Announcement

Collapse
No announcement yet.

Talvirengaskeskustelu 3

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jannmann
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 5856
    • Joccis City

    Tekis misukka nyt edes noista normi energy savereistaan kunnollisia.
    En tiedä mitä vitun paskaa ne on, mutta ei ne ainakaan gasoa säästä. Niin muijan ex C2:saa kuin siskon 308sw:ssä kulutukset oli/ on pienemmät talvirenkailla kuin noilla misukan ensiasennus paskoilla. Halvoilla kiinan kumeilla / talvirenkailla kummatkin autot on paljon parempia ajaakkin verrattuna ylihintaiseen ylimainostettuun paskaan misukan gason tuhlaajaan.
    Aprilia RSV4

    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14457
      • Oulu

      Originally posted by jannmann View Post
      Tekis misukka nyt edes noista normi energy savereistaan kunnollisia.
      En tiedä mitä vitun paskaa ne on, mutta ei ne ainakaan gasoa säästä. Niin muijan ex C2:saa kuin siskon 308sw:ssä kulutukset oli/ on pienemmät talvirenkailla kuin noilla misukan ensiasennus paskoilla. Halvoilla kiinan kumeilla / talvirenkailla kummatkin autot on paljon parempia ajaakkin verrattuna ylihintaiseen ylimainostettuun paskaan misukan gason tuhlaajaan.
      Joo, ei ollu nyt miseliini tässä keskeisenä asiana. Samaahan se Pirelliki povaa.
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA (2.8l) '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • jannmann
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 5856
        • Joccis City

        Originally posted by zener View Post
        Joo, ei ollu nyt miseliini tässä keskeisenä asiana. Samaahan se Pirelliki povaa.
        Tiedän, mutta tekis nyt niistä kumeistaan edes kiinalaiset kumit kulutuksessa voittavia. Mukamas markkina johtaja tuotekehityksessä
        Aprilia RSV4

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          Originally posted by jannmann View Post
          Tiedän, mutta tekis nyt niistä kumeistaan edes kiinalaiset kumit kulutuksessa voittavia. Mukamas markkina johtaja tuotekehityksessä
          Misukalla ollaan henkilöautopuolella keskitytty jo vuosia enemmän tehokkaaseen mielikuvamarkkinointiin kuin tuotekehitykseen.
          Toki ei siinä mitään, se markkonointiin investoitu eurohan tuntuu tuottavan paremmin kuin tuotekehitykseen sijoitettu.
          Jos maailmalta poimitaan viimeiset 6-7-vuoden testit, niin itse asiassa misukka
          on keskimäärin enemmänkin renkaiden keskikastia kuin oikeasti ”premium”.
          Heidän huipputehokas markkinointi toki muuta väittää, mutta kyllä todellisuus on toinen kun halvat Kiinalaiset alkaa teknisesti olemaan ”kintereillä” ja jopa jossain kohtaa ohikin?

          Comment

          • Antti O
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6937
            • N/A

            Eilen katselin noita vanteita ja nykyisiä 225 leveitä renkaita, ei siihen kyllä taida oikein viitsiä 205 rengasta lähteä venyttämään, nytkin on jo todella kapean näköiset nuo renkaat vanteelle.
            Hakkapelitta R2 ja miseliinin XI3 kitkan hintaero on n. 4€ / sarja.

            Comment

            • Nupe68
              Bimmer Rookie
              • Feb 2012
              • 105
              • Häme

              Originally posted by Antti O View Post
              Hakkapelitta R2 ja miseliinin XI3 kitkan hintaero on n. 4€ / sarja.
              Ei 8" vanteille kannata 205:ta harkita. Jos vanteet on ET34, niin toki ne heittää kuraa kylkeen joka tapauksessa eri lailla kuin ET47.

              225/45 koossa ottaisin Nokian R2 jos ovat käytännössä saman hintaiset. Nopeusluokaltaan Misukan XI3 on vissiin H kun Nokialaiset on R, mutta talvikumeissa sillä ei liene väliä.
              e46 330d touring -04
              Ex: 1502 -75 Pastellblau

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                ...."Vanha talvirengas ei pidä

                Pahimmassa tapauksessa auton alle sovitetaan vaarallinen, mutta täysin laillinen yhdistelmä heikkoa pitoa ja hallittavuutta. Huonon renkaan ominaisuuksia ei paikkaa edes hyvä auto”....
                Taas tehokasta mielikuvamarkkonointia jotta ihmiset saataisiin nopeampaan kulutuskiertoon.
                Todelliset mitatut suorituskykyerot ovat korkeintaan uuden Hakka 8:n ja keskiverto uuden kitkarenkaan verran, eikä sitä uutta kitkaa tuomita ”vaaralliseksi”, vaikka mm.sillä saavutetaan vielä suuremmat pitoerot mm.jääjarrutuksissa?
                ...Vanha talvirengas ei pidä”.... riippuu tietenkin ihan taas siitä mihin halutaan verrata, mutta toki näin saadaan Pentti Peruskuluttajalle superlatiivejä pureskeltavaksi.

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  Originally posted by Hemi View Post
                  Taas tehokasta mielikuvamarkkonointia jotta ihmiset saataisiin nopeampaan kulutuskiertoon..
                  Tuolla hakka kasilla oli ajettu 100km, kenellä on sen verran ajetut renkaat aina alla. Olisivat ajaneet muutama tuhat km ja sitten testanneet. 12v vanha rengas, olisivat ottaneet samaan testiin myös muutamia uudempia renkaita.

                  "Huonon renkaan ominaisuuksia ei paikkaa edes hyvä auto" Tällä ilmeisesti tarkoitetaan velttoa hakka kasia joka pilaa hyvänkin auton ajettavuuden.

                  Comment

                  • bimmerE34
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 6209
                    • Gotham

                    Originally posted by Hemi View Post
                    Taas tehokasta mielikuvamarkkonointia jotta ihmiset saataisiin nopeampaan kulutuskiertoon.
                    Todelliset mitatut suorituskykyerot ovat korkeintaan uuden Hakka 8:n ja keskiverto uuden kitkarenkaan verran, eikä sitä uutta kitkaa tuomita ”vaaralliseksi”, vaikka mm.sillä saavutetaan vielä suuremmat pitoerot mm.jääjarrutuksissa?
                    ...Vanha talvirengas ei pidä”.... riippuu tietenkin ihan taas siitä mihin halutaan verrata, mutta toki näin saadaan Pentti Peruskuluttajalle superlatiivejä pureskeltavaksi.
                    Hyvä että edes joku ymmärtää miksi tuollaisia artikkeleita, mainoslauseita ja mainoksia värkätään..

                    ///Pumppu Pojat Racing Team
                    Metaline sport #40

                    Comment

                    • teropa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 3855
                      • Oulu

                      Kummat E60 alle: Hankookit vai Good Yearit (nastat) ?

                      edit: kummassa jäykempi runko, 17" koossa

                      Tero
                      E60 520dA M-sport
                      ---Ex
                      E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                      E90 330iA, 325iA, 320dA
                      E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                      E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                      PPL(A)

                      Comment

                      • TeemuT
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2007
                        • 329
                        • Muhos

                        Originally posted by teropa View Post
                        Kummat E60 alle: Hankookit vai Good Yearit (nastat) ?

                        edit: kummassa jäykempi runko, 17" koossa

                        Tero

                        Ainakin Bridge Noranza 2 vs Hankook niin hankooki selvästi pehmeämpi rungoltaan . E91 tuntuu vähän "leijuva" ajossa

                        n 2000km kokemuksella.... ostohinta ero kompensoi hieman tuota tuntuma eroa.
                        -TT-
                        F30 320d

                        Comment

                        • jani
                          BTCF Member
                          • Jul 2002
                          • 5171
                          • Kuopio

                          Originally posted by touring39 View Post
                          Jaah, että fysiikan lait on sittemmin muuttuneet? Tarttiskos jonkun infota vaikkapa rallikuskeja?
                          Olisiko näin että sääntöjen sallima nasta määrä mahtuu kapeampaan renkaaseen ja täten ei ole hyötyä laittaa leveämpää rengasta alle?

                          Ja miksiköhän ne eivät aja f1ssa sirkkelinterillä vesisateella?
                          F33 435d Mineral-grau metallic
                          K40 K1200s sondermodell

                          Comment

                          • Antti O
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6937
                            • N/A

                            Hakkiksen R2 kitkat 225/45/17 alla E46 ja kyllä on hyvät ajoltaan, pito-ominaisuuksia kommentoin kunhan tulisi jäätä ja lunta.

                            Comment

                            • Dualfun
                              Moderator
                              • Jan 2003
                              • 17847
                              • PKS

                              Originally posted by Nupe68 View Post
                              Nopeusluokaltaan Misukan XI3 on vissiin H kun Nokialaiset on R, mutta talvikumeissa sillä ei liene väliä.
                              En ole asiantuntija, mutta viittaan omiin kokemuksiin.

                              XI3 (nopeusluokka H) on selkeästi kovempi pinnaltaan kuin toisen auton R-nopeusluokan Bridgestone. Ajossa tämä näkyy siten, että XI3 on huomattavasti tarkempi ajettava kuin tuo Bridgestone, voisin väittää jopa hyvin kesärengasmaiseksi.

                              Onko ajettavuudella tekemistä nopeusluokan kanssa, vai onko muista ominaisuuksista kiinni - en tiedä.

                              Sivuhuomiona pidän ehkä enemmän tuosta Bridgestonesta, koska näin talviaikaan ei tee mieli liiemmin kanttailla ramppeja. Mukavuus vie tähän vuodenaikaan voiton.
                              Last edited by Dualfun; 12-12-2014, 11:42.
                              E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                              E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                              E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                              E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                              ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                              ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                              ½
                              G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
                              Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                              Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                              Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎