Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pari kysymystä koottavista vanteista.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • joko
    Bimmer Enthusiast
    • May 2004
    • 1964
    • Seinäjoki

    #16
    Mistähän kannattais metsästää kerscher cs vanteisiin ulkolippejä? Tarvisin pari kapeampaa kehää, tarkat mitat ei vielä tiedossa kun en ole ehtinyt auton alle noita sovittaa ja laskea kehän leveyttä. Nyt jokatapauksessa toiset kehät on aivan liika leveet. Olin laskevani että nuo kehät on 35 pulttiset (kyseessä 17" vanne). Vanteiden myyjän kanssa vertailtiin niin oz kehät nyt ei anakaan sovi et ne voi unohtaa. Onko ebayn lisäksi muita paikkoja mistä tälläinen laiska saisi huolettomasti tilattua uudet oikenlevyiset kehät? Kehä pitäis olla varmaan 2 tai 2.5" leveä. Jos joku haluaa vaihtaa 4.5" kehän tuollaiseen niin sekin käy!

    Sitten toinen kysymys, jos päädyn sorvauttamaan vanteen keskiöstä vähän tavaraa pois että saadaan et sopivammaksi niin paljonkohan pitäis jättää sitä ehjää pintaa siinä paksuus suunnassa? Eli siis pultin kartion pohjaviisteestä sinne kiinnityspintaan, paljonko pitää jättää matskua?
    F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
    W906 319 sprinter - 14

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11096
      • Oulu

      #17
      Kysyppä felgenfuchsilta. Ei näy sivuilla ulkokehiä 35 pulttisiin kerschereihin, mut kannattaa kysyä. On saanu sellasia kehiä mitä sivuilta ei löydy. Hinnat kohtuullisia ja toimitus nopeaa. Toinen vaihtoehto on tilata custom kehät titanium touchilta, mutta ovat kalliita sekä toimitus on hidasta.

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • Hemu__
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2008
        • 972
        • Kirkkonummi

        #18
        Originally posted by joko View Post
        Sitten toinen kysymys, jos päädyn sorvauttamaan vanteen keskiöstä vähän tavaraa pois että saadaan et sopivammaksi niin paljonkohan pitäis jättää sitä ehjää pintaa siinä paksuus suunnassa? Eli siis pultin kartion pohjaviisteestä sinne kiinnityspintaan, paljonko pitää jättää matskua?
        Itse tilasin yhdet kehät suoraan kerscheriltä hinta tais olla n.190euroa kappale... Tulivat tosin alihankintana joko iclairilta tai felgenfuchsilta tms.
        Sähköpostilla saa selvyyden saavatko he kyseiset kehät tehtyä.

        Vanteesta jos alkaa sorvaamaan niin kartion jälkeen pitää jäädä "suoraa" reikää n.5mm. Yleensä noissa on siis varaa sorvata se 5mm.

        Comment

        • joko
          Bimmer Enthusiast
          • May 2004
          • 1964
          • Seinäjoki

          #19
          Jeps, pistin felgenfuchsille sähköpostia kehistä menemään. Tosiaan valmistajaltakin noita vois tietty kysyä, tosin jos hekin ne tilasivat suoraan alihankkijalta niin kehät lienevät halvemmat kyllä sitten suoraan siltä alihankkijalta tilaamalla. Muutamasta kympistä tämä homma nyt ei kuitenkaan ole kiinni, kunhan kehät vain ensi kesäksi saa niin hyvä.
          Hemulla ilmeisesti enempikin kokemusta näiden restauroinnista ja keskiöiden sorvauksesta yms.? Ajattelin että vois pienen raapaisun ottaa noista keskiön kiinnityspinnoista pois jolloin sais et lukua parempaan suuntaan muutaman millin. Etupäähän voi järjestää lisääkin tilaa kevyesti mankeloimalla vielä mut takakaaria ei ole ajatus raiskata sirpeiksi.
          F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
          W906 319 sprinter - 14

          Comment

          • joko
            Bimmer Enthusiast
            • May 2004
            • 1964
            • Seinäjoki

            #20
            Felgenfucksilla ei ollut mut iclairilta sai custom made tilauksella, heillä oli mitat siellä valmiina. 2" kehät 169e/kpl ja toimitus 25,90e suomeen. Eli vähän halvemmat kuin suoraan kerscherltä mut ei arvatenkaan mitään suurta eroa.
            F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
            W906 319 sprinter - 14

            Comment

            • nnikoow
              Bimmer Rookie
              • Jul 2012
              • 39
              • Turku

              #21
              Lainataas topicia. Elikkä vanhat kehät lähti maailmalle ja uudet tuli tilalle, mutta nyt on ongelma semmoinen että keskiöt ei mahdu sisäkehän pohjaan kun futurathan kasataan takaa. Mistä lähtee ottamaan tavaraa pois ja kuinka tiukasti keskiön kuuluu istua kehään?

              Comment

              • Elfving
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2006
                • 914
                • MeetMe@X.

                #22
                Tämä onkin osuva topikki kysymyksille aiheesta,eli...


                BBSsällä on näihin 17" RS-keskiöihin konvertoituja 18"a.

                Nopeuttaakseni tiedonkulkua,kuinka helppoa olisi sellaisten toteutus homemade-periaatteella.

                Jokin liike myy 1"lla isontavia ulko- ja sisäkehiä ja siihen sitten maun mukaan uudet pultit?

                Comment

                • Muurahainen
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  #23
                  Originally posted by Elfving View Post
                  Tämä onkin osuva topikki kysymyksille aiheesta,eli...


                  BBSsällä on näihin 17" RS-keskiöihin konvertoituja 18"a.

                  Nopeuttaakseni tiedonkulkua,kuinka helppoa olisi sellaisten toteutus homemade-periaatteella.

                  Jokin liike myy 1"lla isontavia ulko- ja sisäkehiä ja siihen sitten maun mukaan uudet pultit?
                  Vähän vaan varovasti noiden kokoa suurentavien kehien kanssa ettei tule outoa lookkia.

                  Comment

                  • Elfving
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2006
                    • 914
                    • MeetMe@X.

                    #24
                    Originally posted by Muurahainen View Post
                    Vähän vaan varovasti noiden kokoa suurentavien kehien kanssa ettei tule outoa lookkia.
                    Tosi rakentava kommentti,en poista edes tuota kuvaa Quotesta,niin mennään näin rima missä sattuu.

                    Hirmu vähän on alkuperäisiä 18" RSsiä markkinoilla ja siispä mahdollisuudet on tee 17"sista tai odota ja etsi kaikkialta.
                    Aivan yksi ja sama mitä muu maailma näistä ajattelee,itselleenhän näitä tehdään.

                    Onko muilla tietämystä asiaan?

                    Comment

                    • Muurahainen
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      #25
                      Originally posted by Elfving View Post
                      Tosi rakentava kommentti,en poista edes tuota kuvaa Quotesta,niin mennään näin rima missä sattuu.

                      Hirmu vähän on alkuperäisiä 18" RSsiä markkinoilla ja siispä mahdollisuudet on tee 17"sista tai odota ja etsi kaikkialta.
                      Aivan yksi ja sama mitä muu maailma näistä ajattelee,itselleenhän näitä tehdään.

                      Onko muilla tietämystä asiaan?
                      Siis kyllähän noita näyttää saavan maailmalta vaikka kitteinä. Ensimmäinen Googlen osuma

                      Osa vain noista lipeistä on hölmön näköisiä jos ulkokehät eivät ole tarpeeksi leveät koon kasvatukseen. Tuota edellinen postini yritti vihjata.

                      Comment

                      • Oodi
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2011
                        • 169
                        • Oulu

                        #26
                        Onnistuuko 3 osaisista vanteissa joissa keskiö on tarkoitettu ulommaiseksi sorvata ulkokehälle ura kylkeen ja kasata vanteet niin, että keskiö tulee tämän jälkeen väliin. Kysymys koskee Carlsson 3/6 vannetta. Aika heikosti löysin tämäntyyppisestä muutoksesta tietoa vaikka näitä varmaan tehty vaikka kuinka paljon. Ohessa kuva samanlaisesta vanteesta:

                        Comment

                        • Sami.
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2007
                          • 2527
                          • Lahti

                          #27
                          ^Uskoisin että onnistuu. http://www.cdlcforum.com/t9408p570-r...sta-vanteisiin tuolta topikista nick jjjkkk suorittanut useemmatkin kyseiset operaatiot.
                          eDIRTY
                          kliks

                          Comment

                          • Cunttory
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2004
                            • 1772
                            • Kuopio

                            #28
                            Vaikka ei nyt koottavat olekkaan mutta kysymys RH:n omista venttiileistä. Minkälaiseen tiukkuuteen mutteri kiritään. Prikat ilmeisesti tulee ulkopuolelle, ensin muovinen, sitten metallinen mutteria vasten?

                            Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

                            Comment

                            • jouni.325
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2007
                              • 2860

                              #29
                              Lainataan kans topiccia.
                              Tietääkö kukaan mistä löytyy OZ Mitojen pinna pultteja? Nämä perinteiset alihankinta sivut on selattu läpi ja suomen miljoona pultti kaupat.
                              Pinnan koko m8/7:think
                              Ois mukava saada vanteet kasattua ja alle.




                              Täällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873


                              Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
                              https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
                              Myös projekti kertomus fasessa

                              Comment

                              • Jesse93
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2012
                                • 936
                                • Mustio

                                #30
                                Kysymys rc kehäpulteista. Miettinyt miten saisi nätin näköiset vanhoista pulteista jotka on maalattu mustaksi mut maali irtoillut jokasesta pultista sekä pultit hapettunut pl.näkyvä puoli. Testasin yhdellä pultilla putsasin mustan maalin pois ja uitin sitruunahapossa jonkajälkeen kiillotin autosolilla, onko kokemusta pysyykö kiilto pinnassa kuinka pitkään ja se mietityttää että miten pultin booriosa/kierteet säilyy että hapettuuko pahasti kun ei ole käsitelty hapossa uittamisen jälkeen? Vai mikä olisi kestävin ratkaisu
                                E91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎