Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pitääkö takapään puslat aina ääntä väsyessään?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fastandfurious
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 1731
    • Tampesteri

    Pitääkö takapään puslat aina ääntä väsyessään?

    Ongelma on seuraava: Säädätin noin 2kk sitten ohjauskulmat kuntoon ja tähän asti taas ajo on maistunut. Nyt kuitenkin ratti alkaa taas vetään vinoon ja sekös harmittaa .Ajattelin, että voisko asia johtua niistä kuuluisista takapään puslista, jotka vois olla tulleena tiensä päähän?(mitään kolinoita ei kuulu mistään). Jotenkin en jaksa uskoa, että kulmat ois taas ihan muuten vaan menneet v*turalleen. Onko muita ideoita, mistä ko. ongelma vois johtua. Voiko jossain olla väljää? Ainakin alapallot vaihdettiin viime kesänä, joten ne pitäs olla ok?! Kiitoksia helpistä jo etukäteen!!
    ---------------------------------------------------
    E91 325d M-Sport
    ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
    E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98
  • Heikki.Niemi
    BTCF Member
    • Oct 2002
    • 1180
    • Kalajoki-Bemareiden mekka

    #2
    Useimmiten raidepään nupit kun menee väljäksi niin auto alkaa puoltaan tai syömään renkasta ohjauskulmien mennessä pieleen...Vuotava iskari tai katkennut etujousi voi myös olla syynä...
    520i m20b20 Sedan E34 -90 Rouvan kulkine
    525 TDS A m51d25 Touring E34 -93
    525 TDS m51d25 Touring E34 -94
    Ex-324 TD m21d24 Touring E30 -89
    Ex-320i E30 m20b20 -86
    Ex-318i E30 m20b20 -87
    Ex-320i E30 m20b20-83

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 10031
      • KVLA

      #3
      Originally posted by fastandfurious
      Ongelma on seuraava: Säädätin noin 2kk sitten ohjauskulmat kuntoon ja tähän asti taas ajo on maistunut. Nyt kuitenkin ratti alkaa taas vetään vinoon ja sekös harmittaa .Ajattelin, että voisko asia johtua niistä kuuluisista takapään puslista, jotka vois olla tulleena tiensä päähän?(mitään kolinoita ei kuulu mistään). Jotenkin en jaksa uskoa, että kulmat ois taas ihan muuten vaan menneet v*turalleen. Onko muita ideoita, mistä ko. ongelma vois johtua. Voiko jossain olla väljää? Ainakin alapallot vaihdettiin viime kesänä, joten ne pitäs olla ok?! Kiitoksia helpistä jo etukäteen!!
      Jos takapään puslat on loppu,niin kyllä alkaa napsetta kuulumaan.Ainakin reilummissa lähdöissä,jos pitoa löytyy.
      Paljonko autollasi on ajettu?Eihän etupäässä varmasti ole missään välyksiä?Hammastanko,raidetangon päät,alapallo...

      Comment

      • DiisseliKiisseli
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2004
        • 550
        • Uusimaa

        #4
        Originally posted by fastandfurious
        Ongelma on seuraava: Säädätin noin 2kk sitten ohjauskulmat kuntoon ja tähän asti taas ajo on maistunut. Nyt kuitenkin ratti alkaa taas vetään vinoon ja sekös harmittaa
        Mullakin veteli vinoon ja syy oli paskat renkaat. Kato onko renkaat pullistellu jos niistä on vaikka vyöt poikki niinku mulla :-)

        Comment

        • fastandfurious
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 1731
          • Tampesteri

          #5
          Originally posted by Heguli 31
          Jos takapään puslat on loppu,niin kyllä alkaa napsetta kuulumaan.Ainakin reilummissa lähdöissä,jos pitoa löytyy.
          Paljonko autollasi on ajettu?
          Kiitoksia tähänastisista kommenteista. Tosiaan, mitään kolinoita ei kuulu? Joskus oon ollut tuntevinani "pienen väljyyden perässä varovasti liikkeelle lähtiessä" mutta toi tunne voi kyllä tulla pääkopastakin vikaa ettiessä..

          Elikkä auto on -96 mallia ja mittarissa karvan päälle 150 tkm...Mitäs tässäkohtaa tuolta alustasta oikeen väljistyy??


          Originally posted by DiisseliKiisseli
          Mullakin veteli vinoon ja syy oli paskat renkaat. Kato onko renkaat pullistellu jos niistä on vaikka vyöt poikki niinku mulla :-)
          Epäilen tätä, koska renkaat on tän talven vanhat, tosin onhan kaikki mahdollista, joten taidanpa katsoa tämänkin.
          Last edited by fastandfurious; 21-01-2005, 17:21.
          ---------------------------------------------------
          E91 325d M-Sport
          ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
          E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

          Comment

          • fastandfurious
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 1731
            • Tampesteri

            #6
            Originally posted by Heikki.Niemi
            Useimmiten raidepään nupit kun menee väljäksi niin auto alkaa puoltaan tai syömään renkasta ohjauskulmien mennessä pieleen...Vuotava iskari tai katkennut etujousi voi myös olla syynä...
            Pitäiskö näistä oireista tulla jotain ääniä, kolinaa tms.?
            ---------------------------------------------------
            E91 325d M-Sport
            ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
            E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

            Comment

            • Heikki.Niemi
              BTCF Member
              • Oct 2002
              • 1180
              • Kalajoki-Bemareiden mekka

              #7
              Tuon raidepään ja etujousen mennessä poikki niin varmasti koloissa pitäisi kuulua kolinaa...iskarista harvemmin ääniä kuuluu ellei sitten lyö pohjaan...Onhan myös mahdollista jos takapää on osunut johonkin että takapäässä on kulmat pois kohdalta ja koko takakelkka on vinossa mutta bemarissa sitä ei tietääkseni pysty säätämään...
              520i m20b20 Sedan E34 -90 Rouvan kulkine
              525 TDS A m51d25 Touring E34 -93
              525 TDS m51d25 Touring E34 -94
              Ex-324 TD m21d24 Touring E30 -89
              Ex-320i E30 m20b20 -86
              Ex-318i E30 m20b20 -87
              Ex-320i E30 m20b20-83

              Comment

              • dunkelblau
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2003
                • 1151
                • Uusimaa

                #8
                Originally posted by fastandfurious
                ...ratti alkaa taas vetään vinoon... ...alapallot vaihdettiin viime kesänä...
                Mutta ei alatukivarren puslia?
                "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

                Comment

                • toofastforyou
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2004
                  • 286
                  • Rauma

                  #9
                  Vinoon vetämisestä en sitten tiedä mutta kun itellä oli se alatukivarren pusla loppu niin tuntui esim liikenneympyrässä ajaessa että kun ensin käänsi oikealle ja heti perään vasemmalle niin aivan kuin perä ei olisikaan sitten enää seurannut autoa vaan tuntui sellanen väljyys takakelkassa. Ekaks kans luulin että se on pääkopassa se vika mutta, ei sitten näköjään ollutkaan. Yleensä kun ne puslat vaihdetaan ja ne kattoo kulmat kohdilleen, ja ei kulmien pitäisi muuttua ennen kuin pusla kuluu taas loppuun.
                  "tää meidän valtio edustaa just semmosta perus-tekopyhää paskakasaa, jossa julistetaan sanaa mutta toimitaan toisin"

                  Comment

                  • Heikki.Niemi
                    BTCF Member
                    • Oct 2002
                    • 1180
                    • Kalajoki-Bemareiden mekka

                    #10
                    Totta joka sana....Kannattaa katella ne puslat...itellä kans jokapäivänen riesa
                    520i m20b20 Sedan E34 -90 Rouvan kulkine
                    525 TDS A m51d25 Touring E34 -93
                    525 TDS m51d25 Touring E34 -94
                    Ex-324 TD m21d24 Touring E30 -89
                    Ex-320i E30 m20b20 -86
                    Ex-318i E30 m20b20 -87
                    Ex-320i E30 m20b20-83

                    Comment

                    • fastandfurious
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 1731
                      • Tampesteri

                      #11
                      Originally posted by dunkelblau
                      Mutta ei alatukivarren puslia?
                      Joo, ei vaihdettu alatukivarren puslia... Oiskohan ne nyt sitten vuorostaan tullut sitten tiensä päähän? Täytyy varmaan nyt tarkistaa/tarkistuttaa alusta perusteellisesti, meinaan hermot tossa menee kun toi on ollut tosi hyvä ajaa.. Ja nyt sitten aivan pe*seestä!!


                      Kiitos, vaivannäöstä kaikille!
                      ---------------------------------------------------
                      E91 325d M-Sport
                      ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
                      E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎