännitys on suurempi kuin kulmalle tuleva auton massa :think
            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
            Vanteet edullisesti
            Nostureita ja rengaskoneita

            Comment

            • Mörö
              Bimmer Rookie
              • Jul 2007
              • 111
              • city

              #21
              Itse hakenut pehmeämpiä jousia h&r coilisarjaan (m5e39) mutta huonolla tuloksella. Tehtaalta ei saa eikä tunnu sarliiniltakaan löytyvän. Ongelmana on jousen ylä ja alapään eri sisähalkaisija. Onko joku toinen vaihtanut noihin hr sarjoihin jousia?

              Comment

              • janke
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2010
                • 3667
                • seinäjoki

                #22
                Originally posted by Mörö View Post
                Itse hakenut pehmeämpiä jousia h&r coilisarjaan (m5e39) mutta huonolla tuloksella. Tehtaalta ei saa eikä tunnu sarliiniltakaan löytyvän. Ongelmana on jousen ylä ja alapään eri sisähalkaisija. Onko joku toinen vaihtanut noihin hr sarjoihin jousia?
                Mikä niihin jousiin pitäisi olla sisähalkaisija? Pitääkös ne olla juurikin h&r valmistamat? Tuossa muutama linkki, joissa random jousia:

                Rally Race, SPAX, PIPERCAMS, POPERCROSS, FORD OHC, ralliosat, tuning, autotuning, alustasarjat, jouset, iskunvaimentimet




                Last edited by janke; 23-07-2013, 01:36.
                Bmw 316 E30 -88

                Comment

                • Mörö
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2007
                  • 111
                  • city

                  #23
                  Ei tavii hr.n valmistamia olla kunhan muuten sopii
                  Last edited by Mörö; 27-07-2013, 14:31.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎