Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tehokkaammat Xenon polttimot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KOS56OLAVI
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2013
    • 316
    • Salo

    Tehokkaammat Xenon polttimot

    Moi,kestääkö E46 umpiot vahvemmat lähivalo polttimot.
    Onko se umpio muovia vai metallia?
    Mulla oli 316 uutena 1991, siihen laitoin 90w polttimon kesti hyvin kun umpio oli metallia.
    -E46 330 D Touring
    -INPA, NCS EXPERT

  • väiski525
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2010
    • 2572
    • Vantaa

    #2
    Originally posted by KOS56OLAVI View Post
    Moi,kestääkö E46 umpiot vahvemmat lähivalo polttimot.
    Onko se umpio muovia vai metallia?
    Mulla oli 316 uutena 1991, siihen laitoin 90w polttimon kesti hyvin kun umpio oli metallia.
    50w kestää ainakin hyvin, ja luulis kestävän tehokkaampiakin. xenonit kun ei lämpöä tuota nimeksikään..
    - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

    - MB s205 220cdi -15
    - Volvo s80 2.5t -07
    - mb s211 280cdi -08
    - e46 320i -03
    - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
    - e46 320d Individual "m-sport" -04
    - e39 525i -01

    Comment

    • sonikk
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2010
      • 1664
      • Kerava

      #3
      ...mutta se teho tulee ballastista, pelkkä polttimoiden vaihto ei auta.

      Comment

      • KOS56OLAVI
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2013
        • 316
        • Salo

        #4
        Originally posted by sonikk View Post
        ...mutta se teho tulee ballastista, pelkkä polttimoiden vaihto ei auta.
        Ja siihen ei sitten tehoa saa muuten kuin vaihtamalla tehokkaampi,joita ei tietenkään edes ole.
        -E46 330 D Touring
        -INPA, NCS EXPERT

        Comment

        • NokiLeka
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 2341
          • Eurajoki

          #5
          50w ballastit ja Philipsin/Osramin 35w polttimot niin saa valotehoa lisää. Kiinalaiset 50w polttimot on sen verta surkeaa laatua, että ne eivät kestä vuotta kauempaa. Sen jälkeen valoteho on jo laskenut alle normaalin 35w polttimon. Toki isommalla teholla käytettäessä polttimoiden käyttöikä laskee, mutta kyllä originaali silti kestää useamman vuoden.
          "I do everything my Rice Crispies tell me to"

          Comment

          • zener
            Moderator
            • Oct 2004
            • 14351
            • Oulu

            #6
            Paremmat projektorit ku laittaa ni saa paremman hyödyn. No orggis projektorit on BMW:ssä aika pienet.
            E65 730dA '04 klick
            F10 520dA '11 klick
            E34 520iA '91 klick

            Instagram


            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

            Comment

            • KOS56OLAVI
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2013
              • 316
              • Salo

              #7
              Originally posted by zener View Post
              Paremmat projektorit ku laittaa ni saa paremman hyödyn. No orggis projektorit on BMW:ssä aika pienet.
              Onko sellaista tarvike-settiä jossa laittaisi ballastin ja polttimon 55W,eikä tarvisi purkaa omaa alkuperäistä balastia pois,laittais vaan johdot kiinni,ja sijoittaisi sen tavike-balastin jonnekin sopivaan paikkaan.
              Onko kukaan tehny moista viritystä?
              -E46 330 D Touring
              -INPA, NCS EXPERT

              Comment

              • NokiLeka
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 2341
                • Eurajoki

                #8
                Originally posted by KOS56OLAVI View Post
                Onko sellaista tarvike-settiä jossa laittaisi ballastin ja polttimon 55W,eikä tarvisi purkaa omaa alkuperäistä balastia pois,laittais vaan johdot kiinni,ja sijoittaisi sen tavike-balastin jonnekin sopivaan paikkaan.
                Onko kukaan tehny moista viritystä?
                Kaikki ne jälkiasennussarjat ovat juurikin tuollaisia. Mulla oli lyhyissä 50w tarvikeballastit ja pitkissä alkuperäiset lyhyiden ballastit ja 35w Philipsit molemmissa umpioissa.

                edit. Tuossa jotain jorinaa asiasta Kliks
                Last edited by NokiLeka; 14-02-2014, 14:02.
                "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                Comment

                • KOS56OLAVI
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2013
                  • 316
                  • Salo

                  #9
                  Originally posted by NokiLeka View Post
                  Kaikki ne jälkiasennussarjat ovat juurikin tuollaisia. Mulla oli lyhyissä 50w tarvikeballastit ja pitkissä alkuperäiset lyhyiden ballastit ja 35w Philipsit molemmissa umpioissa.

                  edit. Tuossa jotain jorinaa asiasta Kliks
                  Ei se purkuohje tullu esiin.
                  Miksi se lamppu pitää purkaa,eikö siihen balastin johtosajaaan pääse käsiksi muuten,siis sieltä takaa.
                  Mistä olette tarvike-balasti/polttimosetit ostanu,ja sopiiko niiden liittimet,vai täytyykö niitä viritellä.
                  Kai
                  -E46 330 D Touring
                  -INPA, NCS EXPERT

                  Comment

                  • NokiLeka
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2006
                    • 2341
                    • Eurajoki

                    #10
                    Ei ole pakko purkaa mitään. Johto irti vanhasta ballastista ja kiinni uuteen, siitä piuha kiinni polttimoon. Suoraan plug&play kun ostaa autokohtaisen sarjan. Mutta voi tulla herjoja palaneesta polttimosta tai sitten virranotto on sen verran erilainen, että sen lisäksi pitää asentaa relejohtosarja. Sen joutuu hankkimaan erikseen jos niin käy, muut johdot tulevat sarjoissa mukana.

                    Se purkuohje koski sitä lyhyiden sytyttimen käyttöä pitkien valoissa, jolloin sai käytettyä auton omia osia pitkissä.
                    "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                    Comment

                    • KOS56OLAVI
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2013
                      • 316
                      • Salo

                      #11
                      Originally posted by NokiLeka View Post
                      Ei ole pakko purkaa mitään. Johto irti vanhasta ballastista ja kiinni uuteen, siitä piuha kiinni polttimoon. Suoraan plug&play kun ostaa autokohtaisen sarjan. Mutta voi tulla herjoja palaneesta polttimosta tai sitten virranotto on sen verran erilainen, että sen lisäksi pitää asentaa relejohtosarja. Sen joutuu hankkimaan erikseen jos niin käy, muut johdot tulevat sarjoissa mukana.

                      Se purkuohje koski sitä lyhyiden sytyttimen käyttöä pitkien valoissa, jolloin sai käytettyä auton omia osia pitkissä.
                      Kiitos, noilla pääsee jo eteenpäin,oliko mitään väliä mistä sen setin ostaa?
                      Jos kiinan poikein polttimot on roskaa,niin onko ebayn balastit myös?
                      Kai
                      -E46 330 D Touring
                      -INPA, NCS EXPERT

                      Comment

                      • väiski525
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2010
                        • 2572
                        • Vantaa

                        #12
                        Samaa paskaa saksastakin saa kuin kiinasta, jos ne halvimmat ostaa. Mutta Mulla on kiinansetit niin autossa kuin prätkässäkin, ja molemmat toimii hyvin. Autosta meni yks ballasti vaihtoon, mut veikkaan että sekin huonon asennuksen takia koska pääsi heilumaan liikaa ja kolisi peltiä vasten jatkuvasti..

                        Sain itse niin älyttömän halvalla 8 sarjaa että varaosia onneksi löytyy vieläkin jos jotain hajoaa

                        Toki jos sijoittaa 100e per setti niin onhan ne laadukkaampia osiltaan Ja niinpoispäin mutta siihem rahaan saa jo 5 settiä halpoja.

                        Niin ja prätkässä ollu kaksi vuotta, autossa vuoden kiinni
                        - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

                        - MB s205 220cdi -15
                        - Volvo s80 2.5t -07
                        - mb s211 280cdi -08
                        - e46 320i -03
                        - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
                        - e46 320d Individual "m-sport" -04
                        - e39 525i -01

                        Comment

                        • KOS56OLAVI
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2013
                          • 316
                          • Salo

                          #13
                          Originally posted by väiski525 View Post
                          Samaa paskaa saksastakin saa kuin kiinasta, jos ne halvimmat ostaa. Mutta Mulla on kiinansetit niin autossa kuin prätkässäkin, ja molemmat toimii hyvin. Autosta meni yks ballasti vaihtoon, mut veikkaan että sekin huonon asennuksen takia koska pääsi heilumaan liikaa ja kolisi peltiä vasten jatkuvasti..

                          Sain itse niin älyttömän halvalla 8 sarjaa että varaosia onneksi löytyy vieläkin jos jotain hajoaa

                          Toki jos sijoittaa 100e per setti niin onhan ne laadukkaampia osiltaan Ja niinpoispäin mutta siihem rahaan saa jo 5 settiä halpoja.

                          Niin ja prätkässä ollu kaksi vuotta, autossa vuoden kiinni

                          Sori tyhmä kysymys ku ei osaa tarpeeksi englantia,niin onko tossa linkin setissä sumu ja lyhyet xenonit,ja balasti?
                          Kai
                          -E46 330 D Touring
                          -INPA, NCS EXPERT

                          Comment

                          • KOS56OLAVI
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2013
                            • 316
                            • Salo

                            #14
                            Kysyn xenon sarjasta

                            Originally posted by KOS56OLAVI View Post
                            http://www.ebay.com/itm/BMW-55W-Slim...38ef82&vxp=mtr
                            Sori tyhmä kysymys ku ei osaa tarpeeksi englantia,niin onko tossa linkin setissä sumu ja lyhyet xenonit,ja balasti?
                            Kai
                            Kysyn uudestaan kun ei saa vastausta,voiko joku sanoa käykö tämä setti paikalleen ilman että pitää viritellä liittimiä tai jotain muuta vaikeeta.
                            Ja onko tossa molemmat xenonit,lähi ja sumu,vai mikä toi setti on?
                            Kun en ymmärrä tarpeeksi, ettei tarvii jälkeenpäin kirota.
                            -E46 330 D Touring
                            -INPA, NCS EXPERT

                            Comment

                            • väiski525
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2010
                              • 2572
                              • Vantaa

                              #15
                              on vain yksi setti, lukee että käy joko sumareihin tai ajovaloihin.

                              eli tossa setissä on 2 ballastia, 2 polttimoa ja piuhat.
                              Last edited by väiski525; 19-02-2014, 19:32.
                              - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

                              - MB s205 220cdi -15
                              - Volvo s80 2.5t -07
                              - mb s211 280cdi -08
                              - e46 320i -03
                              - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
                              - e46 320d Individual "m-sport" -04
                              - e39 525i -01

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎