Originally posted by Haju69
View Post
Talvirengaskeskustelu 3
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
En oon vielä koskaan saanut paikallisista rengasliikkeistä kalliimpaa talvirengastarjousta, verrattuna netin rengaskauppoihin. Kesäpyörillä taas ihan päinvastoin.. käsitä mistä moinen johtuu, mutta niin se on aina ollut
| BMW G30 X-Drive M-Sport |
| Nissan Navara TREK-1 |
ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostOnko kokemusta vai mutuilua?
No onhan noi kiinanpojan talvirenkaat nyt vissiin aika nähty.. ?
Eli mutuilua, mutta eipä ole kinukit vielä onnistunut suoltamaan yhtäkään varteenotettavaa talvirengasta markkinoille. Ei nexen, eikä kukaan muukaan.
DUCATI 1098 RACING EVO
Comment
-
Nexen on korealainen ja juuri toinen korealainen Hankook tervasi perseen Micheliniltä tw testissä. Korealainen kumho kw22 on myös hyvä talvirengas.Originally posted by Peltsii View PostNo onhan noi kiinanpojan talvirenkaat nyt vissiin aika nähty.. ?
Eli mutuilua, mutta eipä ole kinukit vielä onnistunut suoltamaan yhtäkään varteenotettavaa talvirengasta markkinoille. Ei nexen, eikä kukaan muukaan.
Saksankitka on huono valinta talveen, mutta jos ongelman tiedostaa ja ei tarvitse aina pahinpaan keliin lähteä on se joillekkin ihan ok. Toisaalta Nexenin hintaero esim. Nokian saksankitkaan on pieni ja se oli tw testissä paras saksankitka talvikeliin eli varmempi valinta kun kokemukset winguardista on harvassa.
Comment
-
Nexenistä ei ole kokemusta kyllä ha renkaista, mutta teollisuus puolella laatu on totaalisen surkeaa, halvimmalla tehtyä paskaa mitä voi saada. Kuitenkin, nexen ja muut idän halpamerkit ei ainakaan tähän mennessä ole talvirenkaissa menestynyt.Originally posted by Bmw Master View PostNexen on korealainen ja juuri toinen korealainen Hankook tervasi perseen Micheliniltä tw testissä. Korealainen kumho kw22 on myös hyvä talvirengas.
Saksankitka on huono valinta talveen, mutta jos ongelman tiedostaa ja ei tarvitse aina pahinpaan keliin lähteä on se joillekkin ihan ok. Toisaalta Nexenin hintaero esim. Nokian saksankitkaan on pieni ja se oli tw testissä paras saksankitka talvikeliin eli varmempi valinta kun kokemukset winguardista on harvassa.DUCATI 1098 RACING EVO
Comment
-
Originally posted by Bmw Master View PostNexen on korealainen ja juuri toinen korealainen Hankook tervasi perseen Micheliniltä tw testissä. Korealainen kumho kw22 on myös hyvä talvirengas.
Saksankitka on huono valinta talveen, mutta jos ongelman tiedostaa ja ei tarvitse aina pahinpaan keliin lähteä on se joillekkin ihan ok. Toisaalta Nexenin hintaero esim. Nokian saksankitkaan on pieni ja se oli tw testissä paras saksankitka talvikeliin eli varmempi valinta kun kokemukset winguardista on harvassa.
Hyvä keskieuroopan kitka on uutena todella hyvä, jos ajaa pääasiassa kuvia pääteitä. Tukevuus täysin eri luokkaa kuin vetelissä pohjolan renkaissa. Pito sitten romahtaa täysin n.3mm jälkeen, kun puolet lamelleista hukkuu. Esim. Dunlop 3D on todella hyvä rengas. Tollasen voisi ostaa syksyllä ja ajaa seuraavana kesänä loppuun. Hyvä rengas kesäkelissäkin.
Comment
-
Mitä ihmettä talvirenkaalla ja kuivan kelin ominaisuudella on yhteistä?Originally posted by bemu2000 View PostHyvä keskieuroopan kitka on uutena todella hyvä, jos ajaa pääasiassa kuvia pääteitä. Tukevuus täysin eri luokkaa kuin vetelissä pohjolan renkaissa. Pito sitten romahtaa täysin n.3mm jälkeen, kun puolet lamelleista hukkuu. Esim. Dunlop 3D on todella hyvä rengas. Tollasen voisi ostaa syksyllä ja ajaa seuraavana kesänä loppuun. Hyvä rengas kesäkelissäkin.
Hyvä talvirengas on, mikä pitää lumella ja jäällä, mutta kyllä nuo kuivan ja märän asfaltin ominaisuudet on ihan toisarvoiset, kun puhutaan TALVIrenkaasta.
Jos 8mm on uudessa talvirenkaassa pintaa, niin kyllä. 3mm kulumisen jälkeen se pitäisi jo vaihtaa. Talvirenkaan vaihtosuositus on 5mm
///Pumppu Pojat Racing Team
Metaline sport #40
Comment
-
-
Originally posted by bimmerE34 View PostMitä ihmettä talvirenkaalla ja kuivan kelin ominaisuudella on yhteistä?
Hyvä talvirengas on, mikä pitää lumella ja jäällä, mutta kyllä nuo kuivan ja märän asfaltin ominaisuudet on ihan toisarvoiset, kun puhutaan TALVIrenkaasta.
Jos 8mm on uudessa talvirenkaassa pintaa, niin kyllä. 3mm kulumisen jälkeen se pitäisi jo vaihtaa. Talvirenkaan vaihtosuositus on 5mm
Et vissiin lukenut mitä kirjoitin, lueppa uudestaan ajatuksella ja voisit muuten vastailla privaankin...
ajettavuus on niin paljon parempi kuvilla/suolatuilla pääteillä, että kun tiedostaa jäisellä kelillä huonomman pidon, niin on kokonaisuus täysin toisesta maailmasta. Päätiet on lähes aina joko kuivia, tai suolattuja. Noissa on yllättävän hyvä pito myös jäällä pakkaskelillä. Kostea jäinen tie on paha, mutta sitten ajelee sen mukaan. Jos viimeisenpäälle hyvän talvirenkaan haluaa, niin mitään kitkaa ei voisi käyttää.
Comment
-
Tästä olen samaa mieltä huonommillakin saksankitkoilla (Dunlop) ajaneena. Nelikossa ei mitään ongelmia, tosin ihan 3mm en talviajossa ole käyttänyt, mutta kesärenkaana menee nytkin loppuun. Takaset paistettu tällä hetkellä -01Originally posted by bemu2000 View PostHyvä keskieuroopan kitka on uutena todella hyvä, jos ajaa pääasiassa kuvia pääteitä. Tukevuus täysin eri luokkaa kuin vetelissä pohjolan renkaissa. Pito sitten romahtaa täysin n.3mm jälkeen, kun puolet lamelleista hukkuu. Esim. Dunlop 3D on todella hyvä rengas. Tollasen voisi ostaa syksyllä ja ajaa seuraavana kesänä loppuun. Hyvä rengas kesäkelissäkin.
Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
Originally posted by Laku View PostTästä olen samaa mieltä huonommillakin saksankitkoilla (Dunlop) ajaneena. Nelikossa ei mitään ongelmia, tosin ihan 3mm en talviajossa ole käyttänyt, mutta kesärenkaana menee nytkin loppuun. Takaset paistettu tällä hetkellä -01
Tossa näköjään tuli väärinymmärryksiä. Tarkoitin että pito romahtaa, kun pintaa on kulunut n.3mm, eli jäljellä joku 5-6mm... Tukevuudenhan noissa tekee aika pitkälti se, että lamellit ei ole pohjalle asti.
Comment
-
Jaa, ok. Samaa mieltä tukevuudesta. Mulla on Good Yearin kitkat talvella samassa koossa 225/45-17" kuin kesällä ja huomattavasti huojuvammat kuin nuo saksankitkat kesät-talvet.Originally posted by bemu2000 View PostTossa näköjään tuli väärinymmärryksiä. Tarkoitin että pito romahtaa, kun pintaa on kulunut n.3mm, eli jäljellä joku 5-6mm... Tukevuudenhan noissa tekee aika pitkälti se, että lamellit ei ole pohjalle asti.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
Kieltämättä hiukan jännästi menee noi teknarin ja tuularin testit. Olis kiva tietää mitkä oli teknarin testirenkaiden nastaulkonemat. Tuularin sivuilla näkyin ja siellä jääkokeissa hyvin pärjannyt GoodYear oli eniten ulkonevin nastoin.
Nokia kieltämättä näyttää vakuuttavalta uuden hookasin kanssa eikä enää ole meluisin, joten uusi nastatekniikka tuonee varmaan muitakin merkkejä saman periaatteen alle eli lisää nastoja, mutta helpommin pohjaavalla kiinnityksellä.
Comment
-
Viime talvena ajettu nelikolla (audi a4 1.8tq
) hyvällä x-ice kakkosilla ja sen jälkeen 525i:tä huonoilla dunlop sp wintersport m3 kitkoilla. Voitte arvata miten tuntu liukkaalta nelikon jälkeen....
lopputalvesta bemariin hankookin i-pike nastat joilla sais vähän jarrutuspitoa lisää... mut yhtä hyvin se lähti luisteleen.
ja tottakai oli lukkoperä
Niin ja nyt ois sitte 535ia:n vaihtoehtona noi em kitkat tai hakka neloset. Voit varmaan alkuliukkaat ajella kitkoilla.Last edited by Hege_; 27-09-2013, 20:19.E46 320i Coupé -02
ex E36 318ia Touring -96
ex E34 535ia -91
ex E34 525i -91
Comment
Comment