Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jarrulevyt - QH kannattaako laittaa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #16
    HKM: Olen tosiaankin asentanut/asennuttanut aivan valehtelematta 50kpl:ään eri merkkisiä ja mallisia kiesejä noita QH:n levyjä, eikä koskaan ole ollut mitään ongelmia mitkä olisivat johtuneet näistä levyistä. Ammattipiireissä nämä kyllä yleisesti tiedetään täysin alkuperäislevyjä vastaaviksi ja itse asiassa kestävät jopa rajumpaakin polkemista kuin moni orggislevy. Kannattaa myös huomata että QH valmistaa myös meneen autoon ne orggislevyt.
    Antti79: Tiedätkö mitä...? Ne valkoisessa merkittömässä laatikossa mutta bemun numerolla olevat levyt sattuu olemaan bemun orggislevyt. Ilmeisesti ne Ruotsissa valmistetut. Eli tulee ihan samalta linjalta kuin orggiksetkin mutta ilman bemun logoa laatikon päällä.
    Jos levy kieroutuu muutaman viikon, kuukauden tai vuoden jälkeen on syy AINA muualla kuin levyssä. Jokin kilpakäyttöön tehty billettilevy toki kestää väljiä liukureita ja/tai takeltelevaa/kulunutta satulaa toki vähän pidempään, mutta ei poista itse ongelmaa.

    Comment

    • HKM
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2003
      • 427
      • Sipoo

      #17
      Hemi, mitä suosittelet jarrupaloiksi? Motonetistä nekin vai? Vertailun vuoksi taas, originaalipalojen hinta on noin sata euroa.

      HKM
      Kiinnostaako rata-ajoharjoittelu tai kilpa-ajo? Tutustu BMW Racing Club Finland ry:n toimintaan : http://brcf.sporttisaitti.com

      BMW E61 M-Sport (Software) - Machine that goes "Bling"
      Porsche 911 C2 (Hardware) - Machine that goes
      Ex. E30 318is
      Ex. Jaguar XJR
      Ex. E39

      Comment

      • antti79
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 2499
        • Littoinen

        #18
        Originally posted by Hemi
        Antti79: Tiedätkö mitä...? Ne valkoisessa merkittömässä laatikossa mutta bemun numerolla olevat levyt sattuu olemaan bemun orggislevyt. Ilmeisesti ne Ruotsissa valmistetut. Eli tulee ihan samalta linjalta kuin orggiksetkin mutta ilman bemun logoa laatikon päällä.
        Jos levy kieroutuu muutaman viikon, kuukauden tai vuoden jälkeen on syy AINA muualla kuin levyssä. Jokin kilpakäyttöön tehty billettilevy toki kestää väljiä liukureita ja/tai takeltelevaa/kulunutta satulaa toki vähän pidempään, mutta ei poista itse ongelmaa.
        Joo, meillä on tainnut olla ennenkin tästä juttua. Oma teoriani levyjen kieroksi menemisestä on se että ne Motonetistä ostamani levyt eivät ole olleet tarpeeksi kauan varastoituna kunnes ne on sorvattu muotoonsa. En tiedä, voihan tietty olla että vika oli asentajassa eli minussa, mutta nyt kuitenkin on mennyt hyvin noiden Zimmermannien kanssa. En ole mustamaalaamassa Motonetin tuotteita vaan kerroin oman kokemukseni niistä. Muut osat mitä olen Motonetistä ostanut ovat olleet hyviä ja toimineet, noi jarrulevyt ovat itseasiasiassa ainoat huonot osat jotka olen Motonetistä ostanut. Ja tosiaan, niissä valkoisissa paketeissa useasti on autovalmistajan originaali osia, esim. juuri Motonetistä saa BMW:n alkuperäisiä öljynsuodattimia (M50), just kävin sellaisen hakemassa! Myös Ferodon ja ATE:n tuotteita löytyy Motonetistä.
        sigpic
        Originally Posted by jari kihlman
        "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

        Comment

        • HKM
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2003
          • 427
          • Sipoo

          #19
          Laitoin ne QH:t. Hyvin ovat toimineet. Tosin 3000 kilometriä vasta takana mutta tuskinpa noihin enää mitään sen kummempaa vikaa voi tulla. Palat ostin originaaleina.

          HKM
          Kiinnostaako rata-ajoharjoittelu tai kilpa-ajo? Tutustu BMW Racing Club Finland ry:n toimintaan : http://brcf.sporttisaitti.com

          BMW E61 M-Sport (Software) - Machine that goes "Bling"
          Porsche 911 C2 (Hardware) - Machine that goes
          Ex. E30 318is
          Ex. Jaguar XJR
          Ex. E39

          Comment

          • Samppasika
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2004
            • 769
            • Kempele

            #20
            Ostin piruuttani TM:n jarrupalatestistä rohkaistuneena Bilteman etulevyt ja palat "Hiaceen". Ei ole vielä paikoillaan, mutta ihan asiallisilta nuo päällisin puolin vaikutti. Jos kestää kunnialla, niin on ainakin hinta/laatu- suhde kohdillaan. Levy 36€/kpl, palat 22€.
            Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
            E61 530d M-sport -08
            E39 528i Touring -97

            Yhteydenotot: [email protected] !!

            Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

            Comment

            • Fabsu
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 1754

              #21
              Originally posted by Samppasika
              Ostin piruuttani TM:n jarrupalatestistä rohkaistuneena Bilteman etulevyt ja palat "Hiaceen". Ei ole vielä paikoillaan, mutta ihan asiallisilta nuo päällisin puolin vaikutti. Jos kestää kunnialla, niin on ainakin hinta/laatu- suhde kohdillaan. Levy 36€/kpl, palat 22€.
              Joo tossa TM:n testissä oli aika mukavasti pärjänneet noi Bilteman palat. Arvosana tais olla joku 8,6 ja taakse tais jäädä jopa Boschin valmistamat jarrupalat. Laitahan kokemuksia kun saat noi paikoilleen!
              AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

              ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
              e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
              e30 318i -88

              Comment

              • larmatin
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 1118
                • Perttula

                #22
                jos tuolta löytyy jarrulevyt niin voin kysästä löytyisikö ja mihin hintaan.
                reikälevyt ne olla pitää


                Comment

                • HKM
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2003
                  • 427
                  • Sipoo

                  #23
                  Siinä testissä taisi paloista voittaa Jurid-merkkiset palat, jos en nyt ihan väärin muista. ETK:n mukaan originaalipalojen valmistajina Textarin lisäksi nimenomaan myös tuo testin voittanut Jurid. toisin sanoen sen pitäisi ainakin olla hyvä je kestävä

                  HKM
                  Kiinnostaako rata-ajoharjoittelu tai kilpa-ajo? Tutustu BMW Racing Club Finland ry:n toimintaan : http://brcf.sporttisaitti.com

                  BMW E61 M-Sport (Software) - Machine that goes "Bling"
                  Porsche 911 C2 (Hardware) - Machine that goes
                  Ex. E30 318is
                  Ex. Jaguar XJR
                  Ex. E39

                  Comment

                  • Tuiske
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2004
                    • 1441
                    • Lempäälä

                    #24
                    Ton yleistyksen Motonetis levyistä voi varamaan unohtaa koska motonetissä on saatavilla jarrulevyjä QH:sta Bremboon automallista riippuen. Ehkä noin viittä eri merkkiä ainakin.
                    Corvette C4 LT4 TURBO
                    Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i

                    Comment

                    • osilpi
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2003
                      • 486
                      • Espoo

                      #25
                      Originally posted by Hemi
                      Jos levy kieroutuu muutaman viikon, kuukauden tai vuoden jälkeen on syy AINA muualla kuin levyssä. Jokin kilpakäyttöön tehty billettilevy toki kestää väljiä liukureita ja/tai takeltelevaa/kulunutta satulaa toki vähän pidempään, mutta ei poista itse ongelmaa.
                      Mulla meni Graffin levyistä toinen kieroksi parin kk:n sisällä asennuksesta. Samalla meni uusiksi myös satulat, palat ja letkutkin. Ei varmasti jumittaneet jarrut silloin. Oli tästä juttua toisessakin topikissa tosin.

                      Mutta silti. Mikähän noista sitten kierot teki, kun paljaalla silmällä näkee levyn olevan selvästi kiero?? Voiko kyseessä olla maanantai-kappale vai oisko syytä tutkia jotain muuta? Napaa ehdotettiin syylliseksi, mutta mites sen kunto todetaan?
                      E34 525i 12v 1990
                      Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T 4.0td, SOA, 100% lukot

                      ex-BMW:t
                      E28 520iA 1983
                      E28 520iA 1985

                      Comment

                      • Samppasika
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2004
                        • 769
                        • Kempele

                        #26
                        Originally posted by Samppasika
                        Ostin piruuttani TM:n jarrupalatestistä rohkaistuneena Bilteman etulevyt ja palat "Hiaceen". Ei ole vielä paikoillaan, mutta ihan asiallisilta nuo päällisin puolin vaikutti. Jos kestää kunnialla, niin on ainakin hinta/laatu- suhde kohdillaan. Levy 36€/kpl, palat 22€.
                        Nyt on ollut jonkin aikaa (n.1500km) paikoillaan nuo Bilteman levyt ja palat. Ainoa moite tulee jarrujen kitinästä/vinkumisesta, joka sekin tosin korjaantui, kun käytin palat irti ja lisäsin n.4€:n kitinänvaimennuslevyt/kumit palojen taakse (samaisesta puljusta). Aika tiukat oli mitoitukseltaan aivan uutena, eli enempää ei kulutuspintaa paloissa voisi olla... Pienikin hiekan muru sai jarrut kirskumaan mennessään väärään väliin, mutta loppui muutaman kymmenen kilometrin ja reippaan jarruttelun jälkeen.
                        Ei voi muuta kuin olla tyytyväinen hinta/laatusuhteeseen...
                        Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                        E61 530d M-sport -08
                        E39 528i Touring -97

                        Yhteydenotot: [email protected] !!

                        Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                        Comment

                        • Heguli 31
                          BTCF Member
                          • Oct 2004
                          • 10037
                          • KVLA

                          #27
                          Originally posted by Samppasika
                          Nyt on ollut jonkin aikaa (n.1500km) paikoillaan nuo Bilteman levyt ja palat. Ainoa moite tulee jarrujen kitinästä/vinkumisesta, joka sekin tosin korjaantui, kun käytin palat irti ja lisäsin n.4€:n kitinänvaimennuslevyt/kumit palojen taakse (samaisesta puljusta). Aika tiukat oli mitoitukseltaan aivan uutena, eli enempää ei kulutuspintaa paloissa voisi olla... Pienikin hiekan muru sai jarrut kirskumaan mennessään väärään väliin, mutta loppui muutaman kymmenen kilometrin ja reippaan jarruttelun jälkeen.
                          Ei voi muuta kuin olla tyytyväinen hinta/laatusuhteeseen...
                          Itselläni on "kalliit" Fedoron palat ympäriinsä ja kyllä vinkuu etupää.Laitan kohtapuoliin minäkin nuo vaimenninlevyt.Fedoro muuten maksoi nuo vaimenninlevyt.Oli joku alihankinta erä semmoneen,että kaikki vinkuu ja "takuuseen" antavat sitten noita vaimennuslevyjä.Että ei se aina hinta ja laatumerkki ole tae laadusta.

                          Comment

                          • Kilpuri
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2004
                            • 831
                            • Tampere

                            #28
                            Itse ostin jokuaika (about 15tkm) sitten KL:stä Bosch:n levyt eteen ja eilen ruuvvasin samaiset taakse. Levyt oli jopa halvemmat kuin vastaavat osat Motonetissä! Toistaiseksi: "so far so good"

                            Auto siis: e36 328I coupe.
                            Now: 525xd -09
                            Ex: 330d -07
                            Ex: 328i -96

                            Comment

                            • HannuSii
                              Newbiemmer
                              • Dec 2013
                              • 3
                              • Kiiminki Finland

                              #29
                              Olen suosinut ATE:n jarrulevyjä vuosikausia. Ehkä jopa 15 vuotta. Mutta nyt löytyi niistäkin huonot. 5000km jälkeen menivät kieroon mersun keulapäässä. Vaihdoin Brembot. Niillä on nyt menty jo 10.000km . Oli liukkaat satulat ja uudet palat laitoin kanssa molemmilla kerroilla.

                              SBC merkkiset palat taasen eivät kestäneet kuin joku 40.000km samassa autossa takana (S211 farkkumese).

                              Seuraavaksi voisin kokeilla Textar Pro+ jarrulevyjä Fuerstilta. Onko niistä täällä kokemuksia? Takana levyt alkaa kohta olemaan finaalissa.:think

                              Comment

                              • Krampus
                                BTCF Member
                                • Nov 2017
                                • 376
                                • Keski-Suomi

                                #30
                                Olisiko tietoa, että mitkä jarrupalat olisi nykyään hinta/laatusuhteelta parhaat ja ei pölyäisi hirveästi? Ei oikein uusia testejä ole löytynyt. Auto olisi z4 E89 35i.
                                E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
                                F39 X2 Xdrive20D, käyttis
                                Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎