E61 bemarista pitäis etusivuikkunoden kalvot saada pois. Mikä olis paras aine liima jäämien poistoon?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Tummennuskalvojen poisto?
Collapse
X
-
Originally posted by Haba-75 View PostE61 bemarista pitäis etusivuikkunoden kalvot saada pois. Mikä olis paras aine liima jäämien poistoon?
Ja liimajämien poistoon jos sellasia on / jää, niin 3M citrus cleaner on todella hyvää tavaraa.BMW E70 X5 käyttismöhkö
MB W639 Kummisetä
Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl
-
-
Originally posted by Roito View PostHöyrypesurilla lähtee kalvot kivuttomasti.
Ja liimajämien poistoon jos sellasia on / jää, niin 3M citrus cleaner on todella hyvää tavaraa.X1 18d sDrive -18
320i GT xDrive -13
i3 BEV -13
X1 18dA xDrive -16
X5 3.0iA -00
320d Touring -00
528iA Touring -97
325 CiA -93
316i -94
316 -88
Comment
-
-
Edullinen vaihtoehto kokeilla on margariini tai voi (I kid you not). Valtaosa liimoista kun on rasvaliukoisia. Sormi margariinipakettiin, levitetään liimajäämän päälle, odotellaan joitakin minuutteja, pyyhkäistään rätillä/talouspaperilla pois, pestään ikkuna fairyllä.
Jos testaa ensin pieneltä alalta, mikäli kyseinen liima liukenee rasvaan niin aika pienellä työllä saa siistiksi kotikonstein.
Comment
-
-
Originally posted by MNi View PostEdullinen vaihtoehto kokeilla on margariini tai voi (I kid you not). Valtaosa liimoista kun on rasvaliukoisia. Sormi margariinipakettiin, levitetään liimajäämän päälle, odotellaan joitakin minuutteja, pyyhkäistään rätillä/talouspaperilla pois, pestään ikkuna fairyllä.
Jos testaa ensin pieneltä alalta, mikäli kyseinen liima liukenee rasvaan niin aika pienellä työllä saa siistiksi kotikonstein.
itse vielä lämmittelisin kalvoa (liimaa) ennen repimistä niin lähtisi kokonaisena eikä riekaleina.- E30 325i M52B28TU Cabriolet
- E39 528ia
- KUOPION PUTKIMIEHET -team
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -
Puretaan 520ia -97
https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572
Comment
-
-
Originally posted by Roito View PostHöyrypesurilla lähtee kalvot kivuttomasti.
Ja liimajämien poistoon jos sellasia on / jää, niin 3M citrus cleaner on todella hyvää tavaraa.
Comment
-
-
Originally posted by MNi View PostEdullinen vaihtoehto kokeilla on margariini tai voi (I kid you not). Valtaosa liimoista kun on rasvaliukoisia. Sormi margariinipakettiin, levitetään liimajäämän päälle, odotellaan joitakin minuutteja, pyyhkäistään rätillä/talouspaperilla pois, pestään ikkuna fairyllä.
Jos testaa ensin pieneltä alalta, mikäli kyseinen liima liukenee rasvaan niin aika pienellä työllä saa siistiksi kotikonstein.Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta
t: luft waffel
"Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"
Comment
-
-
Originally posted by Antti O View PostMun pitäis ottaa yhdestä takalasista vuos takaperin laitettu kalvo pois. Suositteletko tuota höyrypesuria hommaan. Mikähän on todennäköisyys ettei lämmityslangat katkea.
Ei kait ne langat katkea kun ei ne kuumailmapuhaltimella ja lastaillessakaan :thinkBMW E70 X5 käyttismöhkö
MB W639 Kummisetä
Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl
Comment
-
-
Langat katkeaa yleensä vain, jos alkaa irrotetun tummennuskalvon jäljelle jääneitä liimapintoja raaputtamaan partaterällä
Todella iso ero kalvon irtoavuudessa on riippuen siitä, että onko se asennettu saippualiuoksella, vai ammattilaisten käyttämillä liimoilla (esim. Llumar Film-On). Saippualiuoksella asennetut kalvot irtoavat usein näppärästi ilman lämmittämistäkin.
Höyrypesuri on mielestäni paras ja vaivattomin tapa irrottaa lasien tummennukset. Pieni lämmitys ensiksi koko kalvolle, jonka jälkeen lämmitetään kalvoa sitä mukaa kun sitä vedetään irti. Tässä vielä ohje tummennuskalvojen irrottamiseen.
Comment
-
Comment