E30:ssa bensakoneisessa on Webasto vuodelta 1994. Kaukosäätöinen laite.
Talven ensimmäisillä pakkasilla ajastinkello meni välillä itsestään ajastetuksi ja välillä laite ei lähtenyt lämmittämään vaikka kuinka yritti painella nappeja. Avasin kellon ja sieltä löytyi yksi kylmäjuotos sekä yksi liitos josta oli unohtunut tina (!). Sen jälkeen vekotin on toiminut moitteetta, kunnes tänä aamuna, kun pitkästä aikaa pakkasta oli yli 20 astetta: Laite ei ollut lähtenyt käyntiin. Ei myöskään lähtenyt käyntiin kun manuaalisesti painoin kellosta sitä päälle.
Käynnistin auton ja painoin uudestaan liekinkuvaa: webasto alkoi lämmittämään. Sammutin sen jonkun ajan kuluttua ja huomasin että taas ajastus hyppelee itsestään päälle ja pois..
Ensin ajattelin että laite ei lähtenyt lämmittämään siksi, että akusta olisi loppunut jyty ja että siksi se lähti käyntiin heti kun auton käynnisti.. Mutta auto käynnistyi moitteetta ja siinä on 95 Ah akku, jonka varaustilan pitäisi olla hyvä, ellei mainio.
Mitenköhän tällaista vikaa voi metsästää? On käynyt mielessäni heittää koko kellolla vesilintua ja käyttää laitetta vain kaukosäätimellä, mutta se ei varmaankaan auta siihen ettei laite lämpene pakkasella, eli juuri silloin kun sitä eniten kaivattaisiin.
Talven ensimmäisillä pakkasilla ajastinkello meni välillä itsestään ajastetuksi ja välillä laite ei lähtenyt lämmittämään vaikka kuinka yritti painella nappeja. Avasin kellon ja sieltä löytyi yksi kylmäjuotos sekä yksi liitos josta oli unohtunut tina (!). Sen jälkeen vekotin on toiminut moitteetta, kunnes tänä aamuna, kun pitkästä aikaa pakkasta oli yli 20 astetta: Laite ei ollut lähtenyt käyntiin. Ei myöskään lähtenyt käyntiin kun manuaalisesti painoin kellosta sitä päälle.
Käynnistin auton ja painoin uudestaan liekinkuvaa: webasto alkoi lämmittämään. Sammutin sen jonkun ajan kuluttua ja huomasin että taas ajastus hyppelee itsestään päälle ja pois..
Ensin ajattelin että laite ei lähtenyt lämmittämään siksi, että akusta olisi loppunut jyty ja että siksi se lähti käyntiin heti kun auton käynnisti.. Mutta auto käynnistyi moitteetta ja siinä on 95 Ah akku, jonka varaustilan pitäisi olla hyvä, ellei mainio.
Mitenköhän tällaista vikaa voi metsästää? On käynyt mielessäni heittää koko kellolla vesilintua ja käyttää laitetta vain kaukosäätimellä, mutta se ei varmaankaan auta siihen ettei laite lämpene pakkasella, eli juuri silloin kun sitä eniten kaivattaisiin.
Comment