Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lokasuojien pokkaaminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW M3 Coupe -93
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 283
    • Seinäjoki

    Lokasuojien pokkaaminen

    Elikkäs tuli tos ostettuu tohon ämmäläiseen seuraavat vanteet ja renkaat:
    Keskinin KT-4 New Racer 18" eteen 8,5" taakse 9,5" ET35
    Falken 235/40 ja 255/35

    Kesä lähestyy ja alkaa pelottaa kuinka noi mahtuu alla pyörimään.. Eteen varmaankin menee heittämällä mutta taakse ei ehkä mahdukkaan niin helposti..? Harmi kun Keskiniltä ei saanut suurempaa ET lukua.

    Alusta on vielä vakio mut coil overit kiinnostais. Eli tonttiin pitäs auto saada..

    Ei huvittais itse mennä lekalla noita takakaarien reunoja hakkaamaan. Elikkäs onko kellään tietoa etelä-pohjanmaalta jotain pajaa joka osaa tehdä ammattitaidolla kaarien pokkaamisen/rullaamisen?? Siihen on kuulemma oma laite joka kiinnitetään pyörän pultteihin ja sit vaan rullataan kaaria sisäpuolelta muutamia millejä ulospäin...

    Searchilla oon ettiny ja lähimaaston pajoista kysellyt tuloksetta. Ja vanteista ja renkaista en halua luopua. Tahtoo olla noin leveälle vanteelle 245 aika pieni.
    In memoriam:
    BMW M3 3.0 E36 Coupe -93
    http://www.minunauto.com/?8813
  • Jonsku
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 4647
    • Tuusula

    #2
    Ja samalla jos joku tietää niin voisi kertoa samanlaisia pajoja pk-seudulta. Voipi olla vielä edessä tuo mankelointi..
    ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
    ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
    ex. Alpina D10 Touring #33/94
    ... and many more

    Comment

    • Muumi
      BTCF Member
      • Oct 2002
      • 1702
      • Rovaniemi

      #3
      Originally posted by Jonsku
      Ja samalla jos joku tietää niin voisi kertoa samanlaisia pajoja pk-seudulta. Voipi olla vielä edessä tuo mankelointi..
      Kysy Autotekiltä/Robilta,pitäis onnistua.
      E24 635csi

      Comment

      • jani
        BTCF Member
        • Jul 2002
        • 5173
        • Kuopio

        #4
        245 on maksimi kumi 9.5" vanteelle... ainakin 300-sarjassa imo !

        mitä tuohon kaari mankeliin tulee... saman pystyy tekemään vasaran kanssa kotona... itsellä ainakin jäi puolitiehen mankelin kanssa... vasaralla piti loput tehdä
        F33 435d Mineral-grau metallic
        K40 K1200s sondermodell

        Comment

        • 525tds
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2003
          • 489
          • Leppäkoski

          #5
          Eiks tolla rullauksella pystynyt levitään jopa 3cm kaarta!
          "Vauhti on jumala, autoni on kirkkoni ja BMW on uskontoni jonka moottori soittelee jatkossakin saatanallisia säkeitä teille kaikille liikenteen pakanoille ja vääräoppisille"

          Comment

          • mukko
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2003
            • 5965
            • Uleåborg

            #6
            Originally posted by jani
            245 on maksimi kumi 9.5" vanteelle... ainakin 300-sarjassa imo !

            mitä tuohon kaari mankeliin tulee... saman pystyy tekemään vasaran kanssa kotona... itsellä ainakin jäi puolitiehen mankelin kanssa... vasaralla piti loput tehdä
            Mutta sitten ei välttämättä tarvita maalausta ( ja paaakkelointia) kun Robi mankeloi kaaret
            -- Official member of BTCF-Sauna Team --

            Save the World, Fuck The Fuel Economy
            Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

            Comment

            • henri
              BTCF Member
              • Aug 2002
              • 5752
              • Kiuruvesi/Iisalmi

              #7
              Originally posted by BMW M3 Coupe -93
              Elikkäs tuli tos ostettuu tohon ämmäläiseen seuraavat vanteet ja renkaat:
              Keskinin KT-4 New Racer 18" eteen 8,5" taakse 9,5" ET35
              Falken 235/40 ja 255/35

              Kesä lähestyy ja alkaa pelottaa kuinka noi mahtuu alla pyörimään.. Eteen varmaankin menee heittämällä mutta taakse ei ehkä mahdukkaan niin helposti..? Harmi kun Keskiniltä ei saanut suurempaa ET lukua.

              Alusta on vielä vakio mut coil overit kiinnostais. Eli tonttiin pitäs auto saada..

              Ei huvittais itse mennä lekalla noita takakaarien reunoja hakkaamaan. Elikkäs onko kellään tietoa etelä-pohjanmaalta jotain pajaa joka osaa tehdä ammattitaidolla kaarien pokkaamisen/rullaamisen?? Siihen on kuulemma oma laite joka kiinnitetään pyörän pultteihin ja sit vaan rullataan kaaria sisäpuolelta muutamia millejä ulospäin...

              Searchilla oon ettiny ja lähimaaston pajoista kysellyt tuloksetta. Ja vanteista ja renkaista en halua luopua. Tahtoo olla noin leveälle vanteelle 245 aika pieni.

              Autotek niminen yritys tekee noita kaarien levityksiä, kaaria saadaan levitettyä useita senttejä, vaatii tietenkin , että ei oo ruostetta ja maali on hyvä. Nimimerkillä Robi kirjoitteleva henkilö on töissä kyseisessä firmassa ja käytännössä hoitaa nuo levityksetkin.

              esim. 9" vanteelle menee 205 , mutta suositus on 225...10" leveelle on passeli 245" joten kyllä tuon 245sen pitäs helposti tohon 9,5" vanteelle ja eteen olisin laittanut 225, mutta kun levität vaan nuo kaaret takaa niin mahtuu varmasti vaikka madallatkin
              Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
              Ex. E30 320i 2d GTS -88


              E46 330Cd (projekti V.2)


              ----------------------------

              Comment

              • henri
                BTCF Member
                • Aug 2002
                • 5752
                • Kiuruvesi/Iisalmi

                #8
                Originally posted by 525tds
                Eiks tolla rullauksella pystynyt levitään jopa 3cm kaarta!
                suurinpiirtein noita lukemia...Robilla tietoa tarkemmin..riippuu varmasti eri seikoista, mutta pari senttiä varmaan helposti jos on kaaret kunnossa
                Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                Ex. E30 320i 2d GTS -88


                E46 330Cd (projekti V.2)


                ----------------------------

                Comment

                • ice-cube
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2003
                  • 193
                  • Waasa

                  #9
                  paljonkos tuo levittäminen maksaa? ymmärsinkö oikein että maalaamaan ei tarvii ryhtyä jos hyvin käy? ja kyseessä siis esim e36 sen kaarien pokkauksen taivuttaminen ulospäin?

                  Comment

                  • BMW M3 Coupe -93
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2004
                    • 283
                    • Seinäjoki

                    #10
                    Lisää speksiä

                    Auto on ylimaalattu viimevuoden keväällä ja kaaret korjattiin ruosteesta (ei millään pakkelilla) Saa nähä kuinka kaaret kestää ja löytyykö sitä pakkelia sittenkin...

                    Aattelin et vain sen verran mankelois ettei tartte isompiin maalaushommiin. Eikö se maali jo murru kun useita senttejä mankeloi? Aika pehmeetä ja joustavaa voi olla mun auton maali verrattuna 12 vuotta vanhaan maalikerrokseen. Siitä voi olla apuakin... Vai lämmitetäänkö sitä samalla?

                    Oon nähnyt niitä kuvia jossain netis kun jonkun suomalaisen mersun kaaria levitettiin yli 3cm. En tiä tarvinko nyt ihan sellasta. Ehkä 1cm olis poikaa...

                    Mitäs Suomen laki sanookaan? Eikö siinä oo joku vaatimus renkaan leveydelle riippuen vanteen leveydestä? Eli 10" vanteelle ei saa laittaa liian kapeita nakkeja tyyliin 225 ym...

                    245/35 tolla ETllä vois mennä helpommin ilman muutoksia mut kokeillaan nyt eka tota 255/35 ja jos ei mee, niin itketään vasta sitte...

                    Serkulla oli 255/35 325ses coupes mut sen ET oli suurempi. Ja oon nähnyt yhden M3 GTn jossa oli 265/30/19, joka oli ihan tontissa, ja ilman päällepäin näkyvää levitystä. Mut sillä oli varmasti suotuisampi ET. Eli mulla 35 ja sillä eletään...

                    Eturenkaista selitykseksi sen verran et vakiokoko on 235/40/17 ja sitähän kapeimpia nakkeja ei laiteta. Ja miljoona hymiöö päälle...
                    Last edited by BMW M3 Coupe -93; 31-01-2005, 22:00.
                    In memoriam:
                    BMW M3 3.0 E36 Coupe -93
                    http://www.minunauto.com/?8813

                    Comment

                    • henri
                      BTCF Member
                      • Aug 2002
                      • 5752
                      • Kiuruvesi/Iisalmi

                      #11
                      Originally posted by ice-cube
                      paljonkos tuo levittäminen maksaa? ymmärsinkö oikein että maalaamaan ei tarvii ryhtyä jos hyvin käy? ja kyseessä siis esim e36 sen kaarien pokkauksen taivuttaminen ulospäin?
                      jos nyt muistan oikein ni 50€ maksaa per loksu...Jos kaaret on hyvä kuntoiset niin sillon ei tarvi tehä mitn...muuta ku levittää ja levempää läskiä alle...Muuta ei tartte ja kaari levenee silleen luonnollisesti..ei tuu ulos päin mitn jälkiä

                      e30, e34, e36, e39, e46 jne... kaikista onnistuu..
                      Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                      Ex. E30 320i 2d GTS -88


                      E46 330Cd (projekti V.2)


                      ----------------------------

                      Comment

                      • BMW M3 Coupe -93
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2004
                        • 283
                        • Seinäjoki

                        #12
                        Löytyiskö lähempää ammattitaitoista modaajaa?

                        Autotek on vain niin kaukana (Vantaa).. Eikö kellään olis tietoo lähempää paikkaa?

                        Kohta iskee kiire kun lumet sulaa reilussa kuukaudessa. Vai pitääkö prkl tilata 245/35 taakke ja 235/40 eteen. hmm.

                        Vastauksia tullut tähän aiheeseen aikas niukasti vaikka luulis aika monee kaarien modaaminen kiinnostavan, koska isot vanteet ja leveät renkaat kiinnostaa...
                        In memoriam:
                        BMW M3 3.0 E36 Coupe -93
                        http://www.minunauto.com/?8813

                        Comment

                        • henri
                          BTCF Member
                          • Aug 2002
                          • 5752
                          • Kiuruvesi/Iisalmi

                          #13
                          Originally posted by BMW M3 Coupe -93
                          Autotek on vain niin kaukana (Vantaa).. Eikö kellään olis tietoo lähempää paikkaa?

                          Kohta iskee kiire kun lumet sulaa reilussa kuukaudessa. Vai pitääkö prkl tilata 245/35 taakke ja 235/40 eteen. hmm.

                          Vastauksia tullut tähän aiheeseen aikas niukasti vaikka luulis aika monee kaarien modaaminen kiinnostavan, koska isot vanteet ja leveät renkaat kiinnostaa...
                          jos laitat 235/40 eteen ja 245/35 taakse niin sun takaset näyttävät matalemmilta ku etunen

                          ja joskus joutuu tekemään uhrauksia, ei sinne vantaalle nyt niin pitkä matka oo ( hyvän asian puolesta) päivän reissu, ja mikäs on sitte ajella takasi ku rengas/vanne yhdistelmä mahtuu pyörimään hyvästi
                          Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                          Ex. E30 320i 2d GTS -88


                          E46 330Cd (projekti V.2)


                          ----------------------------

                          Comment

                          • BMW M3 Coupe -93
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2004
                            • 283
                            • Seinäjoki

                            #14
                            Ei se ajomatka ny niin...

                            Joo no on se ajomatka pienin murhe, mut maalin kesto mietityttää. Kun noi kaaret on vajaa vuosi sitten korjattu ruosteesta (näytti mun mielestä ihan pintaruosteelta) ylimaalattaessa.. Kuinkahan paljon sieltä loppujen lopuksi paljastuukaan murenevaa pakkelia.. Ja taas menee kaaret uusiksi ja maalari tykkää muutaman sadan euron edestä...

                            Totta että 245/35 on liian matala jos haluaa saman korkuiset kumit kuin 235/40.
                            In memoriam:
                            BMW M3 3.0 E36 Coupe -93
                            http://www.minunauto.com/?8813

                            Comment

                            • Heguli 31
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 10073
                              • KVLA

                              #15
                              Originally posted by BMW M3 Coupe -93
                              Elikkäs tuli tos ostettuu tohon ämmäläiseen seuraavat vanteet ja renkaat:
                              Keskinin KT-4 New Racer 18" eteen 8,5" taakse 9,5" ET35
                              Falken 235/40 ja 255/35

                              Kesä lähestyy ja alkaa pelottaa kuinka noi mahtuu alla pyörimään.. Eteen varmaankin menee heittämällä mutta taakse ei ehkä mahdukkaan niin helposti..? Harmi kun Keskiniltä ei saanut suurempaa ET lukua.

                              Alusta on vielä vakio mut coil overit kiinnostais. Eli tonttiin pitäs auto saada..

                              Ei huvittais itse mennä lekalla noita takakaarien reunoja hakkaamaan. Elikkäs onko kellään tietoa etelä-pohjanmaalta jotain pajaa joka osaa tehdä ammattitaidolla kaarien pokkaamisen/rullaamisen?? Siihen on kuulemma oma laite joka kiinnitetään pyörän pultteihin ja sit vaan rullataan kaaria sisäpuolelta muutamia millejä ulospäin...

                              Searchilla oon ettiny ja lähimaaston pajoista kysellyt tuloksetta. Ja vanteista ja renkaista en halua luopua. Tahtoo olla noin leveälle vanteelle 245 aika pieni.
                              M3:n orggis rengas 235/40¤17" vastaa vierintäkehältään ja halkaisijaltaan ja leveydeltään 235/35¤18":sta.Takapyörääsi suunnitteleman leveän vanteen renkaaksi Michelinin muunostaulukko ilmoittaa (orggiis 235/40¤17")samalla vierintäkehällä ja halkasijalla olevaksi renkaaksi 265/30¤18".Joten vaikuttaa että nuo ostamasi kumit hieman "nostaa" keulaa suhteessa perään.Ei tosin paljoa.
                              Pienen tutkailun jälkeen näyttäisi seuraavalle:
                              235/40¤18" = n.25mm korkeampi = n.13mm korotus alkuperäiseen
                              255/35¤18" = n.17mm korkeampi = n.8,5mm korotus alkuperäiseen

                              235/35¤18" = n.4mm korkeampi = 2mm korotus alkuperäiseen
                              265/30¤18" = n.alkuperäisen korkuinen

                              Nämä siis Misukan taulukoista katsottua.No laitatpa taakse noinkin leveälle vanteelle 255:n tai 265:n joudut tosiaankin mankelointi hommiin.Ja kapeampi rengaskaan ei taida pelastaa,kun ET-mittakin on alle 40:n.Ei varmaan auta kun laittaa munkki takakonttiin ja mankelointipajalle sovittelemaan.Toivottavasti kotikonnuiltasi löytyy.Käyppä kyselemässä lähialueittesi autopeltiseppä firmoista.
                              Last edited by Heguli 31; 03-02-2005, 09:36.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎