memebuy23buy

Talvirengaskeskustelu 3

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Matson^
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2008
    • 2113
    • Seinäjoki

    #46
    Originally posted by Haju69 View Post
    Voisko joku listata nettikaupat mistä vähän "huokeammin" tarjotaan talvikumeja. Ihan hämillään kun tuo nordenrengas ei pelitä enää.
    En oon vielä koskaan saanut paikallisista rengasliikkeistä kalliimpaa talvirengastarjousta, verrattuna netin rengaskauppoihin. Kesäpyörillä taas ihan päinvastoin.. käsitä mistä moinen johtuu, mutta niin se on aina ollut
    | BMW G30 X-Drive M-Sport |
    | Nissan Navara TREK-1 |
    ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      #47
      Originally posted by Peltsii View Post
      Pilipali paskaa. Lisäksi keski euroopan malli.
      Onko kokemusta vai mutuilua?

      Nexenillä on myös ice malli pohjoiseen, ei vaan ole missään myynnissä. Toisaalta saman tyylinen on Kumho kw31 ja niitä saa.

      Comment

      • Peltsii
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2007
        • 7060
        • Turenki

        #48
        Originally posted by Bmw Master View Post
        Onko kokemusta vai mutuilua?

        No onhan noi kiinanpojan talvirenkaat nyt vissiin aika nähty.. ? Eli mutuilua, mutta eipä ole kinukit vielä onnistunut suoltamaan yhtäkään varteenotettavaa talvirengasta markkinoille. Ei nexen, eikä kukaan muukaan.
        DUCATI 1098 RACING EVO

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          #49
          Originally posted by Peltsii View Post
          No onhan noi kiinanpojan talvirenkaat nyt vissiin aika nähty.. ? Eli mutuilua, mutta eipä ole kinukit vielä onnistunut suoltamaan yhtäkään varteenotettavaa talvirengasta markkinoille. Ei nexen, eikä kukaan muukaan.
          Nexen on korealainen ja juuri toinen korealainen Hankook tervasi perseen Micheliniltä tw testissä. Korealainen kumho kw22 on myös hyvä talvirengas.

          Saksankitka on huono valinta talveen, mutta jos ongelman tiedostaa ja ei tarvitse aina pahinpaan keliin lähteä on se joillekkin ihan ok. Toisaalta Nexenin hintaero esim. Nokian saksankitkaan on pieni ja se oli tw testissä paras saksankitka talvikeliin eli varmempi valinta kun kokemukset winguardista on harvassa.

          Comment

          • Peltsii
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2007
            • 7060
            • Turenki

            #50
            Originally posted by Bmw Master View Post
            Nexen on korealainen ja juuri toinen korealainen Hankook tervasi perseen Micheliniltä tw testissä. Korealainen kumho kw22 on myös hyvä talvirengas.

            Saksankitka on huono valinta talveen, mutta jos ongelman tiedostaa ja ei tarvitse aina pahinpaan keliin lähteä on se joillekkin ihan ok. Toisaalta Nexenin hintaero esim. Nokian saksankitkaan on pieni ja se oli tw testissä paras saksankitka talvikeliin eli varmempi valinta kun kokemukset winguardista on harvassa.
            Nexenistä ei ole kokemusta kyllä ha renkaista, mutta teollisuus puolella laatu on totaalisen surkeaa, halvimmalla tehtyä paskaa mitä voi saada. Kuitenkin, nexen ja muut idän halpamerkit ei ainakaan tähän mennessä ole talvirenkaissa menestynyt.
            DUCATI 1098 RACING EVO

            Comment

            • bemu2000
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 17797
              • Jämsä

              #51
              Originally posted by Bmw Master View Post
              Nexen on korealainen ja juuri toinen korealainen Hankook tervasi perseen Micheliniltä tw testissä. Korealainen kumho kw22 on myös hyvä talvirengas.

              Saksankitka on huono valinta talveen, mutta jos ongelman tiedostaa ja ei tarvitse aina pahinpaan keliin lähteä on se joillekkin ihan ok. Toisaalta Nexenin hintaero esim. Nokian saksankitkaan on pieni ja se oli tw testissä paras saksankitka talvikeliin eli varmempi valinta kun kokemukset winguardista on harvassa.

              Hyvä keskieuroopan kitka on uutena todella hyvä, jos ajaa pääasiassa kuvia pääteitä. Tukevuus täysin eri luokkaa kuin vetelissä pohjolan renkaissa. Pito sitten romahtaa täysin n.3mm jälkeen, kun puolet lamelleista hukkuu. Esim. Dunlop 3D on todella hyvä rengas. Tollasen voisi ostaa syksyllä ja ajaa seuraavana kesänä loppuun. Hyvä rengas kesäkelissäkin.
              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
              Vanteet edullisesti
              Nostureita ja rengaskoneita

              Comment

              • bimmerE34
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 6208
                • Gotham

                #52
                Originally posted by bemu2000 View Post
                Hyvä keskieuroopan kitka on uutena todella hyvä, jos ajaa pääasiassa kuvia pääteitä. Tukevuus täysin eri luokkaa kuin vetelissä pohjolan renkaissa. Pito sitten romahtaa täysin n.3mm jälkeen, kun puolet lamelleista hukkuu. Esim. Dunlop 3D on todella hyvä rengas. Tollasen voisi ostaa syksyllä ja ajaa seuraavana kesänä loppuun. Hyvä rengas kesäkelissäkin.
                Mitä ihmettä talvirenkaalla ja kuivan kelin ominaisuudella on yhteistä?

                Hyvä talvirengas on, mikä pitää lumella ja jäällä, mutta kyllä nuo kuivan ja märän asfaltin ominaisuudet on ihan toisarvoiset, kun puhutaan TALVIrenkaasta.

                Jos 8mm on uudessa talvirenkaassa pintaa, niin kyllä. 3mm kulumisen jälkeen se pitäisi jo vaihtaa. Talvirenkaan vaihtosuositus on 5mm

                ///Pumppu Pojat Racing Team
                Metaline sport #40

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  #53
                  Originally posted by bemu2000 View Post
                  Esim. Dunlop 3D on todella hyvä rengas.
                  Niin on, ikävä kyllä myös kallis.

                  Comment

                  • bemu2000
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 17797
                    • Jämsä

                    #54
                    Originally posted by bimmerE34 View Post
                    Mitä ihmettä talvirenkaalla ja kuivan kelin ominaisuudella on yhteistä?

                    Hyvä talvirengas on, mikä pitää lumella ja jäällä, mutta kyllä nuo kuivan ja märän asfaltin ominaisuudet on ihan toisarvoiset, kun puhutaan TALVIrenkaasta.

                    Jos 8mm on uudessa talvirenkaassa pintaa, niin kyllä. 3mm kulumisen jälkeen se pitäisi jo vaihtaa. Talvirenkaan vaihtosuositus on 5mm

                    Et vissiin lukenut mitä kirjoitin, lueppa uudestaan ajatuksella ja voisit muuten vastailla privaankin...

                    ajettavuus on niin paljon parempi kuvilla/suolatuilla pääteillä, että kun tiedostaa jäisellä kelillä huonomman pidon, niin on kokonaisuus täysin toisesta maailmasta. Päätiet on lähes aina joko kuivia, tai suolattuja. Noissa on yllättävän hyvä pito myös jäällä pakkaskelillä. Kostea jäinen tie on paha, mutta sitten ajelee sen mukaan. Jos viimeisenpäälle hyvän talvirenkaan haluaa, niin mitään kitkaa ei voisi käyttää.
                    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                    Vanteet edullisesti
                    Nostureita ja rengaskoneita

                    Comment

                    • Laku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 17577
                      • Turku

                      #55
                      Originally posted by bemu2000 View Post
                      Hyvä keskieuroopan kitka on uutena todella hyvä, jos ajaa pääasiassa kuvia pääteitä. Tukevuus täysin eri luokkaa kuin vetelissä pohjolan renkaissa. Pito sitten romahtaa täysin n.3mm jälkeen, kun puolet lamelleista hukkuu. Esim. Dunlop 3D on todella hyvä rengas. Tollasen voisi ostaa syksyllä ja ajaa seuraavana kesänä loppuun. Hyvä rengas kesäkelissäkin.
                      Tästä olen samaa mieltä huonommillakin saksankitkoilla (Dunlop) ajaneena. Nelikossa ei mitään ongelmia, tosin ihan 3mm en talviajossa ole käyttänyt, mutta kesärenkaana menee nytkin loppuun. Takaset paistettu tällä hetkellä -01
                      Näillä mennään:
                      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                      Comment

                      • bemu2000
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 17797
                        • Jämsä

                        #56
                        Originally posted by Laku View Post
                        Tästä olen samaa mieltä huonommillakin saksankitkoilla (Dunlop) ajaneena. Nelikossa ei mitään ongelmia, tosin ihan 3mm en talviajossa ole käyttänyt, mutta kesärenkaana menee nytkin loppuun. Takaset paistettu tällä hetkellä -01

                        Tossa näköjään tuli väärinymmärryksiä. Tarkoitin että pito romahtaa, kun pintaa on kulunut n.3mm, eli jäljellä joku 5-6mm... Tukevuudenhan noissa tekee aika pitkälti se, että lamellit ei ole pohjalle asti.
                        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                        Vanteet edullisesti
                        Nostureita ja rengaskoneita

                        Comment

                        • Laku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2007
                          • 17577
                          • Turku

                          #57
                          Originally posted by bemu2000 View Post
                          Tossa näköjään tuli väärinymmärryksiä. Tarkoitin että pito romahtaa, kun pintaa on kulunut n.3mm, eli jäljellä joku 5-6mm... Tukevuudenhan noissa tekee aika pitkälti se, että lamellit ei ole pohjalle asti.
                          Jaa, ok. Samaa mieltä tukevuudesta. Mulla on Good Yearin kitkat talvella samassa koossa 225/45-17" kuin kesällä ja huomattavasti huojuvammat kuin nuo saksankitkat kesät-talvet.
                          Näillä mennään:
                          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                          Comment

                          • ritariässä
                            BTCF Member
                            • Jan 2006
                            • 3735
                            • Raisio

                            #58
                            Kieltämättä hiukan jännästi menee noi teknarin ja tuularin testit. Olis kiva tietää mitkä oli teknarin testirenkaiden nastaulkonemat. Tuularin sivuilla näkyin ja siellä jääkokeissa hyvin pärjannyt GoodYear oli eniten ulkonevin nastoin.

                            Nokia kieltämättä näyttää vakuuttavalta uuden hookasin kanssa eikä enää ole meluisin, joten uusi nastatekniikka tuonee varmaan muitakin merkkejä saman periaatteen alle eli lisää nastoja, mutta helpommin pohjaavalla kiinnityksellä.

                            Comment

                            • Peltsii
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2007
                              • 7060
                              • Turenki

                              #59
                              Originally posted by bimmerE34 View Post

                              Jos 8mm on uudessa talvirenkaassa pintaa, niin kyllä. 3mm kulumisen jälkeen se pitäisi jo vaihtaa. Talvirenkaan vaihtosuositus on 5mm

                              10-11mm on uudessa talvirenkaassa pintaa.
                              DUCATI 1098 RACING EVO

                              Comment

                              • Hege_
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2013
                                • 170
                                • Lappeenranta

                                #60
                                Viime talvena ajettu nelikolla (audi a4 1.8tq ) hyvällä x-ice kakkosilla ja sen jälkeen 525i:tä huonoilla dunlop sp wintersport m3 kitkoilla. Voitte arvata miten tuntu liukkaalta nelikon jälkeen....

                                lopputalvesta bemariin hankookin i-pike nastat joilla sais vähän jarrutuspitoa lisää... mut yhtä hyvin se lähti luisteleen.

                                ja tottakai oli lukkoperä

                                Niin ja nyt ois sitte 535ia:n vaihtoehtona noi em kitkat tai hakka neloset. Voit varmaan alkuliukkaat ajella kitkoilla.
                                Last edited by Hege_; 27-09-2013, 19:19.
                                E46 320i Coupé -02
                                ex E36 318ia Touring -96
                                ex E34 535ia -91
                                ex E34 525i -91

                                Comment

                                Working...
                                X