Announcement

Collapse
No announcement yet.

L-Jetronic-> m10b20 kaasarin tilalle

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • turbo touring
    Bimmer Rookie
    • Dec 2003
    • 141
    • Kiiminki

    L-Jetronic-> m10b20 kaasarin tilalle

    Oisko kellään helppoa kytkentä ohjetta kun pitäs istuttaa 518i l-jet ruiskulaitteet 02seen. l-jetin kytkentä kiinnostas kovasti.
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    #2
    E30 FAQ-alueella on linkkejä virtapiirikaavioihin.
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • turbo touring
      Bimmer Rookie
      • Dec 2003
      • 141
      • Kiiminki

      #3
      Originally posted by petrolhead View Post
      E30 FAQ-alueella on linkkejä virtapiirikaavioihin.
      Näyttäs löytyvän hyvin E30 kytkentöjä mutta niissä on käytetty E30 omaa johtosarjaa ja tässä minun tapauksessa ei ole mahdollista käyttää auton omaa johto sarjaa.

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

        #4
        No mut eihän se L-jetronicin kytkentä miksikään muutu, vaikka laittasit sen Caterpillariin . Kyllähän siitä käy ilmi mitä toimilaitteita ja antureita järjestelmä sisältää ja mistä ne saa jännitteensä, jatkuvasta vai virtalukon takaa jne jne jne. Ehkä mä en täysin hahmota mitä ollaan rakentamassa.
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        • Rocla
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2002
          • 7692
          • Kajaani

          #5
          Katkaise alkuperäisestä moottorin johtosarjasta liitin pois ja liitä se siihen e28 sarjaan. Kaiken muun pitäisi mennä väri väriin, paitsi polttoainepumpun johtoa ei ole korissa.
          Olli.

          Comment

          • turbo touring
            Bimmer Rookie
            • Dec 2003
            • 141
            • Kiiminki

            #6
            Originally posted by Rocla View Post
            Katkaise alkuperäisestä moottorin johtosarjasta liitin pois ja liitä se siihen e28 sarjaan. Kaiken muun pitäisi mennä väri väriin, paitsi polttoainepumpun johtoa ei ole korissa.
            Siis meinaatko että olisi sovitettavissa 1602 johtosarjaan?
            Onkohan ne ainuat 3 ohutta johtoa mitkä tulevat boksiin sisältä(virtalukon nipusta) bensapumpun johtoja?

            Comment

            • Rocla
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2002
              • 7692
              • Kajaani

              #7
              Originally posted by turbo touring View Post
              Siis meinaatko että olisi sovitettavissa 1602 johtosarjaan?
              Onkohan ne ainuat 3 ohutta johtoa mitkä tulevat boksiin sisältä(virtalukon nipusta) bensapumpun johtoja?
              Okei,käsitin väärin. Ei tuon auton johtosarjassa ole juuri leikeltävää.

              Mutta on se siihenkin täysin sovitettavisssa, ei sieltä puutu silti muuta kuin pa-pumpun johto.

              Korista tulee tuon ikäisessä aikalailla nämä alla olevat ja suluissa luultavasti sopivat vastineet e28 moottorissa(ulkomuistista):

              Sytytysvirta(paksu vihreä)
              Startin heräte(paksu Musta/keltainen)
              Lämpömittarin johto(Ruskea violetti)
              Öljynpainevalo (Ruskea/vihreä)
              Laturin heräte(sininen)

              Moottorista tulevan violettivihreän vedät sulakkeen kautta bensapummpun plussaksi.

              Lisäksi boksin vieressä olevaan 3 napaiseen pistokkeeseen pitää vetää hyppy sieltä sytytysvirran johdolta.

              Lisäksi pitää varmistaa onko virtalukolta sytytysvirraksi menevässä johdossa sisäinen vastus vai onko puolalla ollut erillinen esivastus. Jos esivastus on johdossa tulee tämä johto poistaa ja vetää lukolta uusi johto tuohon vihreään johtoon.

              Kysy lisää jos tarvitsee, mieluiten tarkasti eriteltynä.
              Olli.

              Comment

              • turbo touring
                Bimmer Rookie
                • Dec 2003
                • 141
                • Kiiminki

                #8
                Originally posted by Rocla View Post
                Okei,käsitin väärin. Ei tuon auton johtosarjassa ole juuri leikeltävää.

                Mutta on se siihenkin täysin sovitettavisssa, ei sieltä puutu silti muuta kuin pa-pumpun johto.

                Korista tulee tuon ikäisessä aikalailla nämä alla olevat ja suluissa luultavasti sopivat vastineet e28 moottorissa(ulkomuistista):

                Sytytysvirta(paksu vihreä)
                Startin heräte(paksu Musta/keltainen)
                Lämpömittarin johto(Ruskea violetti)
                Öljynpainevalo (Ruskea/vihreä)
                Laturin heräte(sininen)

                Moottorista tulevan violettivihreän vedät sulakkeen kautta bensapummpun plussaksi.

                Lisäksi boksin vieressä olevaan 3 napaiseen pistokkeeseen pitää vetää hyppy sieltä sytytysvirran johdolta.

                Lisäksi pitää varmistaa onko virtalukolta sytytysvirraksi menevässä johdossa sisäinen vastus vai onko puolalla ollut erillinen esivastus. Jos esivastus on johdossa tulee tämä johto poistaa ja vetää lukolta uusi johto tuohon vihreään johtoon.

                Kysy lisää jos tarvitsee, mieluiten tarkasti eriteltynä.
                E28 sulakerasiaan tulee moottorista päin ainoastaan 1kpl 17 napainen pistoke.
                1=sininen->Laturin heräte?
                2=tyhjä
                3=tyhjä
                4=valko ruskea?
                5=tyhjä
                6=vihreä keltanen?
                7=vihreä violetti?
                8=musta ketanen->startin heräte?
                9=tyhjä
                10=valko musta?
                11=tyhjä
                12=vihreä-> sytytysvirta?
                13=tyhjä
                14=ruskea vihreä-> öljynpaine?
                15=valko sininen
                16=tyhjä
                17=tyhjä
                Mitähän on ne 3 ohutta piuhaa mitkä lähtee boksin vierestä erikseen ei isossa nipussa kohti virtalukkoa?
                Pitää huomenna alkaa mittailemaan tuota e28 moottorin johtosarjaa jos sattuis löytymään lopuillekkin selityksen ettei tule katkottua mitään tärkeitä johtoja.

                Comment

                • Rocla
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2002
                  • 7692
                  • Kajaani

                  #9
                  Originally posted by turbo touring View Post
                  Mitähän on ne 3 ohutta piuhaa mitkä lähtee boksin vierestä erikseen ei isossa nipussa kohti virtalukkoa?
                  Vihreä on sytytysvirta, menee siis kahta kautta, palvelee mahdollisen ajotietokoneen sisään rakennettua alkeellista ajonestoa, siihen pitää kytkeä virtalukosta sama +12 kuin sinne isoon pistokkeeseen.

                  Musta on kierrolukutieto mittaristolle ja viimeinen, jonka väriä en muista on kulutussignaali mittaristolle.

                  Ja edelliseen listaasi:

                  Vihreä/violetti on +12v polttoainepumpulle.
                  Olli.

                  Comment

                  • turbo touring
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2003
                    • 141
                    • Kiiminki

                    #10
                    Originally posted by Rocla View Post
                    Vihreä on sytytysvirta, menee siis kahta kautta, palvelee mahdollisen ajotietokoneen sisään rakennettua alkeellista ajonestoa, siihen pitää kytkeä virtalukosta sama +12 kuin sinne isoon pistokkeeseen.

                    Musta on kierrolukutieto mittaristolle ja viimeinen, jonka väriä en muista on kulutussignaali mittaristolle.

                    Ja edelliseen listaasi:

                    Vihreä/violetti on +12v polttoainepumpulle.
                    Kiitos jo näistä. täytyy jatkaa huomenna.

                    Comment

                    • vexu524tdic
                      BTCF Member
                      • Jan 2004
                      • 776
                      • Gallia = Kinnula

                      #11
                      Joskus törmännyt e28 kopassa noihin kolmeen johtoon ja ne on mennyt mittaristolle, muistaakseni kierroslukutieto?
                      e70 X5 3.0sd -08
                      f30 320i xdrive -16
                      e30 325i Cabriolet -88 M52b28
                      e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
                      e30 316 -88 2,2TIC M10
                      e21 323i -81 ruostekasa...

                      Comment

                      • turbo touring
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2003
                        • 141
                        • Kiiminki

                        #12
                        Mitenhän olisi viisainta tarkistaa tuo virtalukolta tuleva sytytysvirta johdon vastus? vai onko viisain vetää uusi johto sytytys virralle?
                        muuten alkas olemaan selviä nämä kytkennät.
                        Tarjoan kyllä Roclalle bissen jos satutaan törmäämään jossain

                        Comment

                        • turbo touring
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2003
                          • 141
                          • Kiiminki

                          #13
                          Näytti löytyvän vielä yksi epäselvä moottorin johtosarjasta eli
                          numero 4= Coolant temp sensor driver wire. runs to coolant temp gauge in instrument cluster?
                          Onko tämä lämpömittarin johto vai lämpötila tieto boxille?
                          Mitäs tuohon kytketään vai jätetäänkö tyhjäksi?

                          Comment

                          • turbo touring
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2003
                            • 141
                            • Kiiminki

                            #14
                            Originally posted by vexu524tdic View Post
                            Joskus törmännyt e28 kopassa noihin kolmeen johtoon ja ne on mennyt mittaristolle, muistaakseni kierroslukutieto?
                            Ainut mikä tarvitaan käyntikuntoon on toi vihreä johon tulee sytytysvirta. itse testasin tuon puolan + navasta hyppyjohdolla. saattas siinä olla kierroslukumittarin piuha myös mutta ei ole itselle vielä ajankohtainen niin en alkanut tutkimaan.

                            Comment

                            • Rocla
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2002
                              • 7692
                              • Kajaani

                              #15
                              Tuollahan minä edellisellä sivulla ne 3 johtoa kerroin.

                              Eli sytytysvirta, kierrosluku ja kulutussignaali mittaristolle.

                              Ja tosiaan niistä vihreä on ainoa mikä on pakko kytkeä.

                              Ja se #4 on tosiaan lämpmittarille, en osaa sanoa näyttääkö 1602 mittari oikein e28 anturilla, mutta luulen että näyttää.
                              Olli.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎