N.1€ /m
Kun tota on kerran käyttänyt ei paluuta "motonet" johtoihin ole.
Edit.. Mun meni e30 ABS johtosarjaan n.100m, ei siis mikään mahdoton Kustannus kun tietää johdon ominaisuudet.
Ok, näin ajattelinkin. Kupari on kuparia, myi sitä kuka tahansa. Liekkisulatetun kuparin puhtaus on murto-osia vaille 100%. Eriste voi toki olla parempi mutta onko tällä merkitystä autossa? Eriste suojaa johtoa mekaaniselta kulumiselta, suurin merkitys on sillä että johdot sidotaan asianmukaisesti hankautumisen estämiseksi. Lämpötilankestossa eristeellä on merkitystä, tässä kohtaa hifi-kaapeli voi olla parempi. Käytännössä kuitenkin nuo biltema-/motonet-kaapelit kestävät sen mitä tarvitsee ja paljon enemmän. Jos johdot sulaa, se ei ole eristeen lämpösuojasta kiinni. Keveys? Eipä näiden jälkisäätöjen painoero kovin paljoa vaikuta kokonaiskuvassa. Suurin paino tulee kuparista ja se on edelleen samaa tavaraa johdosta riippumatta.
Edit. Johonkin liikkuvaan paikkaan, kuten e6x takaluukun johtosarjan saranaosat, kannattaa toki toki laittaa jotain paremmalla kuorella varustettua johtoa. Silikonipiuhaa on ilmeisesti enemmänkin käytetty, tämän topicin johto saattaisi myös toimia?
Tää kuulostaa ihan samalta kun hifimiehet kuulee äänenlaadusta, onko HDMI kaapelissa kullatut liittimet
Ok. Lämmönkestävyys on paikassaan hyvä.
Heh. Aikoinaan kun digisignaalit tulivat markkinoille oli mukavaa kuultavaa kun hifiliikkeen Pena kertoi kalapuikot vaahdossa kuinka digitaalinen spdif-koksi-ääni kuuluu aivan eri tavalla kullattuja liittimiä pitkin. Ero oli kuulemma aivan älytön tjsp.
-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Ok, näin ajattelinkin. Kupari on kuparia, myi sitä kuka tahansa. Liekkisulatetun kuparin puhtaus on murto-osia vaille 100%. Eriste voi toki olla parempi mutta onko tällä merkitystä autossa? Eriste suojaa johtoa mekaaniselta kulumiselta, suurin merkitys on sillä että johdot sidotaan asianmukaisesti hankautumisen estämiseksi. Lämpötilankestossa eristeellä on merkitystä, tässä kohtaa hifi-kaapeli voi olla parempi. Käytännössä kuitenkin nuo biltema-/motonet-kaapelit kestävät sen mitä tarvitsee ja paljon enemmän. Jos johdot sulaa, se ei ole eristeen lämpösuojasta kiinni. Keveys? Eipä näiden jälkisäätöjen painoero kovin paljoa vaikuta kokonaiskuvassa. Suurin paino tulee kuparista ja se on edelleen samaa tavaraa johdosta riippumatta.
Edit. Johonkin liikkuvaan paikkaan, kuten e6x takaluukun johtosarjan saranaosat, kannattaa toki toki laittaa jotain paremmalla kuorella varustettua johtoa. Silikonipiuhaa on ilmeisesti enemmänkin käytetty, tämän topicin johto saattaisi myös toimia?
Heh. Aikoinaan kun digisignaalit tulivat markkinoille oli mukavaa kuultavaa kun hifiliikkeen Pena kertoi kalapuikot vaahdossa kuinka digitaalinen spdif-koksi-ääni kuuluu aivan eri tavalla kullattuja liittimiä pitkin. Ero oli kuulemma aivan älytön tjsp.
Hyvin tuli taas mieleen, et miks edes yritin kysellä näistä täällä.
Teidän mielestä varmaan kutistesukatkin on kaikki samaa tavaraa. Turha maksaa Raychemin Dr-25:sta extraa kun biltema/motonet myy samaa halvemmalla.
Miksi käyttää Deutsch connectorin tai Souriaun liittimiä kun abikot/amp/sokerinpalat ajaa saman asian.
Miksi ostaa kunnollisia grimppi pihtejä kun kärkipihdeillä voi myös puristaa.
Oma mielipide näistä lentokoneissa käytetyistä kaapeleista on se, että en laittaisi niitä liikkuviin paikkoihin kuten e61:n takaluukun saranat. Pehmeällä eristeellä oleva kaapeli toimii tässä paremmin. Nämä lentokonekaapelit on todella ohuella ja kovalla eristeellä varustettu verrattuna normaali kaapeleihin. Juurikin painonsäästön takia. Parasta noissa on se, että kun kaapelin kuorii oikeilla pihdeillä niin säikeet ovat tiukasti toisiinsa punottuina eikä yksikään säie sojota minne sattuu. Myös säikeiden paksuus on huomattavasti ohuempi verrattuna biltema kaapeliin. Mitä kutistesukkiin tulee niin bilteman liimalliset kutistesukat ajaa kyllä auto hommissa ihan saman asian kuin raychemin sukat. Harvalla kuitenkaan on kotona sukkien lämmittämiseen muuta välinettä kuin kuumailmapistooli. Kun tuossa edellä verrattiin AMP:n liittimiä halpiksiin niin kyllä osa lentokoneliittimistä on juurikin AMP:n valmistamia. Yksi parhaista Raychemin keksinnöistä mielestäni on C-Wrap eriste joita ei ilmeisesti ole muilla merkeillä. Googlelle löytyy lisätietoa, mutta vaurioituneen eristeen korjaamiseen ihan loistava väline.
Oma mielipide näistä lentokoneissa käytetyistä kaapeleista on se, että en laittaisi niitä liikkuviin paikkoihin kuten e61:n takaluukun saranat. Pehmeällä eristeellä oleva kaapeli toimii tässä paremmin. Nämä lentokonekaapelit on todella ohuella ja kovalla eristeellä varustettu verrattuna normaali kaapeleihin. Juurikin painonsäästön takia. Parasta noissa on se, että kun kaapelin kuorii oikeilla pihdeillä niin säikeet ovat tiukasti toisiinsa punottuina eikä yksikään säie sojota minne sattuu. Myös säikeiden paksuus on huomattavasti ohuempi verrattuna biltema kaapeliin. Mitä kutistesukkiin tulee niin bilteman liimalliset kutistesukat ajaa kyllä auto hommissa ihan saman asian kuin raychemin sukat. Harvalla kuitenkaan on kotona sukkien lämmittämiseen muuta välinettä kuin kuumailmapistooli. Kun tuossa edellä verrattiin AMP:n liittimiä halpiksiin niin kyllä osa lentokoneliittimistä on juurikin AMP:n valmistamia. Yksi parhaista Raychemin keksinnöistä mielestäni on C-Wrap eriste joita ei ilmeisesti ole muilla merkeillä. Googlelle löytyy lisätietoa, mutta vaurioituneen eristeen korjaamiseen ihan loistava väline.
Taivutappa sitä bilteman sukkaa 20 asteen pakkasella.(toki tämä ei ole ongelma kesäautoissa)
Se on myös tosi paksua verrattuna DR-25 sukkaan.
Pistä linkkiä Ampin valmistamiin autosport/mill spec liittimiin jos on tiedossa.
Ja kyllähän ne motonetin AMP Super seal liittimet on juurikin sitä halvinta kuraa(osa varmaan kopioita), jos vertaa niitä esim. deutsch connectorin DTM/DT liitin perheeseen.
Toki Ampin CPC liittimet on jo ihan ok tavaraa.
Hintavertailu kiinnostaa niin liittimien kuin pinnien suhteen.
Niissä on mieletön hintaero
Kyllä jannman on siinä oikeassa että liittimellä ja liittimellä on eroa. Omassa hyllyssä on mainittuja Deutsch-liittimiä ja AMP-liittimiä sekä TE-connectivityn että tarvikevalmistajan tekemiä. Eron huomaa sokea Reettakin. Tarvikeliittimen materiaali on heiveröisempää. Sama on noissa johdoissa jos nyt ei ihan sinne lentokonemaailmaan mennä. Ihan perus kytkentäjohdoissa on johdinsäikeiden määrän ja kuoren suhteen monenlaista ja olen hypistellyt jos jonkinlaista johtoa kädessäni. Suurin pettymys on ollu bemarin orggisjohtosarjojen johtimet jotka on surkeaa kuraa siellä muovien alla. Esim. M50-koneen syttypuolien johdot on todella ohuita ja karkeilla säikeillä ottaen huomioon virtapulssit joiden pitäisi niiden läpi mennä. Varmasti ne joku on laskenut ja mitoittanut mutta ei ne yhtään vaativampaa käyttöä kestä.
Joskus laskin että kunnolla ja kunnollisilla liittimillä tehty megan johtosarja maksaa enemmän kuin se laite valmiina ostettuna. Monesti ne toimimattomat asennukset johtuu niistä halvoista johtosarjan komponenteista eikä varsinaisesta moottorinohjauksesta ja tämän olen ihan käytännössä päässyt toteamaan.
sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Hyvin tuli taas mieleen, et miks edes yritin kysellä näistä täällä.
Teidän mielestä varmaan kutistesukatkin on kaikki samaa tavaraa. Turha maksaa Raychemin Dr-25:sta extraa kun biltema/motonet myy samaa halvemmalla.
Ei ole sama tuote mutta omassa käytössä kyllä menee Elektorilta ostettu kutiste- ja liimakutistesukka. En tee jatkoja liikkuviin kohtiin, eikö se ole vain ongelmien hakemista? Johdoista tässä kyllä puhuttiin eikä kutistesukista, turha mennä aiheen sivuun.
Comment