Announcement

Collapse
No announcement yet.

Motronicin asennontunnistin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JPK
    Bimmer Rookie
    • Aug 2002
    • 133
    • Kajaani

    Motronicin asennontunnistin

    Mistä kytkinkopassa oleva tunnistin lukee singaalin, onko vauhtipyörällä tai paineasetelmassa jonkinlainen tappi tms. Pitäisi sellainen saada kiinni 323:n vauhtipyörään. Se tulee 325:n koneeseen. Onko asennuspaikka tarkka, vai riittääkö että katsoo anturin reiästä paikan?
  • Cee.Koo
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 354
    • Twilight zone

    #2
    Vauhtipyörällä on tappi josta anturi lukee yläkuolokohdan. Motronicissa sytytyskäppyröiden syntyyn vaikuttaa asennontunnistin, nopeudentunnistin ja ilmamäärämittarilta tuleva tieto koneen kuormasta.
    Olis varmaan aiheellista että tappi olisi oikealla paikalla.
    Mikset käytä b25:sen vauhtipyörää?
    Tapin paikan merkkaaminen saattaisi onnistua anturinreiästä, kunhan teet/teetät sorvarilla porausjigin ja varmistat että kone on taatusti yläkuolokohdassa.
    With jap crap, life sucks and then you die

    Comment

    • JPK
      Bimmer Rookie
      • Aug 2002
      • 133
      • Kajaani

      #3
      Ei vaan ole tällä hetkellä b25:n vauhtipyörää, olisi tietenkin helpompi hankkia sellainen jostain. Onkohan ne lähelle samanpainoisia, eikö b25:een saanut myös massapyörän. Ilmeisesti sama kytkin käy. Saa tarjota edullista vauhtipyörää b25:een, kytkintä en tarvitse, jos sama käy 323:sta, entinen on melkein uusi. Jos tapin päätän laittaa, käykö sen kooksi n.5X15 mm ?? Anturin voisi varmaan laittaa myös koneen etupäähän, niinkuin uudemmassa mallissa.

      Comment

      • Cee.Koo
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2004
        • 354
        • Twilight zone

        #4
        V.pyörien mahdollisista painoeroista ei ole muistikuvaa, ja m20b25:seen ei ole saanut kaksoismassavauhtipyörää vasta m50 padasta moinen limppu löytyy.
        325:ssa on oma kytkin, levyn halkaisia on sama et en tiedä missä erot on verrattuna 323:een.
        Tapin koko ei ole oikeen tuoreena muistissa, abaut 10x10 neliskanttinen tappi.
        Tapin ja anturin välisen etäisyyden sais varmaan katottua helpoiten siitä kuinka lähellä starttikehää nopeusanturi on.
        Anturin siirto eteen ei ole ihan helppo homma, tarvitset uudemmasta systeemistä hammastetun dampperin, johtosarjan, anturit ja boksin.
        With jap crap, life sucks and then you die

        Comment

        • T3
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 8530
          • Karhe

          #5
          Originally posted by Cee.Koo
          V.pyörien mahdollisista painoeroista ei ole muistikuvaa, ja m20b25:seen ei ole saanut kaksoismassavauhtipyörää vasta m50 padasta moinen limppu löytyy.
          325:ssa on oma kytkin, levyn halkaisia on sama et en tiedä missä erot on verrattuna 323:een.
          Tapin koko ei ole oikeen tuoreena muistissa, abaut 10x10 neliskanttinen tappi.
          Tapin ja anturin välisen etäisyyden sais varmaan katottua helpoiten siitä kuinka lähellä starttikehää nopeusanturi on.
          Anturin siirto eteen ei ole ihan helppo homma, tarvitset uudemmasta systeemistä hammastetun dampperin, johtosarjan, anturit ja boksin.
          Onhan esimerkiksi noissa eta-malleissa, eli vaikkapa nyt 525e:ssä tommonen kaksoismassavauhtipyörä. Kone on M20 ja Motronicilla...
          .

          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

          Comment

          • wj
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 3253
            • Järvenpää

            #6
            Originally posted by Cee.Koo
            V.pyörien mahdollisista painoeroista ei ole muistikuvaa, ja m20b25:seen ei ole saanut kaksoismassavauhtipyörää vasta m50 padasta moinen limppu löytyy.
            Noin hyvä muisti?

            Olihan siinä b27 koneessa kaksoismassa minkä sillon hain
            - 2006 Mustang cabriolet
            - Sleekcraft Enforcer 28'

            Comment

            • Cee.Koo
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2004
              • 354
              • Twilight zone

              #7
              Originally posted by Wittu_joo
              Noin hyvä muisti?

              Olihan siinä b27 koneessa kaksoismassa minkä sillon hain

              Muisti pelaa loistavasti...nythän oli kyse b25:sta eikä b27:sta.
              With jap crap, life sucks and then you die

              Comment

              • T3
                BTCF Member
                • Oct 2003
                • 8530
                • Karhe

                #8
                Originally posted by Cee.Koo
                Muisti pelaa loistavasti...nythän oli kyse b25:sta eikä b27:sta.
                Tuossa vähän ylempänä joku CEE.KOO kirjoitti, että vasta m50 padasta löytyy tuollainen...
                .

                Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                Comment

                • Cee.Koo
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2004
                  • 354
                  • Twilight zone

                  #9
                  Alunperinhän JPK kysyi saako b25:seen kaksoismassa pyörää, johon vastasin että vasta m50:ssä oli moinen. MISSÄÄN vaiheessa ei ollut puhetta b27:sta.
                  With jap crap, life sucks and then you die

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎